Če nisi Sagan, se moraš znajti s komolcem

Slovensko trojico jutri na cestni dirki SP v Dohi čaka zahteven boj šprinterjev. Štangelj se nadeja deseterice.

Objavljeno
15. oktober 2016 03.33
Špela Robnik
Špela Robnik
Doha – V primerjavi z močnimi šprinterskimi vlaki kolesarskih velesil se zdi, da slovenska reprezentanca na jutrišnji cestni dirki svetovnega prvenstva nima prav veliko možnosti, da se prebije v ospredje. Za zdaj preizkušnje v Dohi niso prinesle presenečenj, a v zaključnem šprintu je vedno možno vse – če se bo le Luka Mezgec v pravem trenutku prebil na pravo mesto.

Slovenci se nikakor ne vdajajo vnaprej, temveč na štart odhajajo odločeni, da bodo poskusili vse, kar je v njihovi moči. To, da so le trije (kapetana Mezgeca bosta spremljala Grega Bole in Luka Pibernik), je precejšen hendikep, še zlasti na ravninski dirki. »Številčnejša je ekipa, lažje se premikaš in popravljaš svoj položaj. Tako bomo morali izkoriščati druge in se dobro znajti, če se bomo želeli pomikati naprej. Če imaš ime, kot ga ima Sagan (prav tako bo imel le dva pomočnika, op. p.) to ni problem, vsak ti da nekaj prostora, mi pa se moramo bolj boriti in večkrat uporabiti komolec,« je razmišljal Mezgec, ki pričakuje zaključni šprint, a v različnih scenarijih. »Odvisno, kako velika bo skupina. Veliko vpliva bodo imele vremenske razmere. Veter naj bi na začetku po izhodu iz puščave pihal v prsa, nato pred zaključkom v hrbet, kar je lahko nevarno. Skupina je lahko kar velika,« je povedal in si zaželel, da bi bil v pravem trenutku na pravem mestu. »Zasledovati je treba vlak, iskati luknje, upati, da se bo v pravem času ponudila priložnost.«

O tipičnih šprinterskih vlakih, ki bodo najverjetneje krojili tudi tokratno dirko, je slovenski šprinter in nekdanji zmagovalec etape na Giru dejal, da jih v sodobnem kolesarstvu ni več tako veliko. »Favoriti ponavadi kakšna dva kilometra pred ciljem odidejo naprej. Upam, da se bo tudi tukaj zgodilo tako. Tako je večji kaos in z malo sreče lahko prideš do dobrega mesta pred šprintom,« je še dejal in si zaželel uvrstitev v deseterico. Zanjo se mu bo morala dirka dobro iziti. Ob vsaki najmanjši napaki in stisku zavore je lahko upanja na visoko uvrstitev konec. Mezgec v tej sezoni ni imel veliko priložnosti za šprint, temveč je večinoma skušal popeljati svoje kolege pri Orici v čim boljši položaj v zaključku. A se je na zadnji dirki pred SP Paris-Tours prepričal, da ga šprinterska žilica še ni zapustila.

Tega se nadeja tudi selektor Gorazd Štangelj, ki verjame, da je v Doho pripeljal tri dobre kolesarje. Seveda bi bilo bolje, ko bi pripeljal dva šprinterja, a naposled je Pibernik, ki je v dobri formi v zaključku sezone, zamenjal izkušenega Boruta Božiča: »Mezgeca bomo morali obvarovati pred stranskimi učinki in ga pri najboljših močeh pripeljati v zaključek,« je poudaril selektor in upal na dirko brez okvar in padcev. »Gotovo so se vsi trije zmožni boriti z najboljšimi, a drži, da bodo nekatere reprezentance številčno res močne. Upam, da nas to ne odreže iz samega zaključka dirke.«

Fantje so se v preteklih dneh privajali na vročino, ki bo krojila dirko. Če bosta temperatura in vlaga previsoki, bi lahko prireditelji jutrišnjo traso z 257 km skrajšali na le 150 km. Mnogi menijo, da za to ni potrebe, saj kolesarji med sezono večkrat dirkajo pri 40 stopinjah.