V Bahrajnu Slovencem široko odprta vrata

Kolesarski guru Milan Eržen zagotavlja, da bodo v novem moštvu WorldToura lahko veliko bolj udejanili svojo kakovost.

Objavljeno
27. avgust 2016 23.14
Novo mesto 26.09.2012 - Gorazd Stangelj.foto:Blaz Samec/DELO
Vito Divac
Vito Divac
Od leta 2001, ko je Andrej Hauptman osvojil bronasto kolajno na svetovnem prvenstvu v Lizboni, se v kolesarskih krogih, sicer bolj po tihem kot pa na glas, razmišlja o slovenskem profesionalnem moštvu za Pro oziroma WorldTour. Kakovostnih kolesarjev je dovolj, slovenska stroka na vseh področjih pa ima dovolj zelo kakovostnih kadrov, da bi pokrila tudi najzahtevnejše strokovne standarde.

Nepremostljiva ovira je denar. Slovenija nima tako močnega finančnega zaledja oziroma sponzorjev, ki bi zbrali, denimo, sedem milijonov evrov, kolikor je najmanjši proračun v WorldTouru (Lampre).

Kot kaže, pa bodo slovenski kolesarji dobili moštvo, v katerem bodo lahko veliko bolj uresničili svojo kakovost kot v sedanjih, v katerih imajo v glavnem stranske vloge, manj glavne na manj pomembnih dirkah, večinoma pa pomočnikov. Nova ekipa Bahrain Merida bo slovensko obarvana, tako kot še nobena doslej. Konstruktor moštva je Milan Eržen, ki v Bahrajnu dela kot trener in sodelavec tamkajšnjega princa Nasserja bin Hamada Al Khalifa. Vendar 45-letni Novomeščan ne bo neposredno povezan z ekipo, ampak bo neke vrste nadzornik, odgovoren za njegovo delovanje. Da ne bi bil v konfliktu interesov, se je že na začetku leta, ko je začel snovati moštvo, odrekel menedžerstvu v kolesarstvu, tako da nima več nobenega kolesarja.

Eržen verjame, da bo Bahrain Merida do Slovencev zelo prijazno moštvo. Kakšen vpliv ima, pove že podatek, da je za športnega direktorja postavil Gorazda Štanglja, ki je bil v minulih letih eden izmed športnih direktorjev Astane. Ta teden je podpisal triletno pogodbo najbolj neizkušen izmed slovenskih kolesarjev Borut Božič, kmalu pa naj bi še Luka Pibernik. Veliko se govori o prestopu preostalih Slovencev v Lampreju, Mateja Mohoriča, Jana Polanca in Marka Kumpa. Ker je Giuseppe Saronni, lastnik licence WorldToura, našel novega sponzorja na Kitajskem, je prestop vseh Slovencev zelo negotov. Polancu bo potekla pogodba, vendar, kot poudarja Eržen, kakšnega posebnega zanimanja za bahrajnsko moštvo doslej še ni pokazal. Mohorič, ki je zelo zanimiv, pa ima še pogodbo do konca leta 2017. Prav tako tudi vsi drugi slovenski kolesarji, ki so zanimivi za novo moštvo WorldToura – od Simona Špilaka in Primoža Rogliča do Luke Mezgeca.

»Potrudil se bom, da bodo slovenski kolesarji dobili priložnost. Poudarjam pa, da to ni slovenska ekipa, ampak bahrajnska, ki si želi nastopiti na vseh največjih dirkah in zmagovati. Da, zmage v elitni konkurenci so naša edina športna filozofija. Zato smo tudi za prvega moža postavili Vincenza Nibalija,« je povedal o slovenskem pridihu bahrajnskega moštva Eržen. To pa ne pomeni, da bodo prav vsi slovenski kolesarji dobili priložnosti, ampak le najkakovostnejši. Eržen se je te dni pogovarjal tudi z Janijem Brajkovičem. Za svojega najboljšega učenca pravi, da je vse odvisno od njega. Spremeniti bo moral predvsem miselnost, s kakršno je deloval v zadnjih treh sezonah. Novomeški kolesarski guru poudarja, da želijo v novem moštvu ustvariti delovno in miselno okolje, kakršno je bilo pod njegovo taktirko v Adrii Mobilu.

Okostje ekipe bo zgrajeno okrog Nibalija, ki bo, kot kaže, leta 2017 stavil na Giro. Trener moštva je Paolo Slongo, ki ga Nibalija spremlja že vso kariero. V trenerski ekipi sta tudi Hrvat Vladimir Miholjević in Italijan Simone Pedrazzini, ki prihaja iz športnega centra Mapei v Vareseju. Menedžer je Brent Copeland iz Južne Afrike, ki ima skupaj s Slongom glavno besedo pri izbiri kolesarjev. »Jaz ne odločam o izbiri kolesarjev, ampak le svetujem, katere bi bilo dobro imeti. Bom pa imel glavno besedo na dirkah,« je Štangelj povedal o svoji vlogi. Meni pa, da novi rod slovenskih kolesarjev z Mohoričem na čelu potrebuje ekipo, v kateri bo lahko dirkal za rezultat, ne pa da jih sprehajajo z dirke na dirko brez repa in glave oziroma daljnoročnega cilja.

Bahrain Merida ima visok proračun (okrog 20 milijonov evrov), nima pa toliko denarja, da bi lahko kupila vse kolesarje, ki bi jih želela in potrebovala za tako velik projekt, kot je zmaga na Touru. Eržen je pojasnil, da želijo v prvem letu narediti okostje moštva s čim manj napakami. Da bi sestavili konkurenčno ekipo v slogu Skyja za zmago na Touru, pa bodo potrebovali dve ali tri sezone.

V moštvu bo predvidoma 20 profesionalcev. Po 1. avgustu, ko se je začel prestopni rok (trajal bo do konca leta), so pogodbe podpisali Italijani Nibali (iz Astane), Manuele Boaro (Tinkoff), Giovanni Visconti (Movistar), Slovenec Borut Božič (Cofidis) in Belorus Kanstancin Sjucov (nekoč Sivcov). Copeland je poudaril, da je ekipa z dvema izjemno izkušenima kolesarjema dobila tekmovalca za več vlog v ekipi, ki so v sodobnem kolesarstvu zelo pomembne.

V igri za prestop pa so poleg Luke Pibernika (Lampre) še Italijani Diego Ulissi (Lampre), Alessandro Vanotti (Astana), Valerio Agnoli (Astana) in Španec Jesus Fernandez (Tinkoff). Na seznamu naj bi bilo kakšnih 50 kolesarjev.