Nemčija: optimistični in dobro prilagojeni

Velika večina mladih Nemcev se ne boji za delovno mesto.

Objavljeno
24. maj 2016 20.58
Barbara Kramžar, Berlin
Barbara Kramžar, Berlin
Berlin – Najbolj vpadljiva lastnost nemških mladih je, da so optimisti. Kar 61 odstotkov jih namreč pozitivno gleda v prihodnost, še 36 odstotkov jih ne more natančno določiti, ali je kozarec napol prazen ali napol poln. Le trije odstotki so črnogledi.

V družbi Shell, kjer redno preverjajo nemško mladino, že veliko let zaznavajo velik – in naraščajoč – optimizem. A tudi v največji evropski ekonomiji so tisti iz manj privilegiranih delov družbe manj optimistični in jih z zaupanjem v prihodnost gleda le tretjina. Zato bi lahko zaključili, da Nemci za svojo mladino marsikaj naredijo prav, ne pa vsega. Šolski uspeh, ki je eden od najpomembnejših kazalnikov uspešnosti in zadovoljstva, je bolj kot marsikje drugje na zahodu odvisen od družinskega in družbenega okolja, v cvetočem gospodarstvu pa jih velika večina vseeno verjame, da se bo tudi zanje našlo delovno mesto, s tem pa odprla možnost, da poskrbijo zase.

Ambiciozni in manj materialni

Nemčija ima razvejen in uspešen sistem poklicnega izobraževanja. Mladi, ki se odločijo za takšno pot, že srednješolske klopi izmenjujejo s praktičnim delom v podjetjih, ki mnogim na koncu dajo tudi zaposlitev, zato ne preseneča, da je brezposelnost med mladimi v Nemčiji najnižja v EU. Marca je bila 6,9-odstotna, skoraj trikrat nižja od evropskega povprečja. V Španiji ali Grčiji jih je bila še lani brez službe več kot polovica. Danes so sicer podatki, tako kot povsod drugod, spodbudnejši.

So pa nemški mladi, kaže, vse manj »materialistični«. Raziskava Generation What?, ki so jo aprila izvedli v več evropskih državah, kaže vse manjšo pomembnost materialnih dobrin, zato tudi nemški mladi ne morejo več živeti brez interneta, glasbe in športa. Več kot polovica vprašanih brez interneta ne bi bila srečna, kar 88 odstotkov vprašanih se ne bi odreklo športu in glasbi, 71 odstotkov jih enako trdi za knjige. Tudi mladim v Nemčiji so nadvse pomembni prijatelji, zabava, potovanja pa tudi družina. Skoraj tri četrtine vprašanih bi svoje otroke vzgajalo natančno tako, kot so starši njih. Tudi raziskava Sinus kaže, da po drugi svetovni vojni med mladimi še ni bilo tako malo uporništva.

Vedo, da jih je premalo

V Nemčiji živi 8,7 milijona mladih med petnajstim in štiriindvajsetim letom (podatki iz leta 2014), ki se, tako kot mladi po vsem svetu, tudi ukvarjajo s skrbmi, značilnimi za odraščanje – od prve ljubezni in spolnih odnosov do bolj »odraslih« skrbi. Večina šestnajstletnikov je že imela stalnega prijatelja ali prijateljico, pri osemnajstih velika večina tudi že intimne odnose. Mnogi se pred zaposlitvijo ali študijem odločijo za potovanje ali delo v tujini in se prvič osamosvojijo. Številni si to tudi plačajo sami – z delom konec tedna ali po šoli. Če denarja seveda ne potrošijo za oblačila, zabavo oziroma druženje s prijatelji.

Ker mladi začenjajo tudi bolj opazovati svet okoli sebe, vseeno niso brez strahov. Nemški se najbolj bojijo terorizma in uničevanja okolja, med največjimi skrbmi pa ni strahu pred revščino v starosti. Vedo sicer, da jih je pri eni najnižjih stopenj rodnosti v Evropi veliko premalo, da bi lahko vzdrževali sedanje standarde upokojevanja, a denar namesto za dodatno starostno varčevanje raje potrošijo – za potovanja in elektroniko.