Kranjec zdaj spet lahko uživa v letenju

Smučarski skoki: z ekipno tekmo danes začetek poletne velike nagrade. Robert Kranjec kritičen do novega sistema.

Objavljeno
25. julij 2014 00.15
Miha Šimnovec, šport
Miha Šimnovec, šport
Planica – Robert Kranjec se pripravlja že na svojo 14. sezono svetovnega pokala v smučarskih skokih. Velika nagrada Mednarodne smučarske zveze (FIS), ki se ta konec tedna začenja v Wisli, je neke vrste ogrevanje za zimo. »Leteči Kranjčan« je doslej v poletni različici svetovnega pokala tekmoval v slogu toplo-hladno. Najboljši je bil leta 2009, ko je bil v skupnem seštevku odličen drugi, lani pa je končal na 53. mestu.

Kako bo letos, si najizkušenejši slovenski reprezentant, ki je 16. julija dopolnil 33 let, ni upal napovedati. »Težko rečem, kaj naj pričakujem, ker s svojimi skoki pred odhodom na Poljsko nisem bil najbolj zadovoljen. Na zadnjih treningih me namreč ni odneslo tako, kakor bi si želel ali kot, denimo, pred dvema tednoma, ko sem skakal že na zelo visoki ravni. Ne vem, morda so določene posledice pustili nedavni kondicijski treningi in zaradi njih ni tiste prave eksplozivnosti. Zato zame v Wisli rezultati tudi še ne bodo v ospredju, tja se odpravljam predvsem zaradi testiranja smuči,« je razkril Kranjec, ki je včerajšnje kvalifikacije – prepričljivo najboljši je bil na njih Peter Prevc – končal na 41. mestu.

»Leteči Kranjčan« se odloča med dvema proizvajalcema, Elanom in Fischerjem. Ker z nikomer še ni podpisal pogodbe, se lahko zgodi, da bo v eni seriji skočil s smučmi enega proizvajalca, v drugi pa bo preizkusil še drugi par.

Nekaj časa je testiral tudi Sport 2000, predvsem zaradi nekdanjega reprezentančnega kolega Primoža Pikla, ki od lani pri omenjenem podjetju dela kot serviser. »Njihove smuči niso slabe, daleč od tega, sem se pa sam pri sebi odločil, da bom izbiral le med dvema proizvajalcema. Če imaš v glavi preveč podatkov, tudi ni najbolje,« je pojasnil »leteči Kranjčan«, pri čemer se strinja se, da bi bilo dobro, če bi se odločil čim prej, da se potem s tem ne bi več ubadal in bi se lahko povsem posvetil piljenju tehnike.

V Wisli si bo lahko tudi malo odpočil

Po drugi strani pa se mu nikamor ne mudi. »Rad bi dobro premislil in sprejel odločitev, ki bo zame najboljša. Z novimi Elanovimi smučmi sem zelo zadovoljen, tudi najnovejši Fischerjev model mi ustreza, bi pa rad še enkrat govoril z vodjema obeh tekmovalnih ekip Tonijem Justinom in Franzem Neuländtnerjem ter ju vprašal, ali je mogoče še kaj spremeniti. Potem je pa vse stvar dogovora.«

Ker mu je skakalnica v Wisli (HS-134), ki so jo poimenovali po poljskem šampionu Adamu Malyszu, všeč, se je na pot odpravil s toliko večjim veseljem. Uvodna letošnja prireditev za veliko nagrado FIS mu bo prišla prav tudi zato, da si bo malo »odpočil«. »V zadnjih dneh sem imel res natrpan urnik in naporne treninge,« je zaupal in dodal, da kljub vsemu na sobotni posamični tekmi ne bo povsem brez ciljev. Nezadovoljen bo, če se ne bo uvrstil v finale oziroma med najboljših 24, kolikor jih bo nastopilo v drugi seriji. V poletni različici svetovnega pokala namreč preizkušajo nov sistem tekmovanja, ki ga bodo pozimi uvajali na letalnicah.

V finalu le še 24 skakalcev

Skozi kvalifikacije se je tako namesto 50 kot doslej prebilo le 48 skakalcev (v poletih 40), ki se bodo v uvodni seriji med seboj spoprijeli v štirih skupinah (A, B, C in D). V vsaki bo 12 skakalcev (v skupini D, denimo, 1., 8., 9., 16., 17., 24., 25., 32., 33., 40., 41. in 48. iz kvalifikacij), iz sleherne pa bo v finale napredovalo po najboljših šest tekmovalcev – torej le še 24 in ne več 30. Zmagal bo tisti, ki bo v seštevku treh skokov (kvalifikacije, 1. in 2. serija) zbral največ točk.

Če nad to novostjo ni preveč navdušen (»Sistem se mi ne zdi najbolj pravičen, saj menim, da bo dal še več srečnežev in osmoljencev kot, denimo, tekme novoletne turneje na izločanje.«), pa se je zelo razveselil širših tekmovalnih dresov, dasiravno je razlika minimalna (vsega 1 cm). »Ni veliko, toda v novih kombinezonih so občutki v zraku, v katerem te bolj 'drži' kot prej, precej boljši,« je Kranjec dobro razpoložen, ker bo lahko poslej znova bolje izkoriščal svoje izjemne letalske sposobnosti.