Delova osebnost leta: nominiranec Marjan Batagelj

Za Marjanom Batageljem je leto podrobnega spoznavanja jame, trga, priprave projektov in prvih naložb.

Objavljeno
06. december 2011 20.40
Posodobljeno
07. december 2011 08.00
Dragica Jaksetič, Ilirska Bistrica
Dragica Jaksetič, Ilirska Bistrica
Postojna – Ko je Marjan Batagelj od Istrabenz Turizma kupil takrat še Turizem Kras, d. d., je napovedal, da bo v Postojnsko jamo v petih letih investiral deset milijonov evrov. Po poldrugem letu je prepričan, da bo moral investirati več. In rad bi investiral zasluženi denar.

Geografu in etnologu pedagoški poklic ni bil pisan na kožo. Živost duha ga je vodila na trg z uspešnim podjetjem gospodinjskih strojev. Nato je v Postojni zgradil dvesto stanovanj, ki jih je prodal ali oddal. Ko se mu je, lokalpatriotu, uresničila želja, da bi Postojnsko jamo spet naredil za jamo, najprej zlato po blišču, potem pa tudi po cvenku, sta se z njo združila pridobljeno akademsko in podjetniško znanje.

Postojnsko jamo je že do letošnjega oktobra obiskalo več kot pol milijona gostov. Za Marjanom Batageljem, predsednikom uprave, pa tudi za njegovo ženo Katjo je leto podrobnega spoznavanja jame, trga, priprav projektov in prvih naložb. »Največ denarja pa je očem skritega. Na primer za projekt tiketinga,« opozori Marjan Batagelj.

»To je projekt Liga turističnih prvakov. Turist si bo lahko s pomočjo katerega koli elektronskega medija z eno vstopnico, veljavno na primer leto dni, zagotovil vstopnino za Plitviška jezera, Schönbrunn, Benetke in Budimpešto, in to po najmanj 30 odstotkov nižji ceni. V Plitvicah, kjer so letos že našteli več kot milijon gostov, so nas podprli, sodelujemo tudi s Schönbrunnom, v Benetkah in Budimpešti pa si moramo pravo destinacijo še izbrati.«

Enotna vstopnica

Zakaj ne najprej enotno vstopnico za domače znamenitosti? »Karto smo najprej razvili na nacionalni ravni in jo ponudili slovenskim turističnim ponudnikom,« odgovarja Marjan Batagelj. »Za ta produkt nismo ničesar hoteli, želeli smo si le, da bi ga Slovenska turistična organizacija in drugi ponudniki prepoznali. Toda odziva ni bilo. Naše največje turistične znamenitosti upravljajo javni zavodi. Je to potem kaj čudnega? Mi s Predjamskim gradom obvladujemo 30 odstotkov vsega turističnega obiska. Moja zamisel je bila, da bi slovenski turizem potegnili iz nekakšne mimikrije, nekakšnega sramovanja stebrov lastne identitete. Postojnska jama z gradom bi to lahko bila, naš briljant pa simbol vsega krasa. Odgovora ni bilo in nismo hoteli izgubljati energije. Odpravili smo se v svet in tam je lažje.«

Medtem ko je Marjan Bategelj jamo v živo in v knjigah spoznaval do podrobnosti, je spremenil tudi svojo filozofijo. Za trajnostno rabo jame je dovolj 650.000 obiskovalcev, ne milijon. In najuspešnejši marketing je osebno doživetje jame. Zato se je potopil še v kulturo Japonca, Kitajca...

Leta 2012 bodo šli naprej po svoji poti. Naložbeni cikel bodo sprožili z dvema milijonoma evrov. Obnovili bodo most čez Pivko, bazenski kompleks preuredili v razstavni prostor za zbirko Homogea. Obnovili bodo pritličje hotela Jama z novim sistemom prodaje vstopnic, nato pa z obnovo hotela »previdno« nadaljevali, v svojem slogu, pove Marjan Batagelj. »Vlagali bomo v jamo. V modernizacijo osvetlitve in prevoza po jami. Toda to je cilj za leto 2018, če bo država z nami.« Občina Postojna, solastnica, je. In nekje vmes je tudi zamisel za Evropski muzej krasa.