Pred zaslišanjem Bulčeve: In če ne bo dobra? Bo pač padla

V evropskem parlamentu zavračajo kritike, da je ekspresno preverjanje komisarjev po rošadah farsa.

Objavljeno
16. oktober 2014 21.35
Peter Žerjavič, Bruselj
Peter Žerjavič, Bruselj

Bruselj - Vprašanje, ki si ga je postavil Süddeutsche Zeitung (SZ), je zelo pomembno: z Violeto Bulc se bo pokazalo, ali evropski parlament sploh še lahko obravnavamo resno.

Če bo parlament popustil pod časovnim pritiskom (nova evropska komisija bi morala začeti delovati 1. novembra) in potrdil kandidatko ne glede na njeno primernost za funkcijo, so zaslišanja prihodnjih komisarjev po pisanju SZ nesmiselna in bi jih morali ukiniti. V evropskem tisku se čudijo zaradi odločitve Jean-Clauda Junckerja, da bo slovenski kandidatki zaupal zahtevno področje, s katerim se nikoli v življenju ni ukvarjala. Tudi vplivni evropski poslanec desnosredinske EPP Herbert Reul je tako zaslišanje označil za farso.

V evropskih strankah zavračajo očitke o hitenju in zgolj navideznem zaslišanju, ki ima že vnaprej predviden razplet, določen v strankarskih kupčijah. »Bulčeva sama se je zavzela za zaslišanje že v ponedeljek,« je povedal visoki predstavnik EPP. Na sestanku z njim v Bruslju da je slovenska kandidatka pokazala visoko stopnjo samozavesti in pripravljenosti, da čim prej naredi parlamentarni izpit. Bulčeva je v zadnjih dneh v Bruslju hitela s sestanka na sestanek, na katerih se je seznanjala s političnim položajem pred zaslišanjem in tudi z vsebinami na zahtevnem prometnem področju.

Razpoloženje na bruseljskih parlamentarnih hodnikih je pred zaslišanjem v ponedeljek ob 19. uri v Strasbourgu veliko boljše kot pred nastopom Alenke Bratušek. Vnaprejšnjih očitki so bolj dovtipi o njenem šamanstvu. Zaslišanje naj bi bilo vsaj po uradnih navedbah parlamentarnih skupin enako kot za vse druge kandidate. V poslanskih skupinah je veliko razumevanja za Bulčevo, zato poudarjajo, da, seveda, na izpraševanju ne bodo zahtevali znanja o podrobnostih, ampak predvsem njeno vizijo na področju transportnega sektorja. Odsotnost vizije je bila velika pomanjkljivost Bratuškove.

Poleg tega bodo preizkusili njen politični profil. Argument, da nekdo, ki nima političnih izkušenj in prihaja iz podjetja, ne bi mogel biti dober komisar, v parlamentu zavračajo. V političnem delu ocenjevanja njene primernosti za funkcijo na evropski ravni, bodo na mizi še širša vprašanja kot zgolj transport. Navsezadnje, tudi njeno videnje odnosov EU z Rusijo da utegne biti eno od vprašanj na zaslišanju. Kaj se bo zgodilo, če njen nastop pred poslanci ne bo zadovoljiv? »Bo pač padla,« je povedal predstavnik EPP.

V tej parlamentarni politični skupini sicer vidijo tveganja, povezana z Bulčevo, a hočejo najprej videti njen nastop in čakajo, da jih kandidatka prepriča. Dogajanje takoj po padcu Bratuškove sami ne razumejo kot poskus pritiska na slovenskega premiera Mira Cerarja. Opozarjajo, da so predvsem socialisti izvajali velik pritisk, naj se imenuje Tanja Fajon. V EPP pa so ocenili, da bi bilo res najlaže izvesti postopke do začetka delovanja nove komisije, če bi slovenska kandidatka postala izkušena in ugledna parlamentarka, ki bi zlahka opravila zaslišanje.