Nemška vlada za vinjete

Pomisleki iz Bruslja. Bo na koncu odločalo evropsko sodišče?

Objavljeno
17. december 2014 14.17
Barbara Kramžar, dopisnica
Barbara Kramžar, dopisnica
Berlin - Kljub pomislekom iz Bruslja je nemška vlada sklenila, da bo uvedla cestnino za osebna vozila skupaj z odpustki za vozila, registrirana v Nemčiji. Zakona o vinjetah o zmanjšanju davka na motorna vozila mora potrditi še nemški parlament, povsem mogoče pa bo o njiju pred letom 2016, ko naj bi začela delovati, razsojalo evropsko sodišče.

Kot je na nedavnem kongresu bavarske CSU svoji sestrski stranki obljubila krščanskodemokratska kanclerka Nemčije Angela Merkel, je vlada Berlinu še pred božičnimi in novoletnimi prazniki sprejela zakona o vinjetah in nižanju davka za motorna vozila, registrirana v Nemčiji. Po predlogu ministra za promet Alexandra Dobrindta in finančnega ministra Wolfganga Schäubleja bodo vinjete za deset dni štele deset evrov, za dva meseca dvaindvajset evrov, cena letnih vinjet pa bo odvisna od moči motorja in emisije škodljivih snovi.

Cene vinjet

Za avtodome bodo vinjete zaračunali po teži, a največ 130 evrov, lastnikom motornih koles, električnih avtomobilov ter osebnih vozil za invalide ne bo treba plačevati cestnine. Obvezance brez vinjet bo poleg nakupa vinjete čakala denarna kazen do 150 evrov in pri ponovnem prekršku 260 evrov, vinjete, ki ne bodo nalepke, ampak jih bodo nadzorovali elektronsko, bo mogoče kupiti tudi v sosednjih državah.

Od tujcev bodo vinjete zahtevali le na približno 13.000 kilometrih nemških avtocest, domačini pa brez njih ne bodo smeli niti na 39.000 kilometrov dolgo mrežo zveznih cest. Lastniki v Nemčiji registriranih vozil, ki bodo lahko dokazali, da vse leto niso vozili niti po prvih niti po drugih, bodo denar dobili vrnjen, vsem nemškim pa bodo po nakupu vinjete zmanjšali davek na motorna vozila. Bavarski politiki so zahtevali cestnino, da bi k obnovi cestnega omrežja države prispevali tudi tuji državljani. V denarnice bodo morali poleg voznikov tovornjakov zdaj seči tudi vozniki osebnih vozil. Tako bodo skupaj zagotovili za pol milijarde evrov novih sredstev za popravila in gradnjo cest.

Stališče evropske komisije

Še vedno pa je vprašanje, kaj bo o novem nemškem zakonu sklenila evropska komisija. Sama vinjeta ni problem, saj jih v Evropi že poznajo v številnih državah, bolj sporno je zmanjšanje davka na motorna vozila za lastnike v Nemčiji registriranih avtomobilov. »Kot varuh evropske pogodbe moram poskrbeti, da se njeni osnovni elementi povsod spoštujejo,« je Delovemu dopisniku iz Bruslja Petru Žerjaviču povedala evropska komisarka za promet Violeta Bulc. »To ves čas sporočamo Nemčiji. Z nemškim ministrom za promet Alexandrom Dobrindtom sva imela med njegovim obiskom odprt, konstruktiven dialog. Na koncu sem nekajkrat sama poudarila, da se bomo na koncu morali odzvati, če njihova predlagana rešitev ne bo v skladu z osnovnimi načeli EU, kot je nediskriminacija na podlagi nacionalnosti ali proporcionalnosti.« Podobno stališče je zagovarjal že predhodnik slovenske političarke Siim Kallas.

Borce za varstvo zasebnosti pa že skrbi uvedba elektronskega nadzora nad vinjetami. Zagovorniki nove zakonodaje zagotavljajo, da je to mogoče rešiti s primernimi omejitvami.