Sporto: Mazejeva in Zavec kot najboljši športni blagovni znaki

Na konferenci Sporto so za najboljša športnika kot blagovni znamki razglasili Tino Maze in Dejana Zavca.

Objavljeno
21. november 2011 17.35
Posodobljeno
21. november 2011 18.16
N. A., Š. Ro., Delo.si
N. A., Š. Ro., Delo.si

Portorož - Alpska smučarka Tina Maze in boksarski šampion Dejan Zavec sta na 8. mednarodni konferenci o marketingu in sponzorstvih v športu Sporto 2011 osvojila naslova najboljših športnikov leta kot blagovni znamki po merilih in anketi Mediane. Med ekipami so še tretjič zapored nagrado na slovesni večerji odnesli odbojkarji moštva ACH Volley, piše STA.

Strokovna žirija je tudi s pomočjo spletnega glasovanja med širšo strokovno javnostjo izbrala štiri zmagovalce.  Osrednjo nagrado, nagrado za najboljše športno sponzorstvo, je za akcijo z imenom S tovornjakom v Litvo prejela Skupina Laško.

Košarka je bila rdeča nit najboljše digitalne komunikacije - nagrado zanjo je prejelo podjetje Telemach, ki je v svoj viralni video vključilo Žileta, najbolj prepoznavnega slovenskega viralnega junaka, ki je v vlogi selektorja slovenske košarkarske reprezentance v tujino s Telemachom klical ceneje.

Brez nogometa tudi letos ni šlo. Za najboljšo celovito športno-marketinško akcijo je bil izbran projekt nogometnega kluba Maribor z imenom Vijol'čna kri, ki se je izvajal med julijem in septembrom. Nagrada za najboljši oglas je šla v roke podjetja Amis in Studia Marketing JWT, ki jima je uspelo z Dejanom Zavcem oziroma številko 1.

Za uvod pogovor z Divcem

Konferenca se je sicer danes začela s predavanjem o marketingu in sponzorstvu olimpijskih iger, ki bodo naslednje leto v Londonu, v nadaljevanju pa se je prek videokonference iz Beograda oglasil tudi legendarni srbski košarkar Vlade Divac in spregovoril o povezovanju športa in posla. Kor je povedal, se je z marketingom najprej srečal v ZDA, v času igranja v ligi NBA. Ob tem se je dobro zavedal, da je osebni marketing ključen za njegov uspeh, zato je na tem veliko delal; snemal je reklame, promocijske filme ipd.

»V kolikor vas neka stvar veseli, ostanite močni in vztrajni, ker tako ne bo problema,« je še dejal Divac, ki se že dolga leta posveča tudi delu v svoji humanitarni organizaciji. Kot član izvršnega komiteja Združenja nacionalnih olimpijskih komitejev, največjo težavo vidi v huliganstvu. Če ga bo mogoče izkoreniniti, je prepričan, da se bodo vrata marketingu še bolj odprla, kar pomeni tudi boljšo prihodnost za razvoj športa.

Nesterović: Ključen je ekipni duh

Ob tem je o svoji ameriški izkušnji spregovoril tudi slovenski košarkar Rašo Nesterović. »Zagotovo je Divac tisti, ki je v NBA odprl vrata Evropejcem. Američani so naše znanje precej podcenjevali, danes je stvar drugačna,« je povedal Rašo, ki ključ uspeha ameriških moštev vidi v »team buildingu«, torej močnem čutu za skupnost. »Američani imajo postavljene trdne temelje, sistem, ki se ga kot igralec navadiš in nato izvrstno deluje. Gre za programe, s katerimi se igralci približajo publiki, z njo ustvarijo osebni stik,« je še povedal Nesterović in kot enega takšnih programov izpostavil humanitarno akcijo »I love this game«, kjer se igralci družijo z navijači, ki si ogleda tekme sicer ne morejo privoščiti.

Ob tem je predstavil tudi akcijo »Verjemi v svoj koš«, s katero je skušal spodbuditi otroke, da se uprejo sodobni tehnologiji in se vrnejo na igrišča. »Akcija se žal ni preveč obnesla, a imam še upanje in verjamem, da bo leto 2013 marsikaj spremenilo, ko bo evropsko prvenstvo v košarki. Tukaj bo marketing bistvenega pomena za rezultate,« je dodal.

Nesterović je na konferenci spregovoril tudi o medijih in sodelovanju s pokrovitelji. »Sponzrstvo ima v ZDA popolnoma drugačno mesto kot pri nas. Državni sistem dopušča sponzorjem lažje poslovanje, ker so opravičeni davkov. Pri nas je biti sponzor precej tvegano, saj ni nobene zunanje podpore,« je še dejal.

Na dražbi Messijev dres

O tem, kako na športni marketing gledajo športniki, je spregovorila nekdanja smučarska šampionka Petra Majdič, ki je imela zanimivo predstavitev z naslovom Moja pot. Svoje znanje sta z obiskovalci konference delila Mitja Petrovič, direktor in partner Skupine Publicis, in Toby Hester, vodja sponzorskih projektov pri Castrolu, ki je predstavil projekt sponzorstva nogometnega mundiala.

Posebni gost je bil Didac Lee, član uprave Barcelone za nove tehnologije, ki je v pogovoru pojasnil, kako evropski klubski prvak v nogometu upravlja z več deset milijoni navijačev na družabnih omrežjih. Kot je prepričan, so socialna omrežja eno izmed najpomembnejših tržnih strategij v današnjem svetu. Barcelona deluje na štirih svetovno najbolj razširjenih družabnih omrežjih (Facebook, Twitter, Google+ in YouTube).

Lee je ob tem vzpostavil neposreden stik med samimi igralci in njihovimi oboževalci; nogometaši so tako ves čas aktivni, odgovarjajo na vprašanja navijačev. »Pri gradnji in prepoznavnosti takšnega omrežja kot ga imamo, je zelo pomembna volja in namen tudi igralcev samih, kajti brez njih, bi se takšno socialno omrežje težko obneslo,« je izpostavil Lee.

S seboj je za namen dobrodelne dražbe prinesel dres Barce, ki ga je podpisal najboljši nogometaš sveta Lionel Messi. Izklicna cena je bila 1000 evrov. Celoten izkupiček dražbe - potekala bo do petka - bo namenjen Urbanu Babiču iz Male vasi v Dobrepolju za pomoč pri nakupu elektronskih protez.