Lufthansa vedela za kopilotove motnje

Strmoglavljenje v francoskih Alpah: Paris Match trdi, da so preiskovalci našli posnetek zadnjih sekund leta.

Objavljeno
31. marec 2015 22.47
Barbara Kramžar, Berlin
Barbara Kramžar, Berlin

Berlin – Kopilot letala nemške družbe Germanwings, osumljen povzročitve nesreče, ki je v francoskih Alpah poleg njegovega zahtevala še 149 nedolžnih življenj, je materinsko podjetje Lufthansa že leta 2009 obvestil o »izzveneli težki depresivni epizodi«.

Obstoj elektronskega pisma so danes potrdili v največji nemški letalski družbi, ki jo po odkritju težkih duševnih težav sedemindvajsetletnega Andreasa Lubitza obtožujejo pomanjkljivega obravnavanja zdravstvenih težav ljudi, od katerih so odvisna življenja več sto potnikov. Preiskovalci domnevajo, da je Lubitz po odhodu pilota Patricka Sondenheimerja iz pilotske kabine letalo naravnal na strmoglavljenje in ni hotel odpreti zaklenjenih vrat.

Nemški mediji poročajo, da se je tudi partnerka mladega kopilota zavedala njegovih duševnih težav, a je verjela, da mu je šlo na bolje. Bolj problematično je, da so enako očitno verjeli tudi v Lufthansi, če ne, Lubitza ne bi zaposlili pri svojem ponudniku nizkocenovnih poletov Germanwings, ali pa so, kar je morda še huje, njegove zdravstvene težave spregledali.

Psihiatri so Lubitzu že med šolanjem diagnosticirali samomorilske težnje, množičnega umora osumljeni kopilot pa je številne zdravnike obiskal tudi lani. Verjel je, da izgublja vid, čeprav düsseldorfski tožilec izjavlja, da ni nobenih dokazov za telesne težave. Povsem mogoče pa je, da je kopilot doživljal psihosomatične motnje, zaradi česar se še bolj postavlja vprašanje, kako je štiriindvajsetega marca sploh lahko sedel za krmilo letala. Že od prej je znano, da mu je zdravnik predpisal bolniški dopust, a je list raztrgal na kosce in se odpravil na svoj zadnji polet.

Pri večini identifikacija mogoča le z gensko analizo

Medtem pa so francoski preiskovalci že zgradili zasilno cesto, ki naj bi omogočila lažji dostop do kraja nesreče in hitrejše zavarovanje raztreščenih trupel in predmetov strmoglavljenega letala.

Veliko večino žrtev lahko identificirajo samo s pomočjo genske analize, pariški Paris Match pa je danes presenetil s trditvijo, da so preiskovalci našli posnetek zadnjih sekund leta, posnet na prenosnem telefonu, na katerem je mogoče videti trk kabine v goro in slišati zadnje obupane krike. Če to drži, bo svojcem nesrečnežev, ki so svoje življenje končali na tako grozljiv način, še težje.