Facebook prepozno nad lažne novice?

Na facebooku so odkrili obširno rusko kampanjo z lažnimi novicami, ki je zadnji dve leti krožila po družbenem omrežju.

Objavljeno
07. september 2017 12.46
facebook
A. S. H.
A. S. H.
Podjetje Facebook je sporočilo, da so Rusi za kampanjo z lažnimi novicami porabili okoli 100.000 ameriških dolarjev in z njimi lansirali okoli tri tisoč oglasov, ki so se na omrežju facebook pojavljala v obdobju zadnjih dveh let, torej tudi med predsedniško predvolilno bitko v ZDA.

Oglasi niso točno določali posameznikov in političnih akterjev, pač pa so se osredotočali na širše teme, kot na primer migracije in človekove pravice.

S Facebooka so še sporočili, da so med preiskavo tesno sodelovali z ameriškimi pristojnimi organizacijami, končno poročilo pa so zdaj le predali glavnemu tožilcu Robertu Muellerju.

»Oglasi so bili poslani po omrežju iz okoli 470 različnih uporabniških računov, ki so bili ustvarjeni prav z namenom širjenja lažnih novic in določenih političnih idej,« so zapisali pri Facebooku. Po prepričanju podjetja so račune ustvarjali na sedežu tako imenovane organizacije Internet Research Agency, ki ima sedež v Sankt Peterburgu in skrbi za propagando Kremlja na socialnih omrežjih

Vse sporne uporabniške račune so že zaprli, je povedal šef varnostnega oddelka pri Facebooku Alex Stamos.

Notranja preiskava z rezultati

Kampanjo so odkrili v sklopu Facebookove notranje preiskave, kjer so iskali morebitne zlorabe in kršitve pravil Facebooka, predvsem v obdobju predsedniške predvolilne bitke čez lužo. Ustanovitelj Facebooka Mark Zuckerberg in podjetje samo sta požela veliko kritik, da niso problematike lažnih novic resneje obravnavali že v obdobju po izvolitvi Donalda Trumpa.

Richard Newman, odvetnik za tematiko spletnega oglaševanja, je povedal, da je bil pojav lažnih novic v tem obsegu vseeno za Facebook zanemarljiv in mu zato niso posvečali pretirane pozornosti, ampak, da morajo zdaj priti zadevi do dna. »Facebook ima očitno res glavno vlogo med družbenimi omrežji, očitno tudi kar se tiče spletnega oglaševanja,« je še povedal za BBC.

»V resnici se nam to niti ne zdi tak problem, dokler se s pojavom lažnih novic ukvarjamo, v zvezi njimi sprejemamo preventivne ukrepe in poskušamo oceniti pristnost tovrstnih oglasov na naši platformi.«