Zaostreni odnosi med Hamiltonom in Rosbergom

Mercedes že do pete zaporedne dvojne zmage, Nemec do skupnega vodstva. Angleža ob koncu VN Monaka upočasnile težave z vidom.

Objavljeno
26. maj 2014 01.26
MOTOR-RACING-PRIX/
Mi. Š. šport
Mi. Š. šport
Monte Carlo – Velika nagrada Monaka je vnovič potrdila, kako pomemben je na njej štartni položaj. Z njega se je namreč včeraj Mercedesov dirkač Nico Rosberg kot blisk izstrelil v vodstvo, ki ga vse do cilja – kljub hudemu pritisku moštvenega sotekmovalca Lewisa Hamiltona – ni več izpustil iz rok. Z drugo letošnjo zmago in skupno peto v formuli 1 se je spet zavihtel na vrh skupnega seštevka za SP.

Ocena, da je odločitev o zmagovalcu na ozkih ulicah Monte Carla znova padla že v soboto, torej ni daleč od resnice. Kvalifikacije pa so bile tokrat še posebej vroče, saj se Hamilton ni mogel sprijazniti s porazom oziroma drugim mestom. Rosbergu je očital, da je v zadnjem poskusu nalašč prepozno zaviral v Mirabeauju, zapeljal s proge in mu tako posredno onemogočil izboljšavo njegovega dosežka. »Ironično je, da si je Nico najboljši štartni položaj zagotovil z napako,« je zmajeval z glavo 29-letni Anglež, prepričan, da bi lahko odpeljal še hitreje od pol leta mlajšega Nemca, če ga ne bi upočasnile rumene zastave.

Rosberg mu je odvračal, da tega zagotovo ni storil namenoma, da se mu je pač med vožnjo na skrajni meji prikradel spodrsljaj, kakršen se lahko zgodi vsakomur. Po ogledu vseh podatkov mu je pozneje »prikimala« tudi posebna komisija pri Mednarodni avtomobilistični zvezi (FIA), ki v njegovem manevru ni videla nič spornega. Ob tem kaže spomniti na potezo Michaela Schumacherja, ki so mu zaradi namernega »parkiranja« v Rascassu naknadno odvzeli najboljši štartni položaj.

Rosberg ga je obdržal in ga z zmago znova odlično unovčil, potem ko je tako kot lani uspešno opravil s številnimi pastmi, ki jih tudi na včerajšnji veliki nagradi Monaka ni manjkalo. Že v uvodnem krogu je namreč počilo med lanskima ekipnima kolegoma Jensonom Buttonom (McLaren) in Sergiom Perezom (Force India), njun trk pa je prvič priklical na stezo varnostni avtomobil, ki je moral še enkrat posredovati v 26. krogu, ko je po prihodu iz predora nadzor nad svojim torom rossom izgubil mladi Rus Danil Kvjat.

Takrat je Rosberg – podobno kot večina dirkačev – edinkrat zavil v bokse na menjavo gum, s katerimi je odpeljal do cilja, pri čemer mu je Hamilton večino preizkušnje dihal za ovratnik. Nekoliko je zaostal šele ducat krogov pred koncem, ko mu je nekaj padlo v oko, zaradi česar ni več dobro videl. To je 28-letni Nemec izkoristil in najhujšemu tekmecu ušel iz vidnega polja ter slavil zanesljivo zmago. »A še zdaleč ni bilo preprosto, dirka je bila namreč zelo težka, ker je Lewis skorajda vso preizkušnjo močno pritiskal name. Moja prednost pred njim je bila tako bolj ali manj ves čas manjša od sekunde,« je Rosberg razkril, da je skorajda vso dirko v stranskih ogledalih opazoval pol leta starejšega Angleža. Ob tem je zaupal, da je moral povrhu vsega varčevati z gorivom, zaradi česar je vmes malce izgubil ritem, ki ga je znova ujel v zadnji četrtini.

Hamilton podobno kot po kvalifikacijah z drugim mestom, ki ga je ob koncu ogrožal tretjeuvrščeni Daniel Ricciardo (Red Bull), znova ni bil videti najbolj srečen. Ravno nasprotno. »Bil sem hiter, vendar pa je na tej progi domala nemogoče prehiteti, Nico pa na žalost ni storil nobene napake. Potem mi je še nekaj padlo v oči, a to zdaj ni več pomembno,« je bil vidno razočaran šampion iz sezone 2008, ki svojemu moštvenemu sotekmovalcu vnovič ni namenil niti pogleda. Ko so Rosberga vprašali, kakšen je zdaj njun odnos, je odvrnil, da se je zelo zaostril, kar po svoje razume, ker so v igri zmage in z njimi navsezadnje tudi naslov svetovnega prvaka. A verjame, da bosta že v kratkem spet sedla za mizo in se na štiri oči pogovorila drug z drugim; ne bi bilo prvič.

Za Ricciardom je na 4. mestu v cilj pridrvel Fernando Alonso, osmoljenec monaške »loterije« pa je bil prejkone drugi Ferrarijev dirkač Kimi Räikkönen, ki se je z odličnim štartom s šestega položaja prebil na četrto mesto in po zgodnjem odstopu Sebastiana Vettla (Red Bull) napredoval na tretje, na katerem se je vozil vse do drugega posredovanja varnostnega avtomobila, ko mu je za krog počasnejši Max Chilton (Marussia) med počasno vožnjo s prednjim krilcem »prerezal« zadnjo gumo in tako pokopal vse njegove upe, da bi se prvič v letošnji sezoni povzpel na zmagovalni oder.

Naslednja preizkušnja bo 8. junija v Montrealu.