Liga prvakov cene sob v Mariboru približala ljubljanski ravni

Ne le nogometna liga prvakov, tudi druge športne prireditve so pomemben magnet za turiste v drugem največjem slovenskem mestu.

Objavljeno
12. september 2017 23.25
Novica Mihajlović
Novica Mihajlović

Ljubljana – Hotelirji v Mariboru so v teh dneh priča povpraševanju, ki je za njihove kolege v Ljubljani že več let vsakdanja izkušnja. Nogometna liga prvakov je v Mariboru tako povečala povpraševanje po posteljah, da so mali hotelirji lahko opazno zvišali cene.

Tekmovanje v tako odmevnem športnem tekmovanju, kot je nogometna liga prvakov, ima številne gospodarske in promocijske učinke. V mariborskem zavodu za turizem se zavedajo, da je letošnja liga prvakov, v kateri se NK Maribor prav danes zvečer meri z moskovskim Spartakom, gostil pa bo še nogometaše in navijače angleškega Liverpoola in španske Seville, dobra priložnost za zaslužek gostincev in ponudnikov prenočišč.

Morda je še pomembneje kot enkratni zaslužek to priložnost izkoristiti, da navijače tako navdušijo za Maribor, da se bodo k nam še kdaj vrnili kot »običajni« turisti. Glede na izjave ponudnikov namestitvenih kapacitet so te polno zasedene, povpraševanje po prostih sobah pa za kar nekajkrat presega ponudbo.

Rusi so tu, judoisti tudi

Skupaj z ekipo Spartaka in spremstvom danes v Maribor prihaja okoli 850 ruskih navijačev z vstopnico za tekmo. Ob vsem tem je treba upoštevati tudi dejstvo, da se Maribor te dni polni s tekmovalci in spremljevalci, ki se bodo udeležili mladinskega evropskega prvenstva v judu ta konec tedna.

»Ko bo tu gostoval Liverpool, imamo v mestu sabljaško prvenstvo. Sobe so udeleženci rezervirali že pred letom dni, povpraševanje po njih je zato res močno preseglo ponudbo in cene smo lahko zvišali za 20 do 40 odstotkov,« nam je povedal Vasja Ilešič, direktor hotela Betnava in predsednik regijskega sveta malih hotelirjev.

Vonj po ljubljanskem turizmu

Čeprav kot nogometno mesto Maribor bolj ko ne upravičeno zviška gleda na prestolnico, pa mesto ob Dravi v turizmu za Ljubljano še močno zaostaja. Ilešič priznava, da šele v zadnjih nekaj tednih mariborski hotelirji lahko slutijo, kako je njihovim kolegom v Ljubljani, ki že več let doživljajo eksplozivno povečanje turističnega obiska.

Povprečni gost v Mariboru pusti sto evrov na dan, Angleži in Rusi, ki jih je v mesto privabil nogomet, pa slovijo kot zelo dobri potrošniki. »Hotelirji bomo gotovo pripravili posebno ponudbo za nogometne goste, a dejstvo je, da jih vleče v središče mesta, kjer je na kupu veliko gostinske ponudbe, za gostince pa bo poleg vsega drugega pomembno to, da se založijo z ustreznimi količinami piva,« napol v šali pravi Ilešič.

V klubu si želijo le nove trave

V Mariboru se je med januarjem in junijem letos število prenočitev povečalo na dobrih 150.000, kar je desetino več kot v istem obdobjem lani. Število prihodov turistov pa se je povečalo za 14 odstotkov na 73.596. Letošnji junij je od lanskega po številu prenočitev boljši za 18 odstotkov na območju mesta in za 20 odstotkov na območju Pohorja, medtem se je število prihodov gostov v mesto povečalo za 29 odstotkov, na območju destinacije Pohorje pa za 31. Največ nočitev v Mariboru so junija ustvarili turisti iz Nemčije, Hrvaške in Italije. Letos bodo v Mariboru in na destinaciji, ki vključuje Maribor in Pohorje, presegli dosedanji rekord 400.000 nočitev.

Drago Cotar, predsednik NK Maribor, se zaveda vpliva nogometnih dosežkov na turizem v mestu, a zato od mesta ne pričakuje nič več kot mesto že sicer da klubu. »Zaradi vijolične evforije ne pričakujemo več od tega, kot so nam že obljubili. Spomladi naj bi dobili sredstva za obnovo trave na igrišču, denarja za prenovo zahodne tribune pa mesto še nima,« pravi Cotar. Povečano zanimanje za klub je močno spodbudilo prodajo v klubski trgovini in »vse v mestu je vijolično«, pravi Cotar.

Sicer pa NK Maribor za uvrstitev v skupinski del lige prvakov od evropske nogometne zveze Uefa dobi več kot 12 milijonov evrov in več kot četrtino tega razdeli med igralce.