Zmage prinašajo inženirji, ne dirkači

Formula 1: Prvič po letu 1994 na dirkah ne bo aktualnega svetovnega prvaka.

Objavljeno
19. februar 2017 21.37
A. V.
A. V.
Nova sezona formule 1 je skorajda pred vrati, saj se bo začela 26. marca v Avstraliji, toda mnogi še vedno niso pozabili lanske. Predvsem na Otoku še naprej proučujejo teorije zarote, zakaj je pri nemškem moštvu Mercedes svetovni prvak postal Nemec Nico Rosberg, in ne njihov Britanec Lewis Hamilton.

Brez ovinkarjenja so na britanski radijski postaji BBC 5 vprašali Tota Wolffa, šefa moštva Mercedes, ali so lani ukradli naslov prvaka Britancu Lewisu Hamiltonu. Toda prvi mož nemške ekipe, ki v resnici sploh ni Nemec, ampak Avstrijec, se ni zmedel. Na provokativna namigovanja je odgovoril povsem mirno, da je Hamilton izgubil zaradi kombinacije številnih okoliščin, kot so »primanjkljaj sreče, težave z zanesljivostjo in slabša vožnja«.

»Če mi je kaj všeč v formuli 1, je to, da ne odločajo samo vozniške sposobnosti, ampak tudi kakovost dirkalnikov. Tako imamo dva odlična dirkalnika in dva odlična dirkača, potem pa je njun uspeh odvisen še od mnogih drugih stvari. Mora biti zanesljiv, hiter, zraven pa mora imeti še nekaj sreče in iznajdljivosti,« je Wolff pojasnjeval v radijskem intervjuju.

Da bi svojim strogim izpraševalcem bolj nazorno predstavil svoje videnje, je za primerjavo izbral tenis. »Lewis zelo dobro ve, da formula 1 ni kot tenis. Pri tenisu imaš v rokah lopar, nato pa zmagaš ali izgubiš zaradi svoje telesne pripravljenosti in znanja. Toda v formuli 1 nisi odvisen le od talenta, ampak predvsem od tehničnih zmogljivosti svojega dirkalnika. Tako je v vseh avtomobilističnih športih,« je dodal.

V svojem pogledu je šel še globlje, kajti za najpomembnejše ljudi v moštvu je označil inženirje, in ne dirkače. Po njegovem mnenju Mercedes osvaja lovorike predvsem zaradi iznajdljivih in pametnih ljudi v delavnici, ne toliko zaradi dirkačev za volanom. Na vprašanje, v koga je potrebno najprej vložiti, v inženirje ali v dirkače, je bil Wolff tako zelo jasen. »Res je, da razliko naredijo tudi vrhunski dirkači, toda največ časa na stezi prihranijo dobri inženirji pri razvoju dirkalnika,« je dejal.

Alonso in Vettel sta lep primer

Težko bi mu oporekali. Skoraj vedno je že vnaprej jasno, kateri dirkači imajo največ možnosti za naslov svetovnega prvaka, vse napovedi pa so odvisne predvsem od dirkalnika, mnogo manj od vozniških sposobnosti dirkačev. Že več kot desetletje tako poslušamo, kako je Fernando Alonso eden najboljših dirkačev na svetu, toda oba naslova je osvojil v letih 2005 in 2006, saj je potem vseskozi sedel v slabših dirkalnikih.

Tudi Alonso je bil med kandidati, da bi nasledil Nica Rosberga v Mercedesovem dirkalniku, toda novi Hamiltonov sotekmovalec je na koncu postal finski dirkač Valtteri Bottas. »Je tipični Finec – hladen, umirjen in osredotočen. Kljub temu smo prepričani, da je Valtteri obenem zelo razgret fant. Ko smo mu sporočili, da smo se odločili zanj, je pokazal precej veselih čustev,« je rekel Wolff, a vseeno namignil, da bo novincu precej težko, saj ekipa mnogo bolje pozna Hamiltona.

Letošnja sezona bo zato kanček nenavadna, saj na stezah ne bo aktualnega svetovnega prvaka, potem ko se je Rosberg upokojil. Nazadnje je bilo tako leta 1994, ko se je po osvojenem naslovu svetovnega prvaka pri Williamsu poslovil Alain Prost.

Kako zelo te lahko odličen dirkalnih osreči ali slab zagreni, pa dobro ve tudi nemški dirkač Sebastian Vettel. Med letoma 2010 in 2013 je v nepremagljivem dirkalniku Red Bulla serijsko nabiral zmage in naslove svetovnega prvaka, toda zatem je v naslednjih treh sezonah slavil zgolj še na treh dirkah.

Pri Ferrariju modro molčijo

Tudi pred novo sezono ima s svojim ferrarijem precej težav. Enako kot ostali se privaja na nove, večje pnevmatike, pred dvema tednoma pa je na testiranjih na Ferrarijevem zasebnem dirkališču Fiorano zletel s steze. Prav pnevmatike so ena največjih neznank pred novo sezono, zaradi nekaterih prenovljenih pravil so spremenjeni tudi dirkalniki. Romantiki celo pravijo, da so lepši, saj spominjajo na tiste iz 80. let prejšnjega stoletja. In kar je še boljše – po nekaterih namigovanjih naj bi letos dirkali celo do tri sekunde hitreje na krog kot lani.

Medtem so v Italiji prepričani, da Ferrari še zdaleč ni tako slab in da je bližje Mercedesu in Red Bullu, kot se zdi na prvi pogled. V tovarni so se odločili, da tokrat ne bodo veliko govorili, ampak bodo raje trdo delali, saj bodo vse povedali rezultati na prvih dirkah. Italijanskemu poskočnemu konjičku naj bi ustrezale spremembe pri aerodinamiki, zato italijanski mediji poročajo, da v Maranellu upajo na presenečenje že zelo kmalu.

Toda ko je Wolff govoril o tem, kako pomembni so strokovnjaki v zakulisju, je imel morda v mislih inženirja Jamesa Allisona. Ta je še lani deloval pri Ferrariju, zdaj je okrepil Mercedes. Njegov življenjepis je precej pester – pri Ferrariju je najprej delal med letoma 2000 in 2004, ko je blestel še Michael Schumacher, nato je odšel k Renaultu in do dveh naslovov pomagal Alonsu. Bo torej uspešen še pri tretji ekipi?