Lorenza so najeli, da bi osvojil naslov, vendar mu niso postavili roka

Španski motociklist Jorge Lorenzo bo na nedeljski VN Argentine poskusil dokazati, da ga k Ducatiju ni privabil zgolj denar.

Objavljeno
04. april 2017 00.16
Eduardo Brozovič
Eduardo Brozovič
Ljubljana – Pred začetkom SP 2017 so strokovnjaki domala soglasno napovedali, da bo Jorge Lorenzo krepko zaostal za dosežki iz prejšnjih sezon. Toda prvaku razreda motogp v letih 2010, 2012 in 2015 ter lani tretjeuvrščenemu za Marcom Marquezom in Valentinom Rossijem vendarle niso pripisali tako slabega uvoda, kot ga je doživel na VN Katarja.

Potem ko je Španec v Losailu zasedel šele 11. mesto in moral pogoltniti dodatne kritike, ker je bil njegov moštveni tekmec Andrea Dovizioso drugi za Maverickom Viñalesom, mu mnogi ne napovedujejo nič dobrega niti na nedeljski VN Argentine. Nekdanji italijanski as Marco Lucchinelli, svetovni prvak do 500 ccm leta 1981, zdaj pa televizijski komentator za TV8, je ostro ošvrknil predvsem Lorenzovo selitev iz vrst Yamahe k Ducatiju: »Pri Ducatiju se je opekel že Rossi, vendar on ni imel izbire. Oditi je moral iz Yamahe, ker je bil pri njej glavni Lorenzo, pri Hondi so ga zavrnili, zato si je mislil, da ne bo imel težav z Ducatijem, če lahko na njegovem motorju zmaguje Casey Stoner. A se je uštel. Kdor prestopi k Ducatiju, to stori zgolj zaradi denarja, in Lorenzo ni izjema. Dobil je goro cekinov, vidite pa lahko, kam ga je pripeljalo.«

Lorenzo je pred odhodom v Argentino nizal testne kroge v Jerezu, vendar po treningih ni deloval zadovoljno. Čez noč pač ni mogoče odpraviti vseh slabosti, ki so mu pokvarile tudi vtise iz prejšnje sezone, v kateri je dosegel štiri zmage. Najhitrejši je bil na prvi dirki v Katarju in zadnji v Valencii, vmes tudi v Le Mansu in Mugellu, ter na koncu za eno mesto prehitel zdaj neprekosljivega Viñalesa.

»Pravi šok sem doživel že na prvih testiranjih, ko sem uvidel, da ducati zahteva povsem drugačen način vožnje kot yamaha. Prav tako nisem pričakoval, da se bom tako dolgo privajal na novi motor. Mislil sem si, da bo moja mehka kombinacija zaviranja in menjavanja prestav v zavojih zadoščala, da bi lahko hitro nadomestil izgubo hitrosti. Vendar je drugače prav vse, zavojev se moram lotiti pod drugačnim kotom in drugače uporabljati zavore, spremeniti sem moral tudi moj položaj na motorju. Prav nič mi ni všeč moja ergonomija dirkanja, še vedno se navajam tudi na razvrstitev gumbov na krmilu,« priznava 29-letni dirkač iz mesta Palma de Mallorca in dodaja, da ima tako kot številni dirkači težave tudi z Michelinovimi gumami: »Razumem, da vrnitev v SP po sedmih letih odsotnosti ni lahka in da so današnji motorji precej močnejši, kot so bili nekdaj. Ne pravim, da se pri Michelinu ne trudijo, najti pa bodo morali način, kako pospešiti proces iskanja izboljšav.«

Kot zagotavlja, mu pri Ducatiju vlivajo optimizem predvsem odlični medčloveški odnosi. Če se je pri Yamahi počutil zgolj kot eden od uslužbencev in skorajda ni imel stika z inženirji, mu je zdaj tehnični direktor moštva Gigi Dall'Igna na voljo domala ves čas in skupaj iščeta čim boljše rešitve. »Ko sem lani spremljal vrvež v Marquezovem taboru, sem se spraševal, zakaj je pri Yamahi vse tako hladno. Pri Ducatiju čutim spoštovanje na vsakem koraku, nihče se ni spotaknil niti ob mojo izjavo, da se bo letos nemogoče spustiti v boj za naslov prvaka. Toda lahko se zgodijo veliki zasuki, tako kot pri nogometu. Barcelona je denimo izgubila s PSG z 0:4, tri tedne pozneje pa ga premagala s 6:1. V našem športu se vsi še vedno privajamo na številne spremembe, na prepoved krilc in izboljšave pri Hondi in Yamahi. Morali se bomo znajti brez krilc, toda cilj je zbrati čim več zmag.«

Že letos? V Katarju je namreč prevladoval vtis, da Ducatijeve želje niso usklajene z Lorenzovimi zmožnostmi. »Najeli so me, da bi osvojil naslov prvaka, nismo pa dorekli, kdaj. Mnogi so menili, da je dovolj, če sedeš na motor, dirkaš in zmaguješ, toda v pravem življenju so stvari precej bolj zapletene. S spremenjenimi motorji ter s tako hitrima Viñalesom in Marquezom je težko napredovati tako hitro, kot bi si želeli. Potrebne bodo tehnične izboljšave, hkrati pa za zgled jemljem Marqueza, ki je lani osvojil naslov, čeprav njegova honda ni bila ravno najhitrejša,« priznava Jorge Lorenzo.