Schumacher se je hotel stepsti s Senno

Nekdanji vodja Benettona in Renaulta Flavio Briatore o prevladi Mercedesa, Maxu Verstappnu in družbi Liberty Media.

Objavljeno
02. oktober 2016 00.52
Miha Šimnovec
Miha Šimnovec
Flavio Briatore se je kot vodja Benettona in Renaulta v formuli ena veselil štirih (vozniških) naslovov svetovnega prvaka; prva dva mu je pripeljal Michael Schumacher (v sezonah 1994 in 1995), druga dva pa Fernando Alonso (2005 in 2006).

Potem ko je med veliko nagrado Singapurja '08 svojemu dirkaču Nelsonu Piquetu ml. ukazal, da se je namerno zaletel v zaščitno ogrado, priklical na stezo varnostni avtomobil in z njim pomagal Alonsu do zmage, je moral neslavno oditi iz elitnega avtomobilističnega razreda. Leta 2010 so mu preklicali dosmrtno prepoved delovanja v formule ena, o kateri je danes 66-letni Italijan brez dlake na jeziku spregovoril za nemško revijo SportBild.

Gospod Briatore, ljubitelji formule ena se zadnja leta sprašujejo le še o tem, ali bo zmagal Lewis Hamilton ali Nico Rosberg. Mar takšna prevlada Mercedesa škodi kraljevskemu avtomobilističnemu razredu?

Ne. V Mercedesovem moštvu izvrstno delajo, zato jih ne bi smeli kritizirati. Kritike bi morale leteti na tiste ekipe, ki ne morejo slediti »srebrnim puščicam«. Mercedes ima z Nikijem Laudo in Totom Wolffom zelo dobro vodstvo ter s Hamiltonom in Rosbergom najboljša dirkača. Lewis je že dokazani šampion, Nico pa je zame že zaradi tega, kako se vsakič vrne, tudi prvak. Zaslužil bi si lovoriko.

Ferrari se je moral tudi na svoji domači veliki nagradi Italije sprijazniti zgolj s tretjim mestom Sebastiana Vettla.

Naložili so si prevelik pritisk. Čeprav si prepričan, da lahko osvojiš naslov prvaka, moraš držati jezik za zobmi. O svojih velikih pričakovanjih ne smeš govoriti naokrog. To je bila prva napaka, ki so jo letos naredili v Maranellu. V formuli ena so vsi izjemno motivirani, zato ni pametno dodatno spodbujati tekmecev.

Vendar to verjetno ni edina težava, ki jo ima Ferrari.

Ne, drugi problem je kraj tovarne – Maranello. Večina moštev izdeluje svoje dirkalnike v Angliji, kjer so najboljši inženirji, tam je tudi največ znanja, kar zadeva aerodinamiko. Ferrari ima 80 odstotkov vsega, kar potrebuje za zmage, pridobiti še tistih manjkajočih 20 odstotkov pa je izjemno zahtevna naloga.

Kaj lahko naredijo v kratkem času?

Znotraj ekipe se je že močno zakoreninilo velikansko razočaranje, tudi pri Sergiu Marchionneju (predsednik Ferrarija), Mauriziu Arrivabeneju (vodja moštva) in Sebastianu Vettlu. Vsi so od letošnje sezone pričakovali ogromno, zdaj pa so v konstruktorski razvrstitvi šele na tretjem mestu. Čim prej – najbolje še letos – bi morali pobegniti iz negativne spirale.

Mar to vpliva tudi na Vettlovo dirkanje?

Z dobrim dirkalnikom je lahko sleherni voznik hiter, precej težje je biti konkurenčen s slabšim bolidom. Zame je Sebastian eden od štirih, petih najboljših dirkačev v formuli ena. Je zvezdnik, obožuje Ferrari, zanj daje vse od sebe. Toda zdaj enostavno nima zmagovitega dirkalnika, zato se tudi tako zelo muči.

Novi vzhajajoči zvezdnik formule ena je Max Verstappen. Ali vas kaj spominja na Michaela Schumacherja?

Spominja me na Michaela, Fernanda Alonsa, Ayrtona Senno. On pooseblja prav tisto, kar je potrebovala formula ena. V Spa-Francorchamps je samo zaradi njega pripotovalo 20.000 navijačev. In mnogi ga kritizirajo zaradi njegovega spektakularnega načina vožnje, kar je popolnoma neumno. V ta šport vnaša novo energijo, on je novi zvezdnik.

Vidite kakšne vzporednice med njim in Schumacherjem?

Seveda, Michael se je hotel enkrat stepsti s Senno, na enem od testiranj v Nemčiji ga je potem Ayrton prijel za ovratnik. Povedal mu je, da je on svetovni prvak in da mora pokazati več spoštovanja do njega. Schumacherju je bilo to vseeno, sam si je želel zagotoviti spoštovanje tekmecev, zaradi česar je tudi vozil tako agresivno. Le na takšen način lahko postaneš svetovni prvak.

Zdaj so nizozemskega upa malce umirili.

Formula ena je preveč dolgočasna, preveč umetna, preveč popolna, preveč birokratska. Nihče več ne razume pravil in kazni za dirkače. Obravnavajo jih kot šolarje, ki dobijo s palico po prstih, kadar postanejo preveč predrzni. To si zapomnijo tudi navijači.

Kaj bi morali spremeniti odgovorni?

Format. Dirke bi morale postati enostavne. Moštva razpolagajo s proračuni, višjimi od 300 milijonov evrov, potem pa morajo varčevati z gumami, gorivom in motorji? To je katastrofa!

Formulo ena naj bi kupila ameriška družba Liberty Media. Bo to pomagalo športu?

Takšni ljudje se ne zanimajo za šov, temveč le za številke, pri čemer manjka stik z navijači. Ljudje si želijo razvedrilo, želijo biti blizu dogajanju, pogledati v zakulisje, od česar pa se jih zdaj odvrača, namesto da bi se to spodbujalo.

Ker ...

... družbena omrežja skorajda ne obstajajo. Navijače se izključuje. Če bi imel jaz besedo, bi od slehernega dirkača zahteval, da vsak konec tedna objavi 25 fotografij na instagramu. Oni so pač junaki, zvezdniki. Če tega ne bi upoštevali, bi jih kaznoval. In še nekaj: za mlajše spremljevalce so dirke predolge. Svet se spreminja, kraljevski avtomobilistični razred bi moral držati korak s časom.