Ko Tina stopala preslika v možgane, osvaja kolajne

Tina Maze po četrto kolajno s kandidaturo za laureus. Od SP 2009 do OI 2014 vselej z odličjem v veleslalomu.

Objavljeno
12. februar 2015 00.23
Vito Divac, poročevalec
Vito Divac, poročevalec
Beaver Creek – Tina Maze svoje zmagovite predstave tlakuje seveda na treningih, a tudi z branjem terena. To pomeni, da je popolnoma osredotočena na konfiguracijo terena. Želi začutiti, kako hitro ji pridejo valovi, prelomnice in skoki pod stopala.

»Lahko bi rekla, da v možgane preslikam stopala, ali po smučarsko: možgane dam na 'off', stopala na 'on'. Ko si vtisnem v spomin progo in najmanjše detajle na njej, hitrost v smuku, superveleslalomu in veleslalomu, jo poskušam doživeti kot trenutke popolnosti v oddaljeni prihodnosti,« je po olimpijski zmagi v smuku in veleslalomu Tina razlagala občutke, ki jih je priklicala tudi v Beaver Creeku. V superveleslalomu je imela denimo oblico težav in je vse skupaj sprejela šele po zadnjem treningu in ogledu proge.

S preizkusom veleslalomskega dela proge »Ptic roparic« je bila zadovoljna. »Veleslalom bo lep, predvsem pa valovit. Treba bo biti zelo pozoren in na ogledu proge proučiti kombinacije vratic ter še enkrat v celoti prebrati oziroma si v spomin vtisniti postavitev,« prva smučarka sveta pred današnjim veleslalomom nima prav nobenih pomislekov. Zelo mirna je in osredotočena. Utrujenost je po dnevu počitka minila, kolikor je to pač možno v tako visokem tekmovalnem ritmu petih disciplin. Tudi prehod iz hitrih disciplin v tehnične je bil dober. A prosti dan po kombinacijski zmagi ni bil klasičen počitek. Po daljšem spancu ji je Massi naložil uteži ...

Tudi trener Valerio Ghirardi in serviser Andrea Vianello sta bila po ogledu proge na Tini razpoloženjski ravni. Vianello je našel prave smuči za ameriški sneg (s tenko spodnjo oblogo), Ghirardi pa je po jutranjem Tininem treningu veleslaloma (trikrat je presmučala zahtevno postavitev) in preizkusu terena postavil še prvi veleslalom za današnjo tekmo.

»To bo klasičen veleslalom na zelo zahtevnem terenu. Proga je na spodnjem delu smuka. Je ledena, zgladili pa so jo smukači na tekmi. Razdalje med vrati bodo med 27 in 28 metri, tako da bodo do izraza prišle resnične veleslalomistke, mojstrice dolgih zavojev,« je Ghirardi opisal prvo progo, na kateri je 46 vratic in 48 zavojev.

Po vseh priznanjih, ki jih te dni dobiva na smučarskem zboru na vrhu sveta, ima Tina danes še morda najbolj prestižno. Akademija laureus (športni oskar) jo je drugič kandidirala za nagrado najboljše športnice sveta – v konkurenci teniških igralk Serene Williams in Li Na, atletinj Novozelandke Valerie Adams in Etiopijke Genzebe Dibaba ter smučarske tekačice Marit Bjørgen.

Boljšega motiva za napad na četrto kolajno (v veleslalomu) ne bi mogla dobiti. Nasproti pa bo imela enako težke tekmice kot v boju za laureus – Anno Fenninger, Laro Gut in morda celo Lindsey Vonn. Andrea Massi jo je videl odlično smučati na treningu. Velik motiv je tudi rekord Anje Pärson iz Åreja 2007. Že danes bi ga lahko z zmago izenačila.

Veleslalom je Tinina paradna disciplina. V njej je največkrat zmagala v svetovnem pokalu, osvojila mali globus ... Na vseh velikih tekmah od svetovnega prvenstva v Val d'Iseru 2009 do olimpijskih iger v Sočiju je osvojila veleslalomsko kolajno – po tri zlate in srebrne. Tudi v Beaver Creeku je Mazejeva prva favoritinja. Sodeč po rezultatih v tej sezoni svetovnega pokala bi bila v drugi vrsti, vendar je znano, da se v svoji disciplini ne da. Četudi ji ne gre, tako kot denimo lani pred Sočijem, formo dvigne v šampionsko. Res pa je tudi, da je po tekmah v svetovnem pokalu težko napovedovati, kajti od zadnje tekme je minilo že 46 dni! V Kühtaiju je bila Tina sedma, a takrat je bila zdravstveno načeta. V Beaver Creeku je zdrava kot dren. Pred zadnjo tekmo minulega leta je slavila veleslalomsko zmago v Åreju. Njena edina hiba pred današnjo tekmo je, da je bila štirikrat na najvišji tekmovalni ravni, medtem ko je večina veleslalomistk spočitih. V dobrem tekmovalnem ritmu je to seveda zelo dobro, v tako oddaljenem pa utegne biti največja zavora.