Kdor bo lahko pretrpel največ »v glavi«, bo zdržal do zaključka

Luka Mezgec: kapetan slovenske kolesarske reprezentance o ciljih na nedeljski cestni dirki na svetovnem prvenstvu.

Objavljeno
23. september 2017 01.26
Nejc Grilc, poročevalec
Nejc Grilc, poročevalec
Bergen – Kapetan šesterice, ki jo na Norveškem vodi selektor Andrej Hauptman, bo šprinter Luka Mezgec. Kolesar Orice Scotta je v letošnji sezoni osvojil naslov državnega prvaka in večkrat dokazal, da je zelo nevaren v zaključkih zahtevnih dirk.

Lani ste si od svetovnega prvenstva v Dohi obetali veliko, a se nastop takrat v drugačnih razmerah ni izšel. Znova ste zraven, vnovič kot kapetan reprezentance. Kaj bi rekli po prvem dnevu na progi v Bergnu?

Preden smo izvedeli, kakšna bo proga na Norveškem, si nisem želel postavljati ciljev in želja, po prvih informacijah pa so želje narasle in pričakovanja so vse večja. Tudi motivacija pred drugim delom sezone je bila veliko večja, saj mi je bila proga na papirju zelo všeč. Cilje je vedno treba postaviti visoko, da prideš do uspeha tudi, če uresničiš le del tega, kar si si zastavil.

Vaši reprezentančni kolegi iz mlajših kategorij so bili po prvem ogledu kroga zelo različnih mnenj. Kakšen je vaš pogled na vse skupaj?

Danes smo odpeljali le en krog na progi, vtisi pa so bili precej drugačni kot od vseh ostalih. Mislim, da je proga težja, kot smo jo pričakovali, v vsakem krogu je več višinskih metrov in proga je tehnično veliko zahtevnejša, kot smo si predstavljali po načrtih in profilu, ki smo ga dobili pred dirko.

Kaj bo po vašem mnenju v nedeljo odločilo dirko?

Tako kot na vsakem svetovnem prvenstvu bo med dirko potrebno prihraniti čim več energije in sprejemati prave odločitve. V drugi polovici dirke bo potrebno biti zelo osredotočen, v ospredju bo treba nadzirati razmere, v vsakem primeru pa bo težko prihraniti energijo, ker bo tempo zelo hud. V zadnjih dveh krogih bodo odločale močne noge, kdor bo imel še kaj glikogena v mišicah, bo ostal spredaj, drugi pa bodo »zaprli pipico« in odvili vstran.

Pričakujete podoben razplet kot na dirki mlajših članov, v kateri se v prvih šestih krogih ni zgodilo prav veliko?

Zelo težko je govoriti o pričakovanjih, ker je možnih veliko razpletov. Nekatere reprezentance bodo že v prvem delu dirke poskusile vse, da bi bila dirka čim težja in odprta, tiste s klasičnimi šprinterji pa bodo nekako mirile razmere. Lahko se zgodi, da bo o zmagi odločala majhna skupina z največ petimi kolesarji, lahko pa do cilja pride tudi večja skupina z največ 30 kolesarji, ki bodo zdržali zadnji vzpon.

Ko v klubu dobite priložnost, da se pomerite v šprintu, ponavadi nimate podpore ekipe. Bo to v nedeljo vaša prednost?

V zaključku zagotovo ne bo pravih šprinterskih vlakov, ker je dirka pretežka. Morda bo imela kakšna reprezentanca štiri kolesarje, a bo že to težko, ker bodo morali nadzorovati potek v zadnjih osmih kilometrih spusta in ravnine do cilja, v katerih bodo porabili veliko moči. Zato močno dvomim, da bodo vlaki krojili razplet v šprintu. Reprezentančni kolegi mi bodo pomagali med dirko, izkoristil jih bom lahko, ko bom popravljal položaj v skupini, v šprintu pa ne.

Je bila dirka po Britaniji prava generalka pred svetovnim prvenstvom?

Dirka je bila zagotovo dober preizkus, najprej zaradi podobnih vremenskih razmer, kot bodo v nedeljo na progi, vzponi so bili podobno dolgi in strmi, res pa je, da tam ni bilo tako zahtevnih etap, kot bo težka nedeljska preizkušnja. Bile so etape z eksplozivnimi zaključki, tukaj pa bo šlo za dirko na izpadanje. Verjamem, da bomo v zadnjem krogu vsi »prazni« in potem bo odločalo, kdo bo lahko pretrpel več v glavi in zdržal z najboljšimi.