130 evrov letno za uporabo nemških avtocest

Nemški vladni predlog, ki velja le za tujce, utegne v Bruslju zaradi diskriminacije naleteti na hud odpor. 

Objavljeno
31. oktober 2014 18.52
mpi/cestninska postaja
Pi. K., Delo.si, STA
Pi. K., Delo.si, STA

Berlin - Nemška vlada je pripravila predlog, po katerem bodo morali tuji vozniki od leta 2016 dalje za uporabo nemških avtocest plačati do 130 evrov na leto. Načrt, s katerim želi Berlin pomagati financirati vzdrževanje transportne infrastrukture, bo v Bruslju zaradi diskriminacije skoraj zagotovo naletel na hud odpor in zato pristati v pravnem postopku.

Nemški prometni minister Alexander Dobrindt je po mesecih vroče razprave med Krščansko demokratsko unijo (CDU) kanclerke Angele Merkel in njeno bavarsko sestrsko Krščansko socialno unijo (CSU) v četrtek predstavil načrt, po katerem bi Nemčija uvedla pristojbino za uporabo avtocest in državnih cest, ki pa bi jo dejansko občutili le tujci, ki uporabljajo avtoceste, piše STA.

Nemški lastniki vozil bodo namreč po načrtu hkrati z uvedbo cestnin tako za avtoceste kot za državne ceste plačevali nižji obstoječi davek na motorna vozila. Tujci bodo morali medtem pristojbine plačevati le za uporabo avtocest. Dobrindt verjame, da ta ukrep ni diskriminatoren in bo zdržal morebitno presojo na sodišču. »Infrastrukturna pristojbina je razumna, poštena in pravična,« je zatrdil.

Nemški prometni minister predvideva, da bi na leto nanesli 3,7 milijarde evrov, od tega okoli tri milijarde evrov s strani domačih voznikov. Uvedba novega sistema naj bi Nemčijo stala skoraj 200 milijonov evrov. Neto bi bil torej učinek lahko na začetku zgolj 500 milijonov evrov.

Tuji vozniki bi morali cestnino po predlogu nemške vlade začeti plačevati leta 2016, poravnali pa bi jo prek spleta z vpisom registrske številke ali na bencinskih postajah. Višina pristojbine bo glede na načrt odvisna od zmogljivosti vozila in njegove okoljske ustreznosti, pri čemer bi najvišja znašala 130 evrov letno. Za desetdnevno uporabo avtocest bi bilo treba odšteti 10 evrov, za dvomesečno uporabo pa 22 evrov. Nemčija bi prihodke od nove pristojbine uporabljala zgolj za modernizacijo nemških avtocest in osrednjih državnih cest. Evropska komisija je medtem Nemčijo že opozorila, da pri spreminjanju sistema cestnin ne sme diskriminirati tujcev.

Nemčija razpolaga s 13.000 kilometri avtocest, njihovo uporabo pa morajo zdaj plačevati le tovorna vozila. V CSU, iz katere izhaja tudi Dobrindt, so prepričani, da je ta ureditev neustrezna. Tujci namreč trenutno po nemških avtocestah vozijo brezplačno, medtem ko morajo Nemci za uporabo avtocest v državah, kot so Avstrija, Francija in Švica, plačevati.