Roglič za sanje in zgodovinsko rumeno majico

Po Franciji: s kronometrom v Düsseldorfu se začenja tritedenska rumena pentlja, tudi z močnim slovenskim pridihom.

Objavljeno
01. julij 2017 02.33
Nejc Grilc
Nejc Grilc
Düsseldorf – Uvodnih ugibanj in preigravanj različic je konec, danes popoldne se bodo s štartne klančine pognali najboljši kolesarji sveta in odprli Tour z letnico 2017. Za prvo rumeno majico se bo na 14 kilometrov dolgem kronometru vnel hud boj.

Nemčijo je dopinški škandal Jana Ullricha in kasneje še nekaterih kolesarjev Milrama hudo prizadel, zato dolgo časa Toura sploh niso prenašali na televiziji. V zadnjih petih letih pa je prišlo do preporoda kolesarstva v državi z najmočnejšim gospodarstvom v Evropi, kar je karavana na dveh kolesih sprejela z velikim odobravanjem. Odličnim nemškim šprinterjem se je v svetovni seriji pridružila še ekipa Bora Hansgrohe in vsi pogoji, da se Tour spet vrne na nemška tla, so bili izpolnjeni. »Dejstvo, da se lahko za rumeno majico borimo na domačih tleh, je zasluga odličnih mladih nemških kolesarjev. Že včerajšnji trening je bil nekaj posebnega in tudi na kronometru bo lepo voziti pred trumo navijačev,« je bil navdušen Andre Greipel.

A nemški organizatorji štarta niso pripravili za Greipla, v ospredju bo najboljši kronometrist moderne dobe Tony Martin, ki bo na domačih tleh lovil tako želeno rumeno majico. V 14 kilometrih bo nedvomno favorit, a se na kratkih vožnjah na čas Martin ne znajde najbolje, zato prva maillot jaune vendarle še ni povsem oddana. Na stavnicah takoj za Nemcem kotira Primož Roglič: »Lepo je biti med favoriti, a mi to ne bo pomagalo kaj dosti. Vsi bomo lovili tisočinke.« Martin in Roglič izstopata v še enem pogledu – oba bosta kronometer prevozila z 58-zobim prednjim zobnikom in najmanjšim 11-zobim zobnikom zadaj. Takšno razmerje Martin uporablja že dolgo, kar pri idealnih merah za kronometrista (75 kg, 185 cm) ni tako presenetljivo, Roglič pa dokazuje, kako koristno je včasih lahko, če preskočiš kolesarsko šolo. Pri le 65 kilogramih mu takšno prestavno razmerje omogoča, da pri nižjih obratih razvije hitrost, ki bo danes na trenutke presegla tudi 65 kilometrov na uro. Tudi podatki o moči odkrivajo, o kako izjemnih kolesarjih govorimo. Tony Martin je lani, ko je postal svetovni prvak v vožnji na čas, na 40 kilometrov dolgi progi pedala povprečno pritiskal s 480 vati, danes pa bo na krajši preizkušnji ta številka presegla mejo 500 vatov, kar je navadnemu smrtniku na kolesu praktično nedosegljivo. Še podatek o hitrosti – Rohan Dennis, ki je pred dvemi leti dobil skoraj identično uvodno vožnjo na čas, je takrat 13,8 kilometra premagal v slabih 15 minutah, kar je zadoščalo za povprečno hitrost, ki je presegla 55 kilometrov na uro. Ob zgoraj omenjenih bi se v boj za prvo zmago lahko vmešal še zmagovalec zadnje vožnje na čas na Giru Jos van Emden, tudi Marcel Kittel pa je na kratkih kronometrih v zadnjem letu zelo napredoval. Danes zvečer bo jasno, kdo bo najhitreje opravil s cestami na obrežju reke Ren.

Favorita za končno zmago Richie Porte in Chris Froome poudarjata, da bo rumeno majico potrebno napadati in kmalu prevzeti pobudo. Prva priložnost za nekaj sekund prednosti, ki bi prav prišle predvsem v psihološkem smislu, se jima ponuja že danes. Tudi njune številke so osupljive. Froome na robu rdeče cone obrača 430 vatov, Porte pa dobrih 400, a se to glede na njuno razliko v telesni teži preslika v povprečje, ki je približno 6,5 vata na kilogram telesne teže. A ima Froome v tem boju pomembno prednost – po zagotovilih trenerjev lahko pri takšni obremenitvi vztraja več kot 50 minut, kar je naravnost osupljivo. »Če sodim po občutkih na kolesu in številkah, ki jih dosegam na treningih, potem lahko mirne vesti rečem, da sem popolnoma pripravljen na Tour,« je na novinarski konferenci v Düsseldorfu samozavestno dejal. V luči zgornjih podatkov nas očitno čaka izjemen uvodni kronometer in še bolj zanimivo nadaljevanje rumene pentlje, morda tudi z novim dosežkom za zgodovino slovenskega kolesarstva.