Bundestag je sprejel dva zakona: prvi določa, da morajo po prvem januarju 2016 cestnine plačevati vsi uporabniki nemških avtocest, v Nemčiji registrirani pa tudi za zvezne ceste, drugi pa predvideva spremembe veljavnega zakona o motornih vozilih, ki bodo v Nemčiji registriranim vozilom za enako vsoto zmanjšale davek nanje. Minister za promet Alexander Dobrindt verjame, da bo s tem izpolnjena predvolilna obljuba njegove na Bavarskem vladajoče CSU, da s cestninami ne bodo dodatno obremenjevali Nemcev, tujci pa bodo dodali svoje za uporabo nemških avtocest.
Skupni sistem EU ali samostojna nemška rešitev?
Nemška opozicija je ogorčena. Prepričana je, da je nova prometna zakonodaja krivična do tistih, ki svojih avtomobilov nimajo registriranih v Nemčiji. Na začetku maja bo o tem razpravljal tudi zgornji dom parlamenta, a Bundesrat nove zakonodaje ne more preprečiti. Kritiki zato stavijo na evropsko sodišče in slovensko komisarko Evropske unije za promet Violeto Bulc, ki je že konec januarja tudi v Berlinu predlagala vseevropsko rešitev. Kot smiselno je ocenila uvedbo skupnega sistema EU plačevanja cestnin za osebna vozila in tovornjake. »V Evropi imamo zdaj številne različne sisteme in rešitve za cestnine, za voznike osebnih vozil je to obremenitev in ovira mobilnosti,« je povedala. Po njenem predlogu bi vozniki plačevali izključno v skladu s številom prevoženih kilometrov in s tem s stroški, ki jih povzročijo cestam in okolju.
Nemčija pa vsaj za zdaj načrtuje svojo rešitev. Ta naj bi nemškim cestam, ki marsikje nujno potrebujejo obnovo, na leto prinesla petsto milijonov evrov čistega dobička, potem ko zdaj po njih zastonjsko ne vozijo le tuji osebni avtomobili, ampak tudi avtodomi. Motorna kolesa, električni avtomobili, avtomobili invalidov in ambulantna vozila bodo še naprej brez finančnih obremenitev. Takšni so vsaj načrti, saj v nekaj sosednjih državah govorijo o tožbah, najglasnejši so Nizozemci, ki nemške avtoceste množično uporabljajo za vožnjo v toplejše kraje.
Če se bo nemški vladi vendarle posrečilo, kakšni stroški čakajo voznike osebnih vozil? Nemškim voznikom bodo tako kot zdaj davek na motorna vozila tudi cestnine preračunavali glede na volumen motorja in izpuste škodljivih plinov, zanje bodo obvezne letne z najvišjo vsoto 130 evrov in povprečjem v višini 74 evrov. Kot že rečeno, jim bodo to vsoto odšteli od davka na motorna vozila. Tuji vozniki bodo lahko poleg letne vinjete, ki se bo računala od datuma nakupa, tako po spletu kot v bencinskih črpalkah kupovali še desetdnevne za deset evrov ali dvomesečne za dvaindvajset evrov. Od prvega julija 2015 bodo tudi za tovornjake zahtevali cestnine še na dodatnih 1100 kilometrih zveznih cest. Zemljevid, ki jih kaže, si je mogoče ogledati na spletni strani nemškega ministrstva za promet. Oktobra bodo v vinjetni sistem vključili tudi tovornjake s težo od 7,5 do dvanajst ton. Pričakujejo, da jim bo to prineslo dodatnih 380 milijonov evrov na leto.
Birokratsko strašilo:
Kritiki verjamejo, da je vlada ustvarila birokratsko strašilo, ki prinaša visoke stroške in majhne dobičke. Opozicijski parlamentarci so tudi opozarjali, da je kanclerka Angela Merkel med predvolilno kampanjo leta 2013 izrecno zavračala cestnine. Raziskave javnega mnenja pa kažejo, da je ob vprašanju cestnin močno razdeljena tudi nemška javnost.