Fotografija tedna: Aleks Leban

Tokratno izbrano fotografijo tedna ocenjuje Izidor Gašperlin.

Objavljeno
21. december 2013 22.50
Izidor Gašperlin
Izidor Gašperlin

»V oceno vam pošiljam fotografijo, ki je nastala nekega zgodnjega jutra, ko sem fotografiral živino na paši na Banjšicah,« je zapisal avtor tokratne fotografije tedna Aleks Leban.

Oprema: Pentax K20, objektiv 50-200mm

Nastavitve: f 8, 1/320 s, ISO 400

Ocenjuje Izidor Gašperlin


Tehnika

Kadar gledamo posnetek v protisvet­lobi, se moramo zavedati, da je bilo to fotografiranje v zelo zahtevnih razmerah. Pravilno ujeta osvetlitev zahteva premišljeno izbiro načina in točke merjenja svetlobe. Aparat mora imeti dovolj kakovosten senzor, predvsem z vidika zadostnega dinamičnega razpona. Spet lahko pohvalimo tako fotografa kot opremo. Tehnično gledano posnetku ni kaj očitati.

Histogram lepo poteka od najtem­nejših do najsvetlejših tonov. Tudi na najsvetlejšem pramenu svetlobe v osrednjem delu so ohranjeni detajli. Skozi svetlobo so v celotnem zgornjem delu lepo prikazani mehki detajli jesenskega gozda, kar je nujno za boljši občutek globine. Ostrina je odlična, detajli lepo razločni po vsej globini. Morda malenkost motijo magenta odtenki v osrednjem delu posnetka, ki pa so bili verjetno pridobljeni z nekaj nepazljivosti v poobdelavi.

Kompozicija

Kompozicija ni povsem »šolska«, a je vseeno čutiti prijetno ravnotežje. Rez na desni in zgoraj je odličen. Z desne je tako v kadru ravno prav gozda, da razbije monotonost pašnika, ob tem pa še podkrepi srednji plan, v katerem bi se samo živali kar preveč izgubile. Ker gre bolj za razpoloženjsko pokrajinsko fotografijo, tudi centralna postavitev živali ni problematična. Morda je spodaj nekaj preveč praznega pašnika, vendar tudi ta del dovolj razgibajo valovi v terenu in različni barvni pasovi.

Žanr/vsebina

Pri pokrajinski fotografiji vedno poskušamo dodati nekaj več. Navadno zato vstajamo zgodaj ali čakamo na terenu do zadnjih pramenov svetlobe. Tudi ta sicer običajni posnetek postane zanimiv ravno zaradi zgod­nje ure in posebnega ozračja pridušene tople svetlobe. Živali tako postanejo samo eden od elementov, ki po svoje prispeva k celotnemu dojemanju in ozračju fotografije. Zgornji del je v tem pogledu izrazito boljši, praznina in enoličnost spodnjega ga še dodatno poudarja. Prijetna svet­loba, barve in vzdušje ob splošni svetlobni uravnoteženosti so glavne odlike te fotografije. Avtorju lahko zanjo samo čestitamo.

Nasveti za izboljšave

Pri fotografiranju:


Mogoče spodaj vseeno kadrirati malo ožje, zgoraj nekaj več. Verjetno bi to zahtevalo fizični premik nekaj metrov bolj levo, da oddaljena žival na levi v novem kadru ne bi bila preveč utesnjena. S tem bi se še bolj poudarila svetlobna diagonala z leve spodaj na desno zgoraj.

Pri obdelavi:

Pri dodajanju kontrastov paziti na magenta odtenke, ki se običajno pojavijo v meglicah. Z barvnim zamikom poskrbeti za bolj naravne barvne odtenke trave. Pri ostrenju z uporabo maskiranja odvzeti premočne svetle robove okrog živali. Nekaj reza spodaj (približno tri centimetre) ter nato uravnoteženje formata z majhnim rezom na desni in levi.