Vroči glavi Hamiltona in Rosberga po VN Madžarske

Razburljivo dirko na Hungaroringu z brutalnima manevroma dobil Ricciardo. Alonsu najboljši letošnji dosežek Ferrarija.

Objavljeno
28. julij 2014 08.09
Mi. Š., šport
Mi. Š., šport
Budimpešta – Ker je na Hungaroringu zaradi počasne in zavite proge izjemno težko prehitevati, so bile tamkajšnje dirke formule 1 v preteklosti večinoma nespektakularne. To pa nikakor ne velja za včerajšnjo veliko nagrado Madžarske, ki je postregla z eno od najbolj razburljivih preizkušenj v zadnjih letih, za kar se gre v največji meri zahvaliti dežju.

Veliki junak 11. letošnje dirke za SP, zadnje pred enomesečnim premorom (naslednja bo 24. avgusta v Spa-Francorchampsu), ki se je začela na mokri in končala na suhi stezi, je bil Daniel Ricciardo. Avstralski dirkač, ki pri Red Bullu že pravzaprav od začetka sezone presenetljivo drži v šahu štirikratnega svetovnega prvaka Sebastiana Vettla, se je pičle štiri kroge pred ciljem v dimu, ki ga je povzročilo močno zaviranje vpletenih, najprej »prerinil« mimo Lewisa Hamiltona (Mercedes), nato pa je ob koncu ciljne ravnine mojstrsko prehitel še dotlej vodilnega Fernanda Alonsa (Ferrari) in se odpeljal zmagi nasproti.

»Vedel sem, da bo finiš še kako razburljiv in da moram napasti, če želim zmagati. To mi je tudi uspelo, ker sem imel ob koncu bolj sveže gume,« je »popolna in brutalna manevra«, kakor ju je opisal nekdanji (trikratni) šampion Niki Lauda, pojasnil Ricciardo in nadaljeval: »Ko sem se prebil mimo Lewisa, mi je bilo jasno, da moram izkoristiti prvo priložnost in prehiteti še Fernanda. Bil sem namreč v njunem 'sendviču', zato nisem smel izgubljati časa,« je 25-letni Avstralec povedal o sila razburljivem troboju za prvo mesto, ki se je razplamtel deset krogov pred ciljem, ko je vodilne tri med seboj ločila pičla sekunda! Tako izenačene preizkušnje ljubitelji formule 1 zares že dolgo niso videli.

Kako zelo napete trenutke je doživljal zlasti ob koncu dirke, se je dejansko pokazalo po prečkanju ciljne črte, ko so iz njega izbruhnila vsa čustva. Medtem ko se je prek radijske zveze zahvaljeval Red Bullovemu moštvu za vso podporo, je kar vriskal od silnega navdušenja, ko pa je zatem izstopil iz dirkalnika, je skočil nanj in pokazal svoje mišice, kar je pozneje večkrat ponovil.

Seveda ga je ves čas spremljal nasmeh do ušes in ni jih bilo malo, ki so dobili občutek, da se je svoje druge zmage v kraljevskem avtomobilističnem razredu razveselil celo bolj kot krstne, ki jo je v začetku junija slavil v Montrealu. »Prva je bila veličastna, toda pri drugi sem hitreje dojel, kaj mi je uspelo. Zato sem tudi hitreje začel uživati v podvigu,« je zaupal dirkač iz Pertha, ki mu je toliko bolj odleglo, ker je imel med preizkušnjo nekaj težav z motorjem in se je že ustrašil, da ga bo pustil na cedilu.

Kakor koli že; ko se je Ricciardo prebil v vodstvo in naglo oddaljil na varno razdaljo, troboja še ni bilo konec oziroma je nastal novi. Alonsu in Hamiltonu je začel namreč v predzadnjem krogu za ovratnik dihati Nico Rosberg (Mercedes), ki je takoj napadel 29-letnega Angleža, vendar pa je ostal za njim, potem ko ga je moštveni sotekmovalec pri branjenju položaja zrinil na rob steze. To je izkoristil Ferrarijev adut, ki je z močno obrabljenimi gumami rešil drugo mesto, kar je najboljša uvrstitev Ferrarija v letošnji sezoni. »Želel sem si zmago, bil sem ji blizu, na koncu pa sem prezadovoljen tudi z drugim mestom. Tveganje z le dvema postankoma v boksih se nam je izplačalo,« je bil vesel lepega »darila« za 33. rojstni dan, ki ga bo praznoval jutri.

Zanimivo pa je, kako zadržan je bil po tretjem mestu Hamilton, čeprav si ga je pridirkal iz boksov, iz katerih je štartal, potem ko se mu je v kvalifikacijah vnel Mercedesov motor. Za nameček je v uvodnem krogu dirke zdrsnil s proge, tako da je kar težko verjeti, da se je še drugič zapored iz ozadja prebil na zmagovalni oder. Kaj ga muči, pa je razkril na novinarski konferenci. »Ko so me v 51. krogu prek radijske zveze prosili, naj spustim predse Rosberga, ki ni bil hitrejši od mene, sem bil prav šokiran. Oba sva se borila sva se za čim višjo uvrstitev, v moštvu pa so očitno želeli dati prednost Nicu,« se je čudil Hamilton.

Ko so pozneje Rosberga, ki je imel podobno kot Valtteri Bottas (Williams) in Sebastian Vettel (Red Bull) obilo smole z uvodnimi postanki v boksih po prvem od dveh posredovanj varnostnega avtomobila po nesreči Marcusa Ericssona (Caterham) v 8. krogu, zaradi katerega so izgubili vodilna tri mesta, vprašali, ali je jezen, ker ga moštveni sotekmovalec ni spustil naprej, je odvrnil, da je njegova glava še prevroča za kakšen komentar, zato se bo o tem najprej pogovoril znotraj ekipe ...