Pokazali, kaj se lahko rodi, ko skupaj stopijo Slovenci

Slatnar predstavil svojega novega »otroka«, s katerim že prehiteva konkurenco. Prevc sodeloval pri izdelavi smuči.

Objavljeno
27. maj 2016 02.47
Slatnar
Miha Šimnovec
Miha Šimnovec
Ljubljana – Peter Slatnar, priznani izdelovalec vezi za smučarske skoke, je dobil novega »otroka«. Tako je namreč poimenoval svoje skakalne smuči, ki jih je včeraj prvič prestavil javnosti. Namesto Elana, ki je čez noč ukinil svoj program v tem športu, zdaj na njih z velikimi črkami preprosto piše Slatnar. Z manjšimi tudi v japonščini in ruščini.

»V pičlem mesecu smo naredili 'otroka', ki je videti fantastično. A najpomembneje je, da že prehiteva konkurenco. Čeprav smo imeli na voljo zelo malo časa, ima določene stvari, ki jih drugi nimajo,« je kakor očka po rojstvu sina ali hčere na včerajšnji novinarski konferenci od ponosa kar žarel Slatnar.

V nadaljevanju je razkril »3,5 prednosti«, ki jih ima njegova smučka v primerjavi z drugimi. »S posebno obliko konice smo pridobili dva kvadratna centimetra površine, poleg tega je po vsej dolžini maksimalno široka in skladna s pravilnikom Mednarodne smučarske zveze (FIS) tudi minimalno težka. Pod vezmi je dodatno ojačana, ima pa tudi poseben premaz na drsni oblogi. Naš cilj je seveda biti najhitrejši na zaletni smučini,« je poudaril 50-letni Gorenjec in dodal, da polovičko prednosti pripisuje veliki belini. Zakaj? »Na bližnjem kongresu FIS v Cancunu bomo poskušali od pristojnih doseči, da bodo sprostili prostor na smučeh za oglaševanje.«

Za zdaj je malo nad vezmi le zelena »nalepka« Delavske hranilnice, za katero je Slatnar seveda zelo hvaležen. Kakor je hvaležen tudi vsem drugim, ki so tako ali drugače pomagali in rešili zgodbo. »Spet se je pokazalo, kaj se lahko rodi, ko Slovenci stopimo skupaj,« je pripomnil. To velja tudi za SZS. V njenem imenu je pogodbo z novim opremljevalcem – podjetjem Slatnar Carbon – podpisal direktor zveze Jožko Križan, spregovorila pa sta predsednik Enzo Smrekar (»Pomembno je, da smo znanje obdržali v Sloveniji, zato sem vesel, da je Peter zagrizel v ta projekt.«) ter Ljubo Jasnič, predsednik odbora in zbora za smučarske skoke in nordijsko kombinacijo v SZS.

»Ko smo izvedeli, da bodo v Elanu nehali izdelovati smuči, smo bili zelo presenečeni, kajti tega resnično nismo pričakovali. Ker se je mudilo, so se daleč od oči javnosti hitro začeli prvi pogovori s Petrom, s katerim smo se kmalu dogovorili. Pomagamo mu, prevzeli smo stroške serviserja Aljoše Branca, ki je bil pred tem zaposlen pri Elanu, odrekli smo se tudi bonusu, ki bi ga moral vplačati kot proizvajalec. Naš vložek znaša od 60.000 do 70.000 evrov,« je zaupal Jasnič.

Smuči si želi preizkusiti tudi svetovni rekorder

Po Slatnarjevi oceni je celoten posel vreden pol milijona evrov, cene smuči pa se ne bodo spremenile. Otroške bodo še naprej stale 200 evrov, odrasle pa okoli 450 evrov brez DDV, s čimer so še vedno polovico cenejše od konkurenčnih. Za začetek bodo z najetimi Elanovimi ljudmi in stroji izdelali 900 parov, od tega sto za skakalce, ki tekmujejo v absolutni konkurenci, v drugem delu še od 400 do 500 parov. Zanimanje zanje je veliko tudi zunaj naših meja. Od tujih asov, ki so takoj izrazili željo, da bi jih preizkusili, pa bi bilo treba posebej izpostaviti Nemca Richarda Freitaga, norveškega svetovnega rekorderja Andersa Fannemela in japonsko zvezdnico Saro Takanaši.

V prednosti pa bodo slovenski reprezentanti na čelu z branilcem velikega kristalnega globusa Petrom Prevcem, ki bo tudi pri Slatnarju – tako kot je bil v zadnjih letih pri Elanu – na vrhu »piramide«. Zanj so že pripravili tudi prvi par, s katerimi bo po vsej verjetnosti prvič skočil konec prihodnjega tedna. »Peter je tudi sodeloval pri njihovi izdelavi. Ker ima veliko izkušenj, smo seveda prisluhnili njegovim željam in jih tudi upoštevali,« je pojasnil uspešni podjetnik iz Cerkelj na Gorenjskem in dodal, da so – kar zadeva njihov videz – dali proste roke ekipi Gigodesigna.

»Pokazali so, da se da s preprosto podobo povedati veliko oziroma vse,« je Slatnar zadovoljen z videzom »otroka«. Na vprašanje, zakaj so se odločili ravno za moder zgornji del smuči, je odvrnil, da izbrana barva pač tako odstopa od vseh naravnih, da jo bo imel skakalec nenehno – tako na zaletišču kot tudi v zraku – v kotičku očesa. Podobno kot prometni znak na cesti.

Pričakuje, da bo s smučmi tako uspešen kot z vezmi – tudi finančno. »Če ne bi verjeli v to zgodbo, se je gotovo tudi lotili ne bi. Moj cilj je doseči takšno raven, da si bo prav vsak skakalec želel skakati z našimi smučmi. Da jih bomo prodajali in ne podarjali,« je za konec še povedal Slatnar.