Giro dosegljiv za Adrio Mobil

Direktor kolesarske dirke Po Sloveniji Bogdan Fink o petih etapah s televizijskim prenosom.

Objavljeno
23. junij 2015 00.32
Bogdan Fink na predstavitvi dirke po Sloveniji. Ljubljana 17. april 2014.
Vito Divac, šport
Vito Divac, šport
Novo mesto – Novomeški kolesarji (nekoč so bili Krka, potem Krka-Telekom in Krka-Adria Mobil, nazadnje pa samo Adria Mobil) so na slovenski pentlji slavili štiri zmage, dvakrat celo trojno (leta 1998 z Brankom Filipom, Gorazdom Štangljem in Pavlom Šumanovom ter 2000 z Martinom Dergancem, Vladimirjem Miholjevićem in Borisom Premužičem), vendar pa noben nastop ni bila tako odmeven in popoln kot letošnji v konkurenci vodilnih ekip WorldToura – Skya, Katjuše in Lampreja.

Res je sicer, da niso nastopile z največjimi zvezdniki, ki se pripravljajo za Tour, a so bili Mikel Nieve, Jan Polanc, Diego Ulissi, Egor Silin, Maximiliano Richeze, Christopher Sutton in Davide Apollonio pravšnja konkurenca za novomeške matadorje in elitno slovensko dirko, ki z leti postaja tudi ena največjih v svojem razredu 1. kategorije pokala UCI. Rumena majica Primoža Rogliča, bela Domna Novaka, ekipna zmaga ter dve etapni zmagi Rogliča in Marka Kumpa je torej svojevrsten vrhunec novomeškega kolesarstva, ki je presenetil tudi direktorja novomeškega kluba in dirke Bogdana Finka.

»Vseskozi govorim, da imamo močno ekipo, ki je merilo vsem v kontinentalni konkurenci. Z nekaj okrepitvami bi Adria Mobil lahko nastopila na Giru d'Italia, kar je naš dolgoročni cilj. Prepričan sem, da bi nas Roglič, Kump in Rogina dobro predstavili. Žal pa nam ta čas manjka denarja za tako velik projekt,« je po zmagoslavju v Novem mestu Fink razmišljal o prihodnosti ekipe, ki ima tudi nekaj zelo obetavnih mladcev (najbolj izstopata Novak in Jon Božič). Na vprašanje, ali v Sloveniji obstaja še kakšen, za kolesarstvo tako močan sponzor, kot je Adria Mobil, je odgovoril, da ga, žal, ne pozna. »Adria Mobil je v celoti usmerjena na izvoz in je močno povezana s kolesarstvom. Verjamem, da bomo z njeno pomočjo napredovali v konkurenco ProContinental,« je predstavil poglaviten cilj za prihodnost novomeškega kluba, ki je organizacijsko že na ravni profesionalnih kontinentalnih ekip.

Nastop Skya, najbolj prestižnega moštva na svetu, je bil seveda velik magnet. Britanci so na dirki uživali in se v Sloveniji dobro počutili, zahvaljujoč predvsem štirim slovenskim članom spremljevalnega osebja – Filipu Tišmi, Igorju Turku, Marku Džalu in Davidu Rožmanu, ki so tudi največ prispevali, da je »nebeška ekipa« prišla. Edino pripombo so imeli na slab »radio Tour« oziroma radijsko povezavo med spremljevalnimi vozili. Fink verjame, da se bodo vrnili. »Pri Skyu in drugih ekipah WorldToura je tako, da v določenih datumih iščejo najboljše dirke. Letos so prišli k nam preverit, na kakšni ravni smo. Ko smo leta 2006 začeli z ekipo Pro oziroma WorldToura, sta prišla Lampre in Liquigas. Bilo je kar nekaj dvomov. Odtlej so vedno prisotni. V nedeljski etapi v Novem mestu se je videlo, da niso prišli samo trenirat, ampak dirkat. Navsezadnje gre za ugled elitne konkurence,« direktor dirke in novomeškega kluba razmišlja o konkurenci WorldToura.

Ko bodo dirko razširili na pet dni, pričakuje, da bo še več ekip WorldToura. Petdnevne dirke so namreč pravšnje za dobro pripravo za Tour de France. Največji korak naprej je elitna slovenska dirka zagotovo naredila, ko so izvedbo premaknili v tretji teden v juniju. Nadgradnjo bodo, kot se nadejajo Fink in njegovi fantje iz organizacijskega odbora, naredili s petimi etapami. »Celotedenska dirka bi bila predolga. V petih etapah (dveh gorskih in šprinterskih ter vožnji na čas) je veliko manj taktiziranja, ki tekmovalne vsebine dirk velikokrat osiromaši,« razmišlja o prihodnosti dirke prvi mož.

Zelo zadovoljen je bil tudi z omejenim televizijskim prenosom, čeprav je bilo v kraljevski etapi veliko motenj in razpleta, razen v ciljni položnini, ni bilo videti. Prepričan pa je, da bo tudi slovenski tour prej ali slej doživel to, kar je letos dirka Po Hrvaški, ki so jo teden dni prenašali po Eurosportu. »Tako kot so na Hrvaškem dirko izkoristili za predstavitev jadranske obale in glavnega mesta svetu, tako mora slovenska pentlja postati orodje slovenskega turizma. Eurosport ima namreč potencialnih 161 milijonov gledalcev, ki vsak dan poldrugo uro ali dve lahko spoznavajo deželo. Tudi država mora pokazati zanimanje, kajti Slovenija ni samo športna nacija, ampak se razvija v pomembno deželo kolesarstva. Za zdaj še nimamo prave infrastrukture. Ko pa jo bomo imeli, bo k nam zagotovo prihajalo več tujcev kot doslej,« Fink razmišlja o ta čas morda največji pomanjkljivosti največje slovenske dirke.