Konferenca Sporto: kako se digitalni duh seli v šport

V Portorožu poteka enajsta športno-marketinška konferenca. Izpostavljamo osrednje poudarke.

Objavljeno
21. november 2014 09.11
Posodobljeno
21. november 2014 09.11
Neža Adamič
Neža Adamič
Pustite sled

Darko Ivančević je delil svoje izkušnje o dosežkih kampanje Leave a mark - Pustite sled, z blagovno znamko Ožujsko, ki so jo pripravili v času, ko je Hrvaško preplavila brazilska evforija ob prvenstvu FIFE 2014 v Braziliji.

Zgodba je tista, ki je pomembna za iskalca sponzorskega partnerja ter za sponzorja samega, je poudaril Ivančević. V tej zgodbi sta se na Hrvaškem našla pivo in nogomet. Slišali smo nekaj napotkov, ki so pripeljali kampanjo do uspeha, da je v času prvenstva dosegla preko 600.000 ogledov na Youtube, med njimi: »Bodite kreativni v digitalnem marketingu in govorilo se bo o vas«.

Dveh smernic so se držali - zbuditi čustva v navijačih pred prvenstvom ter pričarati »brazilski duh« med prvenstvom. Postavili so 30 zbirališč po državi, ustvarjali so video vsebine, s katerimi so komunicirali z uporabniki, pločevinke piva Ožujsko so oblekli v drese nogometne reprezentance in jih zapakirali v stadion (iz kartona), s čimer so potrdili, da je produkt odličen medij, če je zgodba dodelana.

Poker - počakaj in videl boš

Sponzorstvo predstavlja finančno gonilo športa, zato mora biti učinkovito in imeti jasen cilj - zadovoljiti čim več ljudi. Patrick Nally, t.i. »boter« marketinga v športu, na vprašanje, kakšne smernice ima sponzorstvo v športu v prihodnosti, odgovarja, da je to kot poker - počakaj in videl boš!

Sponzorstvo na področju paraolimpizma

Primer dobre prakse s področja sponzoriranja paraolimpijskega športa je zavarovalnica Allianz, ki pokriva tovrstno področje na Hrvaškem. Zaznali so, da je čas, da se nameni več pozornosti paraolimpijskemu športu. Začeli so z izobraževanjem trenerjev na področju športa invalidov, ustanovili so centre, kjer se invalidi lahko ukvarjajo s športom, svoji blagovni znamki pa s tem dvignili prepoznavnost - predvsem s projektom, s katerim so z brajlovo pisavo slepemu športniku omogočili zavarovalno polico.

S tem dejanjem in veliko medijsko podporo so dvignili prepoznavnost paraolimpijskga gibanja v državi. Na vprašanje, kaj je smisel sponzoriranja tovrstnega športa, ki zaenkrat še ne predstavlja enakovredne obravnave predvsem v finančnem smislu, odgovarjajo, da pa gre za področje, ki bistveno doprinese k medsebojnemu razumevanju, prepoznavanju in spoštovanju drugačnih, kar so, vsaj po njihovem mnenju, najpomembnejše smernice za uspeh.