Po tragediji družbe Germanwings predlagajo strožji nadzor nad piloti

Francoski strokovnjaki pozivajo tudi k jasnejšim pravilom o odpravi zdravniške molčečnosti.

Objavljeno
13. marec 2016 14.45
Ma. Ja., STA
Ma. Ja., STA

Pariz − Strokovnjaki francoskega Urada za preiskave in analize (BEA) so z gotovostjo potrdili, da je nesrečo potniškega letala družbe Germanwings, ki je 24. marca lani strmoglavilo na območju francoskih Alp, pri čemer je umrlo vseh 144 potnikov in šest članov posadke, ki so bili na krovu, namerno povzročil kopilot Andreas Lubitz, ki je trpel za psihiatričnimi težavami.

Francoski strokovnjaki so na novinarski konferenci v Bourgetu nedaleč od Pariza razkrili končno poročilo o nesreči, v katerem piše, da je kopilotu letala zdravnik dva tedna pred dogodkom predpisal bolnišnično zdravljenje, a Lubitz o tem ni obvestil pristojnih organov ali letalske družbe, poroča Slovenska tiskovna agencija. Francoski strokovnjaki zato pozivajo k jasnejšim pravilom o odpravi zdravniške molčečnosti in priporočajo strožje zdravstvene preglede za pilote, še posebej če se zdravijo z antidepresivi, piše STA.

Evropska agencija za varnost v letalstvu (EASA) je po nesreči že pripravila nekaj priporočil, med katerimi je tudi ta, da sta v pilotski kabini ves čas obvezno prisotni dve osebi. Številni evropski letalski prevozniki so sicer to spoštovali že prej, ostali pa so pravilo uvedli po lanskem marcu.

Kot problematična se je izkazala tudi slaba izmenjava podatkov o medicinskih pregledih pilotov, kar je bilo v primeru Lubitza še posebej očitno, saj je bil v mesecu pred strmoglavljenjem pri več zdravnikih, v zadnjih petih letih pa je obiskal kar 41 različnih strokovnjakov. A informacije do njegovih delodajalcev niso prišle, piše STA.

Kot smo poročali, je airbus A320 nemške nizkocenovne letalske družbe Germanwings, ki je bil s 150 potniki in člani posadke na poti iz Barcelone v Düsseldorf, 24. marca lani trčil v goro na težko dostopnem območju v francoskih Alpah. Nesreče ni preživel nihče. Posnetki in podatki s črnih skrinjic letala so pozneje razkrili, da je kopilot letala Andreas Lubitz izkoristil trenutek, ko je pilot odšel na stranišče in se zaklenil v kabino, airbus pa nato strmoglavil namerno.