SuperBowl po slovensko

Ameriški nogomet: Panoga v Sloveniji nima dolge brade, vendar napreduje s svetlobno hitrostjo.

Objavljeno
12. junij 2016 02.13
SLO., LJ., Ljubljana Silverhawks – Beograd Vukovi, 19.4.2014, FOTO: DEJAN JAVORNIK
Janez Porenta
Janez Porenta
Nimajo svojega SuperBowla, enega vrhuncev športne sezone in globalnega praznika ameriškega nogometa, zgolj onkraj luže. Tudi v Sloveniji ga imamo. Ta konec tedna. Nedeljski finale DP v Športnem parku Domžale bo več kot zgolj obračun moštev Ljubljana Silverhawks in Alp Devils. Bo celodnevni dogodek, ki bo pričaral popolno vzdušje »ameriških sanj«.

V Sloveniji ameriški nogomet nima dolge brade, napreduje pa s svetlobno hitrostjo. »Predlani, ob prevzemu funkcije, smo imeli sedem klubov, danes jih je dvanajst. Tedaj ni bilo nobenega kolektiva včlanjenega v brezkontaktno različico, zdaj imamo že tretje zaporedno DP. Največji napredek vidim v mladinski selekciji, predlani je bila ena, v domžalskem klubu, zdaj jih je že pet. Na to stavimo v prihodnosti. Če želimo zrasti kot zveza, moramo čim več delati z mladinskimi selekcijami,« se strinja Jernej Pavlič, predsednik Zveze za ameriški nogomet Slovenije (ZANS).

Na slovenskih tleh voz uspešno vleče zasedba Ljubljana Silverhawks, ki je toliko prepoznavna, da že krasi tudi jumbo plakate ob cestah. »V tem klubu so pionirji z največ izkušnjami, drugi se lahko učimo od njih. In tudi se. Izmenjujemo si izkušnje, komunikacija med kolektivi je čim bolj odprta. Oni obstajajo že 15 let in imajo posledično veliko privržencev, ki lahko prostovoljno pomagajo, pa tudi dobre pokrovitelje – to pa je področje, na katerem bi lahko vsi v Sloveniji bolje delali,« poudarja Pavlič in ameriški nogomet pri nas umesti na evropski zemljevid: »Odvisno, kaj je merilo. Če je – kot je običajno – reprezentanca, smo nekje pri repu; če je kakovost klubov, smo zelo visoko. Silverhawks, ki vodijo karavano za sabo, so, upam si trditi, med 20 najboljšimi evropskimi klubi, kar je med 1500 ekipami velik rezultat.«

Glavna težava slovenskega ameriškega nogometa je članska reprezentanca, ki je, grdo rečeno, začasno razpuščena. »Če gledamo rezultate, to na promocijo športa ne vpliva. Nima smisla siliti tja, kjer ne gre. Preveč sredstev je šlo za člansko izbrano vrsto, a vloženega nismo dobili od igralcev nazaj. Zveza poskuša biti neodvisna od članske reprezentance in vse moči usmerja v mladino. Dolgoročno pa moramo slediti vzoru drugih panog, ki v izbrano vrsto vlagajo ogromno sredstev, saj potegne za sabo največ sponzorjev, odmevnosti, promocije,« ne ovinkari prvi mož ZANS.

Zveza ima smešno nizek proračun. »Verjetno manjšega kot vsi klubi. Naš glavni vir financiranja so članarine, torej imamo zelo malo manevrskega prostora, vse delo je domala prostovoljsko. Delno nas podpira pristojno ministrstvo, nekaj majhnih pokroviteljev je podprlo reprezentanco v brezkontaktni različici ob odhodu na EP v Madrid, še vedno pa so glavnino, več kot 60 odstotkov, igralci plačali sami. Radi bi imeli dolgoročne partnerje, podjetja, ki bi nas podpirala pri razvoju in bi videla zgodbo v tem, da so lahko del skupnosti, ki je zelo zaprta, a zelo raste,« je prepričan Pavlič. Največ oglaševanja ameriškemu nogometu seveda naredi SuperBowl, nesporna tekma leta, »The Game«, ki za trenutek zaustavi svet. Če se le da, poskušajo delček globalne evforije ujeti in unovčiti tudi pri nas. Nedeljski »slovenski SuperBowl« je torej priložnost za dokazovanje, da je mogoče športni praznik pripraviti tudi na lokalni ravni.