Po nasmeh k sosedom

Dentalni turizem: Ponudba »za lepši nasmeh« je del hrvaške turistične ustave.

Objavljeno
27. junij 2015 21.31
SLOVENIJA LJUBLJANA 06.09.2012 MATIC OSOVNIKAR KOT ZOBOZDRAVNIK FOTO:ROMAN SIPIC/DELO
Dejan Vodovnik, Zagreb
Dejan Vodovnik, Zagreb

Turizem je na Hrvaškem strateška gospodarska veja, ki je lani ustvarila 7,4 milijarde evrov prihodkov. To je pomenilo 17,2 odstotka hrvaškega bruto domačega proizvoda, kar je precejšen delež. Turizem je na Hrvaškem ena hitreje rastočih dejavnosti, podaljševanje sezone eden strateških ciljev, ena bolj iskanih turističnih ponudb pa postaja zdravstveni turizem – z dentalnim vred.

Projekt že polno zaživel

Projekt Hrvaška 365, s katerim želijo naši južni sosedje turiste privabiti tudi pred glavno turistično sezono in po njej, je že polno zaživel. »Projekt Hrvaška 365 se je odlično obnesel na terenu, to dokazujejo pozitivne številke v lanski posezoni, ko se je projekt začel, pa tudi v predsezoni leta 2015. Zdaj je vanj vključenih 22 turističnih destinacij, Hrvaška turistična zveza pa je pred kratkim k vključitvi v program PPS (pred- in posezone) leta 2015 pozvala nove destinacije, saj je bilo zanj veliko zanimanja. Gre za destinacije, ki morajo izpolniti nekatere pogoje, če bi rade dobile oznako PPS. Med drugim lahko dostop do njih traja največ šest ur po cestah, zraku ali morju, na voljo morajo imeti najmanj 200 postelj v hotelih, poleg tega mora vse leto delovati vsaj polovica vseh gostinskih, zabavnih in drugih objektov – denimo trgovin, menjalnic, lekarn ipd. –, ki so nujni za kakovosten in brezskrben dopust v turističnih krajih. To je zelo pomemben projekt spodbujanja privlačne in konkurenčne ponudbe z dodano vrednostjo pred sezono in po njej ter uspešnega tržnega sporazumevanja. Ta lahko okrepi prepoznavnost in ugled Hrvaške kot turističnega cilja s privlačno ponudbo zunaj glavne sezone. Glede na to, da je vprašanje pred- in posezone eden ključnih izzivov turizma Republike Hrvaške, sem vesel, da so turistične destinacije dobro sprejele program in da ustvarja dobre in otipljive rezultate,« je pred časom za Delo povedal hrvaški minister za turizem Darko Lorencin.

Zdravstveni turizem eden ključnih produktov

Eden osrednjih členov v verigi strateških turističnih ciljev je zdrav­stveni turizem, ki ga nameravajo na Hrvaškem razvijati kot enega ključnih turističnih produktov. Povpraševanje po zdravstvenem turizmu, ki združuje zdraviliški, medicinski in velneški turizem, narašča. V tem okviru pa tudi dentalni turizem.

Nobena skrivnost ni, da je med Slovenci, Avstrijci in Italijani postala Hrvaška ena bolj priljubljenih in obiskanih destinacij dentalnega turizma. Pomemben argument je ta, da spada med ugodnejše na lestvici držav, v katerih iščejo ljudje zmerne cene za storitev, ki jo potrebujejo, poleg tega vsaj po kilometrih ni preveč oddaljena.

V nekaterih mestih se je dentalni turizem že dodobra zasidral, še posebno v Istri, pomembno središče pa postaja tudi hrvaško glavno mesto Zagreb. Poleg bogate turistične ponudbe ima Zagreb več vrhunskih, odlično opremljenih sodobnih stomatoloških klinik, ki izvajajo specia­lizirane stomatološke storitve po ugodnih cenah. Primerjava pokaže, da so cene v zagrebških ordinacijah nemalokrat tudi do 70 odstotkov ugod­nejše kot v Sloveniji in drugih razvitih državah EU. Tako niti najmanj ne preseneča, da po lepši nasmeh prav v Zagreb prihajajo gosti oziroma pacienti iz Slovenije, Italije, Velike Britanije, Nemčije in skandinavskih držav. Najbolj zaželeni posegi na »poti do lepšega nasmeha« so zobni vsadki, kronice, luskice, beljenje zob.

Vse bolj priljubljena oblika posebnega turizma

V hrvaških turističnih organizacijah se zavedajo pomena dentalnega turizma za razvoj svojega okolja, hkrati pa v krovni turistični organizaciji dodajajo, da je zdravstveni turizem ena gonilnih sil razvoja hrvaškega turizma. Navsezadnje ga je država vključila v strategijo razvoja turizma do leta 2020, ki je, kot menijo nekateri, hrvaška turistična ustava, kot enega osrednjih turističnih produktov oziroma eno osrednjih turističnih ponudb.

Dentalni turizem je torej vse bolj priljubljena oblika posebnega turizma, zato ponudba vključuje številne ugod­nosti, od brezplačnega parkiranja pred ordinacijo do brezplačnega prenočevanja v apartmajih v času operacij in drugih obravnav ter brezplačnega bivanja za konec tedna v tem ali onem letovišču.