Volkswagnov škandal z dizelskimi emisijami

VW je s pomočjo programske opreme na uradnem testu prikazoval nižje vsebnosti škodljivih izpustov, kot jih imajo njegovi dizelski avti v resnici.

Objavljeno
19. september 2015 22.30
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Kot je v petek medijem prenesla Cynthie Giles z ameriške okoljske agencije (EPA), so imeli Volkswagnovi dizelski avtomobili vgrajeno programsko opremo, ki je izključila nadzor emisij, ko so bili v običajni uporabi in ga vključila, ko je avtomobil opravljal emisijski test, torej preizkus ravni vsebnosti škodljivih sestavin, kot so dušikovi oksidi. EPA naj bi to ugotovila v sodelovanju z oblastmi ameriške zvezne države Kalifornija zadolženimi za čisti zrak (CARB), po pisanju nekaterih zahodnih medijev pa naj bi razhajanja prva odkrila organizacija International Council on Clean Transportation (ICCT), ki je izvedla emisijski test dveh Volkswagnovih dizelskih modelov v realnem življenju in jih primerjala z laboratorijskimi rezultati.

Kot navaja EPA, Volkswagnovi dizelski avtomobili v realnem življenju oddajajo od 10 do 40-krat več emisij, kot je dovoljeno v ameriških predpisih o zahtevani čistosti zraka. Gre za štirivaljne dizelske agregate v VW modelih beetle, jetta, golf in tudi aktualnem passatu ter v audiju A3. Obtožba se nanaša na vozila, ki so šla v prodajo od leta 2009 naprej (passat od leta 2014), skupno 482 tisoč vozil. Volkswagen lahko po ameriških predpisih zaradi tega doleti kazen dobrih 37 tisoč dolarjev za vsak avtomobil, ki je bil dan na cesto in ni v skladu z ameriškimi predpisi o kvaliteti zraka, kar bi pomnoženo lahko zneslo kazen skoraj 18 milijard dolarjev.

Za zdaj se o vpoklicu ne govori, saj naj bi ta vozila ne bila neposredno nevarna za uporabnike. So pa v agenciji dejali, da bo moral VW avtomobile popraviti na lastne stroške, karkoli že to pomeni. Po drugi strani je VW včeraj potrdil, da je ustavil prodajo omenjenih dizelskih avtov v ZDA.

V nedeljo se je na dogodek odzval Volkswagnov predsednik uprave Martin Winterkorn in v izjavi za javnost dejal: »Globoko mi je žal, da smo izgubili zaupanje naših kupcev in javnosti. V popolnosti bomo sodelovali z ameriškimi organi, poleg tega pa bodo sami odredili zunanjo preiskavo, ki naj bi raziskala očitane nepravilnosti. Ne toleriramo in ne bomo tolerirali nikakršnih kršitev naših internih pravil in zakonodaje«. Kot navaja Reuters, bodo o tej temi gotovo razpravljali tudi na petkovi seji nadzornega sveta družbe, škandal pa da prihaja ravno v trenutku, ko so VW upali, da bodo zaključili s spore znotraj vodstva in mu določili novo upravljalsko strukturo na čelu z Winterkornom.

Včeraj je imel dogodek zelo neugoden vpliv na gibanje tečaja delnice tega drugega največjega avtomobilskega podjetja na svetu, saj je do konca tržneg dna izgubila 17 odstotkov vrednosti. Na dogodek so se odzvale tudi nemške oblasti, tako je tiskovni predstavnik nemškega okoljskega ministrstva Michael Schroeren za Reuters izjavil: »Avtomobilski proizvajalci morajo tesno sodelovati z ameriškim oblastmi, da se zadeva izčrpno razjasni. Pričakujemo, da nam bodo podjetja prenesla zanesljive informacije, da bodo lahko pristojne oblasti preiskale, če so se manipulacije z emisijskimi standardi dogajale tudi v Nemčiji in Evropi«.v  Po pisanju spletnega Die Presse, pa organizacija Verkehrsclubs Deutschland (VCD) meni, da je pričujoče odkritje le vrh ledene gore, da se to dogajalo tudi izven v ZDA in tudi pri drugih avtomobilskih proizvajalcih. Podobno naj bi z Volkswagnovimi modeli zadevo preverjali še v Južni Koreji, EPA pa je že napovedala, da bo v ZDA v tej smeri preverile tudi dizelske modele drugih proizvajalcev.