Kittel & Co. vračajo upanje

Kolesarstvo: Nemci verjamejo, da uspehi Kittla, Degenkolba, Greipla in Martina prinašajo boljše čase.

Objavljeno
12. maj 2014 23.56
V. D., šport
V. D., šport
Ljubljana – Po dopinških aferah, povezanih s Telekomom in nekoč ikono nemškega športa Janom Ullrichom, ki so kolesarski šport postavili na steber sramu, je v nemškem kolesarstvu zazijala velika črna luknja. Sponzorji in mediji so izgubili zaupanje v nekoč enega paradnih nemških športov in mu obrnili hrbet.

Glavni razlog za kolesarski mrk je bil bojkot medijev, ki so v športu na dveh kolesih in z njim povezanimi ljudmi prepoznali glavnega krivca za nečedne posle, ki so se sicer dogajali tudi v drugih športih. Po razkritju dopinških mrež in povezav v moštvih T-Mobile, oziroma Telekom, Gerolsteiner in Milram sta ARD in ZDF leta 2011 zavrnili sedem milijonov vredno pogodbo z organizatorji Toura za TV pravice. Gledalcem je tako ostal le Eurosport, katerega dosegljivost med nemškimi gledalci pa se šteje v nekaj stotisočih v primerjavi z osrednjimi TV postajami, ki so v času »touromanije« z Ullrichom, Erikom Zablom in drugimi padlimi zvezdniki dosegale deset in več milijonov gledalcev. O televizijskem padcu pričajo tudi primerajve s sosedami Belgijo, Francijo in Poljsko. Medtem, ko v Nemčiji televizija pokriva dirke WorldToura (brez Eurosporta) le 12 ur na leto, imajo Belgijci na voljo kar 622 ur prenosov, Francozi 431 in Poljaki 99 ur.

Koliko časa bo TV mrk trajal, nihče ne ve, nobenega dvoma pa seveda ni, da zadnji dve leti novi rod z zmagami na Touru, Giru in največjih klasikah vrača upanje, da za kolesarstvo v deželi nogometa vendarle prihajajo bolj prijazni časi. Nemci so sicer v mnogočem nezaupljivi, a verjamejo, da uspehi Marcela Kittla, Johna Degenkolba, Andrea Greipla, Tonyja Martina, Geralda Cioleka in Linusa Gerdemanna le niso povezani z dopingom. Sicer z določeno rezervo, ki v kolesarstvu nikoli ni odveč. Kolesarstvo je še vedno na črnem seznamu večine nemških medijev, a razpoloženje se počasi obrača na bolje.

Štiri leta po odhodu Milrama iz Pro oziroma WorldToura spet razmišljajo, da bi svoje najboljše kolesarje zbrali v elitnem moštvu WorldToura in se priključili kolesarsko razvitemu okrožju sosed Francije, Belgije, Nizozemske, Švice, Danske, Luksemburga, Avstrije, Češke in Poljske. V najmočnejših profesionalni konkurenci je v minulih letih preživelo le eno moštvo – NetApp Endura, katerega član je tudi Slovenec Blaž Jarc.

Ob blestečih zmagah Kittla, Degenkolba, Greipla in Martina tudi nemški mediji ne bodo mogli ostati »gluhi in slepi«. Dejstvo je, da ima Nemčija ta čas v svetu bržčas največji marketinški potencial. Z 80 milijoni prebivalcev in visokim BDP je največji kolesarski trg v Evropi. Ima industrijo (Canyon, Focus, Tune, Lightweight in Continental) in močno razvito kolesarsko strukturo in kulturo. Tudi nemška zveza je s 137.000 člani zelo močna. Za primerjavo: ima jih veliko več kot Francija, ki je svojo kolesarsko dejavnost s podjetjem ASO (organizatorjem Toura) razširila daleč prek meja.