Rešitev za Elanove skakalne smuči le, če jih prevzame nekdo tretji

Anketa: kaj slovenski strokovnjaki menijo o odločitvi Elana, da opusti program skakalnih smuči.

Objavljeno
20. april 2016 01.13
Peter Prevc
Tanja Volarič
Tanja Volarič
Tone Vogrinec: Z vidika menedžerjev, tujcev, ki želijo z Elanom skleniti le dober posel, je poteza razumljiva, saj so stroški proizvodnje skakalnih smuči zelo visoki. Proda se le malo teh smuči, še vedno pa imaš plače delavcev, nagrade tekmovalcem, stroške materiala in še kaj. Z vidika slovenskih skokov pa je to katastrofalna poteza in jo je po tem, ko sta Peter Prevc in Sara Takanaši zmagala v svetovnem pokalu, težko razumeti. Če se vrednost Elanove blagovne znamke z njima ni izboljšala, je ostala vsaj enaka. Rešitev bi bila, da bi proizvodnjo skakalnih smuči zdaj prevzel nekdo tretji, denimo skupina, ki je že do zdaj vodila ta program. Seveda pa bi za to potrebovala finančno pomoč.

Primož Ulaga: Odločitev Elana pomeni konec nekega zgodovinskega obdobja in začetek novih časov. Očitno je, da novi lastnik nima posluha za skakalni program, ki nikoli ni bil del uspešne prodajne zgodbe, izdelava skakalnih smuči namreč prinaša veliko stroškov in nič finančnega zadovoljstva. Nekdo, ki ni obremenjen z našo zavestjo in tradicijo, pa pričakovano pogleda le številke in sprejme najbolj logično poslovno potezo. To slovenskih skokov ne bo obremenilo, mislim pa, da bi bilo smotrno, da bi FIS dovolila, da bi skakalne smuči v prihodnje »zakupili« pokrovitelji. Da bi torej veliko podjetje, ki ima interes za oglaševanje, pri nekem proizvajalcu kupilo smuči za športnika, ki jih zanima, jih prelepilo in plačalo oglaševanje.

Primož Peterka: To je ena najprepoznavnejših slovenskih znamk, v tujini se je prej vedelo, kje je Elan in kje je Slovenija. Škoda je, glede na to, kako dolgo se je podjetje borilo, šlo skozi prevzeme in podobne stvari, da so obupali prav po zadnji zimi, ki je dala dva skupna zmagovalca svetovnega pokala na Elanovih smučeh, moškega in žensko. Zdi se mi, da je bilo tistim, ki so izbirali zdajšnjega lastnika Elana, bodisi vseeno, kdo ga bo dobil v roke, ali pa se jim ni sanjalo, kaj počnejo. Saj se vendar ve, da je ameriškemu skladu lahko v korist le razdrobitev podjetja na kose in nato prodaja. Posledice pa v slovenskih skokih bodo, sploh za mlajše selekcije, saj jih je Elan vedno podpiral in določeno število parov smuči zanje prodal ugodneje ali celo podaril.

Oto Giacomelli: To je pričakovana odločitev glede na to, da je Elan v rokah tujih lastnikov, zagotovo pa je to gospodarsko tragična odločitev, ker je imelo podjetje prav po zaslugi skokov zdaj najboljšo reklamo v zadnjih 30 letih. Tudi za slovensko skakanje to ni dobra novica, na srečo imajo na drugi strani Nemci več novih proizvajalcev, ki bodo morda radi prevzeli tekmovalce, morda pa se bo kdo lotil tudi proizvodnje smuči za otroke, ki jih je pri nas 400. Teh bo namreč zdaj najbolj manjkalo. Žalostno dejstvo, da pri Elanu niso razumeli, kakšno korist jim prinaša, da imajo na svojih smučkah najboljšega skakalca zime.