Rogličevo kolo za kronometer med hitrejšimi v Riu

Mehanik ekipe Sky Filip Tišma bo na OI pripravljal kolesa slovenski reprezentanci. Chris Froome zanj nesporni favorit.

Objavljeno
29. julij 2016 19.00
Špela Robnik
Špela Robnik
Ljubljana – Na olimpijski cestni dirki bodo Simon Špilak, Primož Roglič, Matej Mohorič in Jan Polanc lahko računali na podporo vrhunskega mojstra Filipa Tišme, ki je v preteklih tednih pripravljal kolo zmagovalca na Tour de France. A na čudeže naj seveda ne računajo, pravi član moštva Sky, v katerem so pretekle dni še proslavljali velik uspeh Chrisa Frooma.

»Letošnji Tour je bil zelo dinamičen, tudi hitreje je minil kot ostali. To je najbrž tudi rezultat tega, da smo odlično zastavili taktiko in kakšno etapo osvojili tudi drugače kot doslej. Sicer smo tudi že lani velikokrat vzeli čas tam, kjer ni pričakoval nihče. Ni pa bilo takšnih napadov kot letos,« je nedavno končano dirko Po Franciji ocenil Tišma in tudi dejal, da je bil Froome po njegovem mnenju pripravljen enako kot lani, če ne morda celo slabše, še zlasti v prvih dveh tednih. Je pa bil toliko bolj konstanten. Ključna je bila kajpak močna ekipa. »Kolesarji so tisti, ki so naredili razliko. Težko bi izpostavil posameznika in njegov prispevek, vsi so bili močni kot enota, so res prava klapa. Lani sta še bila v ekipi dva, ki jih niso vsi marali, letos pa ni bilo nobenega takšnega posameznika, vzdušje je bilo res dobro,« je še poudaril ob Marku Džalu, Davidu Rožmanu, Niku Burjeku in Igorju Turku eden od petih Slovencev v najmočnejšem kolesarskemu moštvu na svetu.

Mnogi pravijo, da si je Sky tolikšno prednost ustvaril z velikim proračunom, a Tišma pravi, da to ni čisto res. Gre bolj za vprašanje, kako kdo opravi svoje delo. »Veliko materialov, ki smo jih uporabljali, smo poznali že prej, a dejansko smo ves čas preizkušali, razmišljali, računali napake in ugotavljali, katera oprema je najboljša. Tako za prvi kot za drugi kronometer, ko se je denimo izkazalo, kako ključna je bila izbira nekoliko drugačnega kolesa,« je Kranjčan izpostavil tisto pomembno zmago v gorski vožnji na čas, po kateri so v ekipi izračunali, da jim je samo kolo prineslo razliko 18 sekund, medtem ko je bila Froomova prednost pred drugouvrščenim 21 sekund. »Če bi uporabljal drugačne nastavitve na kolesu, bi bilo povsem mogoče, da bi bila s Tomom Dumoulinom veliko bližje. A tako pač je, eni dajo na to več poudarka kot drugi. In mislim, da je to ta tehnična prednost, ki jo imamo pred drugimi. Da do potankosti preučimo vsako stvar. Vsi sicer pravijo, da je vse v denarju. A nihče v ekipi ni bil zaradi tega truda, kaj več plačan. Gre za boljši izkoristek tega, kar je na voljo. Je pa res, da o tem razmišljamo že januarja in ne dva tedna pred Tourom.«

Dvakrat je letos v Franciji Froome tudi ostal brez kolesa, na Ventouxu je poskusil z nevtralno opremo organizatorja, ki pa je bila povsem neprimerna. Teh pedalov namreč ne uporablja nobena ekipa več, ne izdeluje jih več niti proizvajalec, je povedal Tišma. »Mi uporabljamo pedala, ki jih ima sicer tudi 70 odstotkov drugih ekip, a tedaj ni bilo blizu nobenega rezervnega kolesa. To se res ne zgodi pogosto, v svojih 12 letih v kolesarstvu sem le dvakrat videl , da bi nekdo vozil nevtralno kolo.« Veliko bolj gladko so rešili težavo po Froomovem padcu na poti v Saint-Gervais. Tam mu je kolo posodil kar Geriant Thomas. Že prej so sicer natančno izračunali, da bi mu, glede na pozicijo, sicer še bolj ustrezalo kolo Wouta Poelsa. Gre seveda za milimetre. So se pa v tistem trenutku raje odločili, da vzame Thomasovo kolo, Poels, ki je bil bolj svež, pa ga spremlja do cilja.

Seveda njihova Dogma velja za enega najboljših koles, kar jih obstaja, vseeno pa je ključen trud mehanika, ki skuša vsak dan pripraviti čim lažje kolo. Tišma se bo po svojih močeh trudil tudi v Riu, vendar pa oprema slovenskih kolesarjev ne bo na ravni kolesarjev Skya. Kako konkurenčna kolesa bodo imeli Slovenci? »Eni bolj, drugi manj. Rogličevo kolo za kronometer je na primer zelo konkurenčno, tisto za cestno dirko pa ni med boljšimi,« je povedal mehanik, ki je sicer reprezentanco spremljal že pred štirimi leti v Londonu, tokrat pa bo v Riu z zanimanjem pospremil zlasti vožnjo na čas, v kateri bi se slovenski adut lahko približal najboljšim. Za prvega favorita sicer postavlja Frooma, še zlasti po Dumoulinovi poškodbi, za cestno dirko pa svojega aduta ni želel razkriti. »Glede na to, da velikokrat zadenem, bom raje tiho. Moj favorit je namreč precejšen avtsajder.«