Reševalci se prebijajo do razbitin indonezijskega letala

Delo reševalcev otežujeta težko dostopen teren in slabo vreme.

Objavljeno
17. avgust 2015 10.13
INDONESIA-PLANE/
Ma. Ja., Delo.si
Ma. Ja., Delo.si

Džakarta − Reševalci se skušajo prebiti do odročnega goratega območja v provinci Papua na vzhodu Indonezije, kjer so, kot domnevajo, opazili razbitine včeraj izginulega potniškega letala.

Kot smo že poročali, je letalo družbe Trigana Air, na krovu katerega je bilo 54 potnikov in članov posadke, prevažalo pa je tudi skoraj pol milijona evrov gotovine, namenjene revnim družinam, stik z nadzornim stolpom izgubilo včeraj popoldne, le nekaj minut preden bi moralo pristati. Turbopropelersko letalo ATR 42, ki je vzletelo z letališča Sentani v kraju Jayapura, bi moralo pristati na letališču Oksibil. Z njim je po podatkih Reutersa potovalo 44 odraslih potnikov, pet otrok in pet članov posadke, po podatkih letaliških oblasti pa so vsi potniki na letalu indonezijski državljani.

Indonezijske oblasti so sporočile, da so še vedno kadeče se razbitine letala opazili približno 12 kilometrov od kraja Oksibil. Reševalne ekipe bodo območje poskušale doseči peš in s helikopterji, saj tja ne vodi nobena cesta. Po besedah vodje indonezijske nacionalne agencije za iskanje in reševanje Henryja Bambanga Soelistyoja njihovo delo otežujeta težko dostopen teren − razbitine letalo so menda opazili na goratem območju na 2600 metrov višine − in slabo vreme.

Zakaj je letalo izginilo z radarjev še ne vedo, domnevajo pa, da je temu botrovalo slabo vreme − dež, močan veter in gosta megla. Po navedbah tiskovne agencije AP pilot ni oddal klica v sili.

Družba na črnem seznamu EU

Letalski promet je v Indoneziji, kjer je drugače pogosto težko ali pa sploh nemogoče potovati, pogosta izbira. Indonezijski letalski trg je eden od najhitreje rastočih v Aziji, a v panogi so v zadnjih letih zabeležili nemalo težav, piše agencija AP. Le s težavo namreč zagotavljajo dovolj usposobljenih pilotov, mehanikov in kontrolorjev letenja ter ustrezne varnostne standarde.

Zadnjo hujšo letalsko nesrečo so v Indoneziji zabeležili konec junija, ko je na severu države strmoglavilo vojaško letalo, pri čemer je umrlo najmanj 130 ljudi. Pred tem so hudo nesrečo zabeležili decembra lani, ko je zaradi nevihtnega vremena v morje strmoglavilo potniško letalo malezijske nizkocenovne družbe AirAsia s 162 potniki in člani posadke. Letalo, ki je vzletelo iz indonezijskega mesta Surabaya, je bilo na poti v Singapur.

Črn madež se drži tudi družbe Trigana Air. Majhna letalska družba − njeno floto sestavlja 14 letal −, ki je bila ustanovljena leta 1991, zagotavlja zgolj notranje lete na približno 40 lokacij po državi, poroča AFP. Družba se je leta 2007 znašla na tako imenovanem črnem seznamu Evropske unije, kar pomeni, da njena letala ne smejo leteti v evropskem zračnem prostoru, bodisi zaradi varnostnih standardov bodisi zaradi dvomov v zakonodajo v državi registracije. Po podatkih mreže za varnost v letalskem prometu je družba Trigana Air doslej zabeležila 14 resnih incidentov.