Vettel si je kar sam priprl vrata do lovorike

Formula ena: oba Ferrarija in Verstappen odstopili že v uvodnem krogu Singapurja. Hamilton zdaj beži že za 28 točk.

Objavljeno
18. september 2017 02.31
Janez Porenta
Janez Porenta
Marina Bay – Sebastian Vettel je v dvoboju za naslov svetovnega prvaka formule 1 z Lewisom Hamiltonom vse stavil na včerajšnjo VN Singapurja, na kateri je v preteklosti nizal vrhunske dosežke in bil tudi letos na treningih in v kvalifikacijah mnogo prepričljivejši od Otočana s »srebrno puščico«. A že v prvem krogu dirke se mu je vse sesulo.

Nočna Marina Bay je Ferrariju in njegovemu prvemu vozniku pisana na kožo, Nemec je na tem prizorišču zmagal že štirikrat med letoma 2011 in 2015. Letos je pred 14. preizkušnjo sezone za Hamiltonom zaostajal pičle tri točke, pri moštvu iz Maranella pa niso pričakovali zgolj njegove zmage, temveč tudi pomoč Red Bulla, ki se v Singapurju tudi odlično znajde, navsezadnje si je Daniel Ricciardo tam lani pokoril konkurenco. Toda namesto pomoči je Vettel od »bikov« že takoj po začetku dirke dobil (nenamerno) zaušnico.

S štarta ga je izstrelilo najhitreje, njegov moštveni kolega Kimi Räikkönen pa je skušal po levi strani obiti svojeglavega nizozemskega najstnika Maxa Verstappna, ki je bil vpleten v domala vse najbolj razvpite stezne škandale v sezoni. Ledenemu Fincu se manever ni posrečil, Maxa je »obliznil« ravno toliko, da je trčil še v Vettla in mu nekoliko poškodoval dirkalnik. Räikkönen in Verstappen sta odstopila že po prvem zavoju, Seb je resda nadaljeval kot vodilni, a le za kratko. Ko ga je obrnilo in je treščil v zid, je dokončno kapituliral in tako tlakoval pot do zmage Hamiltonu, ki se je vsem bližnjim srečanjem tekmecev uspešno izognil.

Trenutek za Vettlov odstop, prvi po skoraj letu dni, po lanski Maleziji oziroma po kar 18 brezhibnih nastopih, ne bi mogel biti manj primeren. Hamilton, ki ni nato na spolzki preizkušnji, ki jo je nekajkrat upočasnilo varnostno vozilo, vodstva niti enkrat izpustil iz rok, se je z jubilejno 60. zmago v karieri, sedmo v sezoni in tretjo zapovrstjo, dokopal do že kar 28 točk naskoka pred Nemcem, ki bo zaostanek, ki ni bil še nikdar letos večji, težko izničil, pa čeravno sta tudi prihodnji dve preizkušnji v Sepangu in Suzuki »njegovi«, tudi v Maleziji in na Japonskem je namreč doslej zmagal po štirikrat.

Videoanaliza uvodnega trčenja je pokazala, da bi se mu Vettel lahko izognil, a je očitno želel zapreti pot Verstappnu, ki ga tokrat ne bo mogoče označiti za krivca, ni pa računal, da mu bo pot prekrižal moštveni sotekmovalec. »Pogoltniti moramo, kar se je zgodilo, in iti dalje. Ni se podrl svet, še bodo priložnosti,« se je skušal tolažiti štirikratni šampion, na katerega je s prstom pokazal tudi nekdanji dirkač in zdajšnji strokovni komentator Martin Brundle: »Sebova napaka je bila, da ni predvidel, da se mu bo na poti pojavil moštveni kolega. Če že moram koga okriviti, potem lahko le Vettla. Max je bil na brezpotju, ni se mogel izogniti trčenju.«

Mladi Nizozemec je bil v svojem videnju začetne nezgode na prvi deževni nočni dirki še razmeroma prizanesljiv do obeh Ferrarijevih voznikov: »Morda Seb res ni videl Kimija, a to ni izgovor. Če se boriš za naslov prvaka, si takšnega tveganja preprosto ne smeš privoščiti.«

Hamilton, ki je že v prvem krogu ostal brez treh resnih tekmecev, je v nadaljevanju le storil, kar je moral – nadzoroval dogajanje za svojim hrbtom in pazil, da mu neugodni Ricciardo ni prišel preblizu. Že po nekaj krogih je iz boksov dobil naročilo, naj skuša kaotično dirko končati v enem kosu, zato je napadal le toliko, kot je bilo nujno potrebno za zmago. Ker je dirko neprestano prekinjal varnostni avto, je niso mogli izpeljati v celoti, temveč so jo končali po časovnem maksimumu dveh ur. Sezona se bo v malezijskem Sepangu nadaljevala čez dva tedna.