Nemški mediji: za trčenje vlakov kriva človeška napaka

V eni najhujših železniških nesreč zadnjih let je umrlo deset ljudi, več kot 80 je poškodovanih.

Mo. B., Ma. Ja.
Tue, 09.02.2016, 09:06; spremenjen: 21:01

Najhujše železniške nesreče v Evropi v zadnjih letih

24. julij 2013, Španija: V bližini romarskega kraja Santiago de Compostela na severozahodu Španije je iztiril vlak, namenjen v Madrid, na katerem je bilo 222 ljudi. V nesreči je umrlo 79 potnikov, 180 pa je bilo poškodovanih.

3. marec 2012, Poljska: V kraju Szczekociny, približno 200 kilometrov južno od Varšave, sta čelno trčila vlaka, pri čemer je umrlo 16 ljudi, 60 pa je bilo poškodovanih.

14. november 2015, Francija: Med testno vožnjo po severovzhodu Francije je iztiril vlak TGV, pri čemer je umrlo enajst ljudi, 42 pa je bilo poškodovanih. Po navedbah preiskovalcev je vlak vozil prehitro.

29. januar 2011, Nemčija: V trčenju regionalnega potniškega vlaka in tovornega vlaka v kraju Hordorf v deželi Saška-Anhalt je umrlo deset ljudi, 22 je bilo poškodovanih.

12. julij 2013, Francija: V iztirjenju vlaka na železniški postaji Bretigny-sur-Orge približno 25 kilometrov južno od Pariza je umrlo sedem ljudi, več deset pa je bilo poškodovanih.

Iz nemške dežele Bavarske poročajo o hudi železniški nesreči, v kateri je po zadnjih informacijah umrlo deset ljudi, več kot 80 je poškodovanih, enega človeka pa še pogrešajo.

Po navedbah policije sta na enotirni železniški progi pri kraju Bad Aibling, približno 60 kilometrov jugovzhodno od Münchna in nedaleč od meje z Avstrijo, nekaj pred 7. uro zjutraj čelno trčila dva regionalna potniška vlaka zasebne družbe Meridian, na katerih je bilo skupaj približno 150 potnikov. En vlak se je iztiril, več vagonov pa se je prevrnilo. Sreča v nesreči je bila, da je zaradi zimskih šolskih počitnic z vlakom potovalo manj ljudi, kot je sicer običajno ob tej uri.

Poleg desetih smrtnih žrtev − število je naraslo, potem ko je ena oseba poškodbam podlegla v bolnišnici − so našteli še več kot 80 poškodovanih. Med njimi jih je 18 v resnem stanju, 63 pa je lažje poškodovanih. Eno osebo še pogrešajo. Reševalci domnevajo, da je ujeta med razbitinami, upanja, da je nesrečo preživela, pa skorajda ni več.

»To je najhujša nesreča v tej regiji v zadnjih nekaj letih, na kraju dogodka posreduje več zdravnikov, reševalcev in tudi helikopterjev,« je po poročanju Deutsche Welle popoldne povedal predstavnik policije Stefan Sonntag.

Pri reševanju je sodelovalo skupno približno 700 gasilcev, reševalcev − tako nemških kot avstrijskih −, policistov in drugega osebja. Pri prevozu poškodovanih v bolnišnice so pomagali tudi reševalni helikopterji, veliko lažje poškodovanih pa so oskrbeli kar na kraju nesreče. Delo reševalcev je sicer oteževal težko dostopen teren − časnik poroča, da so morali številne ranjene najprej prepeljati čez reko Mangfall, šele nato so jih lahko odpeljali v bolnišnico. Odstranjevanja razbitin, za kar bodo potrebni težki stroji, se bodo predvidoma lotili jutri.

Foto: Michael Dalder/Reuters Pictures

Preiskava še poteka

Nemški minister za promet Alexander Dobrindt je na novinarski konferenci pojasnil, da sta vlaka trčila pri hitrosti do sto kilometrov na uro. Dodal je, da se je nesreča zgodila v ovinku, zato je jasno, da strojevodji − oba sta v nesreči umrla − nista vedela, da se bližata tragediji.

Preiskava o vzroku nesreče še poteka, a po navedbah nemških medijev je bila za trčenje vlakov kriva človeška napaka. Številna vprašanja medtem ostajajo nepojasnjena. Tako še ni znano, kako sta lahko trčila vlaka, opremljena z avtomatskim sistemom za zaviranje, namenjenim prav temu, da bi se tovrstnim tragedijam izognili. Prav tako ni znano, zakaj sta oba vlaka ob istem času vozila na progi med postajama Holzkirchen in Rosenheim, med katerima vodi le en tir. Jasno je le, da je nastal »odmik v voznem načrtu«, po katerem bi se morala vlaka srečati v kraju Kolbermoor. Več bo predvidoma znano po končani analizi črnih skrinjic − dve od treh so že našli.

Foto: Uwe Lein/DPA via AP

Ena najhujših železniških nesreč v Nemčiji

Današnja tragedija je ena najhujših v Nemčiji, ki je sicer znana po kakovostnih železniških povezavah. A nesreče se kljub temu dogajajo − zadnja se je zgodila maja lani na zahodu države, ko sta v trčenju vlaka in traktorja umrla dva človeka, še 20 pa je bilo poškodovanih. Pred tem se je železniška nesreča s smrtnimi žrtvami zgodila aprila 2012, ko so v trčenju dveh vlakov v kraju Offenbach umrli trije ljudje, 13 pa je bilo poškodovanih. Najhujša železniška nesreča v Nemčiji po koncu druge svetovne vojne se je zgodila leta 1998 pri kraju Eschede, ko se je iztiril hitri vlak med Münchnom in Hamburgom, pri čemer je umrl 101 človek, 88 pa je bilo poškodovanih.

Prijavi sovražni govor