Fotografija tedna: Aleksander Kavčnik

Tokratno izbrano fotografijo tedna ocenjuje Nedelov svetovalec Izidor Gašperlin.

Objavljeno
14. februar 2014 13.43
Izidor Gašperlin, Nedelo
Izidor Gašperlin, Nedelo

»Pošiljam fotografijo Brothers in comradeship, ki je nastala 500 metrov globoko v Premogovniku Velenje. Za osvetlitev sem uporabil samo eno bliskavico, ki je bil nameščena za rudarji. S sprednje strani sem jih osvetlil samo z rudarsko svetilko. Slikano je bilo iz roke, ker sem fotografiral reševalno vajo jamskih reševalcev in sem moral slediti poteku vaje,« je tokratno fotografijo tedna razložil avtor Aleksander Kavčnik.

Oprema: Canon EOS 7D in Tamron 17-50 VC f 2.8

Nastavitve: f 2.8, 1/25 s, ISO 200, F 17 mm

Ocenjuje Izidor Gašperlin

Pri tokratni fotografiji je takoj jasno, da je nastala v posebnih, neobičajnih, predvsem pa za fotografiranje zelo zahtevnih razmerah. Pričakovali bi, da bo avtor uporabil bliskavico za osvetlitev rudarjev od spredaj. V tem primeru bi dobili bolje osvetljene osebe, a tudi precej bolj običajno fotografijo. Domišljena namestitev bliskavice za osebami je odločilno vplivala na (svetlobno) ozračje.

Detajli tal in oboka so dobili popolnoma drugo plastičnost, občutek globine je izjemen. Osvetlitev je skratka odlična, sploh glede na okoliščine, v katerih je posnetek nastal. V kontekstu splošnega ozračja tudi temnejša temna obraza krajnih dveh rudarjev nista posebej moteča. Kljub dokaj dolgemu času (1/25 s) je ostrina dobra, sploh to velja za srednjega med rudarji. Druga dva sta nekaj manj razločna, kar še najbolj moti na njunih obrazih. Edina opaznejša pomanjkljivost je premalo globinske ostrine v prednjem planu. Zlasti če upoštevamo, da je ostrine zadaj več kot dovolj. Je pa po drugi strani res, da se mehki prednji del dokaj dobro ujame s splošnim ozračjem posnetka. Zato bi bilo za odločitev glede te dileme dobro imeti oba posnetka (povsem ostrega in spredaj zamegljenega).

Kompozicija

Kot rečeno, je zaradi odlično izbrane osvetlitve in mehke svetlobe občutek globine izjemen. Avtor ga je še poudaril z odlično izpeljanimi linijami oboka, ki nas kar posrkajo proti ključnim akterjem in nato v notranjost rova. V kader nas lepo vpeljejo linije levo in desno spodaj. Še posebno veriga na levi in polkrožni elementi na desni so eden od presežkov te fotografije. Glavni akterji so prijetno, spontano zamaknjeni proti levi, kar še stopnjuje dinamičnost posnetka. Njihovi obrazi so še ravno dovolj visoko, da so poudarjeni, hkrati pa nad njimi ni preveč praznega prostora. Kompozicijsko vrhunsko izvedena fotografija!

Žanr/vsebina

Gre za posnetek, narejen v okolju, ki je pristno povezano z osebami na fotografiji. To ji že samo po sebi da posebno energijo, vzdušje in sporočilnost. Zato verjetno tudi ne moti toliko, da akterji pozirajo fotografu. Še posebej, ker so njihovi izrazi zelo različni, obrazi pa različno osvetljeni in s tem poudarjeni.

Pristnost in posebnost okolja in tudi dejavnost, ki je našim očem skrita globoko pod zemljo, v gledalcu zbudita pozornost in radovednost. Kamor koli potujemo po fotografiji, najdemo nov, zanimiv in nevsakdanji detajl. Odlična svetloba in kompozicija dodata piko na i, opazovalec lahko samo uživa. Tudi za toniranje se zdi, da je upravičeno, saj še malo doda k splošnemu ozračju in poudari detajle. Čestitke avtorju za odlično fotografijo.

Nasveti za izboljšave

Pri fotografiranju:
Poskusiti z ostrenjem tri do štiri metre pred osebo na levi za več ostrine v prednjem planu. Nizek ISO daje še kar nekaj rezerve za bolj zaprto zaslonko ali/in krajši čas. Mogoče pol koraka naprej, da se iz kadra izloči premog v desnem spodnjem vogalu.

Pri obdelavi: Poskusiti z rezom spodaj (dva centimetra), da se izloči najbolj mehak del posnetka. Format uravnotežiti z enakim rezom zgoraj in na levi. Malo selektivno dosvetliti obraz desnega rudarja in selektivno ostriti obraz levega.