Kako na kronometer na maratonu Franja BTC City

Nasveti Gorazda Penka, kako se ogreti pred kronometrom. Prvi protokol.

Objavljeno
29. maj 2013 12.40
Primož Kališnik, Trip
Primož Kališnik, Trip

Znani trener in glavni organizator maratona je napisal zelo zanimiv prispevek o ogrevnju pred vožnjo na čas.

Za dobro poznavanje poteka prireditve in učinkovitejšo pripravo udeležencev na Intersport kronometer smo vam pripravili kratek opis proge in kako se tekmovalci pripravijo na štart kronometra.

Intersport kronometer bo tako kot lani otvoril Tone Fornezzi, človek, ki si je izmislil maraton, sledil mu bo Alen Kobilica, nato pa bododo sledili kategorije ženske ELITE, mlajši maldinci mladinci, starejši mladinci, vse rekreativne kategorije od starejše proti najmlajšim, na koncupan še  nastop kategorie članov do 23 let in ELITE.

Štart kronometra

Ta je na Ameriški aveniji v BTC City-u. Po dobrih stotih metrih je pravzaprav po lanskih izkušnjah najbolj delikaten del trase, kjer je bilo kar nekaj zdrsov. Tam se nahaja krožišče, ki je spolzko. Zato je potrebno na tem mestu malenkost zmanjšati hitrost. Sledi zavoj na Šmartinsko cesto in potem naravnost naprej. Nadaljne 4 km ni posebnosti. Z jugozahodnim vetrom je hitrost velika in ni zavojev, kjer je potrebno zmanjšati hitrost, mogoče malenkost na levem zavoju pred mostom čez Savo.

Obrat v Dolu

Vse do obrata v krožišču Dol se lahko osreditočimo samo na vrtenje pedal. Na obratu je potrebno hitrost zmanjšati. Asfaltna podlaga na krožišči je dobra in se glede na velikost krošišča izpelje zavoj dokaj hitro. Povratek nazaj zahteva trezno porazdelitev moči, saj je ob že omenjenm vetru zelo zahteven. Pedala lahko do Btc vrtimo na vso moč, tudi na desnem zavoju po mostu čez Savo, če zavoj vzamemo idealno. Sledijo zadnji štirje zahtevni kilometri v nasprotni veter, teren pa se rahlo dviguje, kar naredi kronometer težak.

Prehod čez obvoznico

Pri prehodu čez obvoznico moramo biti pozorni, da se vračamo po nasprotnem voznem pasu v BTC CITY. Zavoj 300 metrov pred ciljem lahko vzamemo skoraj s polno hitrostjo. Na začetku omenjeno krožišče pa pri povratku v cilj ne predstavlja nobene ovire, saj ga lahko peljemo popolnoma naravnost.

O ogrevanju

Vsi veliki kronometri se odvijajo v mestnih ali trgovskih središčih, ki nam stežka omogočajo idealno pripravo in ogrevanje na nastop. Zato vam bomo opisali dva načina, ki sta najbolj priljubljena pri vrhunskih tekmovalcih. Seveda pa pri največjih mojstrih vsak v svoj protokol priprave doda še nekaj svojega, tistega, kar misli da mu najbolj koristi glede na poznavanje samega sebe.

Prvi protokol ogrevanja

Uro dolga vožnja v dopoldanskih urah, prvih 30 minut sami, drugih 30 minut za avtom ali motorjem, če je start popoldan ali proti večeru. Vožnja je v območju intenzivnosti do 75% od maximuma. Ta vožnja nas že aktivira za poznejši nastop in večini zmanjša potrebo dolžine ogrevanja pred samim štartom. 

Pred samim štartom se ogrevamo na trenažerjih, saj nam ogrevanje na cesti lahko povzroči veliko težav pri natačnosti ogrevalnega protokola zaradi prometnih zagat na cesti. Velikokrat se zgodi, da se zaradi takega ogrevanja tudi zamudi na štart. Ogrevanje večinoma tekmovalci začnejo 60 minut pred štartom. 30 minut počasi ogrevajo telo, intenzivnost je nizka. Po 30 minutah se naredi dve do tri stopnjevanji v dolžini 3-4 minute ali pa piramido 4-3-2  ali 2-3-4 minut. Zadnja ponovitev je v območju individualnega anaerobnega območja. Bližje startu smo višja je intenzivnost stopnjevanja.

Ko je 10 minut do starta večinoma prenehamo z ogrevanjem in si namestimo vso potrebno opremo, WC po potrebi.

Ko je do starta 4-5 minut  moramo biti v startnem prostoru zaradi umirjene priprave na start.