Fotografija tedna: Filip Koletnik

Tokratno izbrano fotografija tedna ocenjuje Nedelov svetovalec Jure Kravanja.

Objavljeno
01. avgust 2014 11.47
Jure Kravanja, Nedelo
Jure Kravanja, Nedelo

»Fotografija je nastala maja v Londonu ob oblačnem poldnevu pod znamenitim London Eye. Fotografiral sem z iphonom 5 in se izognil poznejši obdelavi,« je pojasnil Filip Koletnik, avtor tokrat ocenjene fotografije, Filip Koletnik.

Oprema: I-phone 5

Nastavitve: f 2,4, 1/2300 s, ISO 50, F 4,1 mm

Ocenjuje Jure Kravanja

Tehnika

Današnja fotografija je prva v našem kotičku, ki je bila posneta s pametnim telefonom – gotovo tudi ne zadnja. Velikokrat se znajdemo ob kakšnem motivu, ki bi ga radi posneli, a smo fotoaparat žal pustili doma. Ne spomnimo pa se, da imamo pri sebi že prikladno alternativo – telefon. Ta nam morda ne omogoča optimalne kakovosti fotografije, a zanimiv motiv ostane zanimiv, čeprav ga slikamo z aparatom, namenjenim najprej pomenkovanju. Nasploh se moramo znebiti prepričanja, da je za umetniško reproduciranje stvarnosti primeren le določen aparat.

Avtorjeva fotografija potrdi naše besede. Globinska ostrina je zadovoljiva, prav tako je ustrezna svetlobnost. Črno sivkasti kontrasti so zanimiva poživitev, morda pa se bo komu zdela siva preveč dominantna. Histrogram fotografije nam v programu za obdelovanje fotografij pokaže, da obstaja še nekaj rezerve za povečavo svetlobnih kontrastov, s čimer bi dobila bolj jasen črno-beli značaj. Prav črno-bela tehnika bi odpravila povišan barvni šum, ki je najizrazitejši na površini stebrov. Protišumni filter (noise reduction) nam bo pri tem izdatno pomagal.

Kompozicija

Namesto da bi zajel celotno londonsko atrakcijo, se je avtor raje odločil za detajl, ki izžareva neko lastno identiteto, težko določljivo in umestljivo. Na prvi pogled se zdi, kot da bi šlo za detajl kolesa ali kakega drugega znatno manjšega predmeta. Fotografijo po vzdolžni diagonali razmejuje del oboda kolesa in ustvarja levi in desni prostor, eden povsem prepleten z žicami oziroma črtami, drugi pa občutno svobodnejši, zaznamovan le z nekaj trikotnimi liki. Za komunikacijo med tema poloma skrbi črni tulec, ki se začne v osrčju kaotičnega prepletanja črt na levi in lahno konča na vrhu piramide na desni. Kovinska stebra s svojim postopnim tanjšanjem oziroma izginjanjem proti središču poudarita globinske dimenzije fotografije. Brez njiju bi lahko vse skupaj delovalo samo kot dvodimenzionalna grafika. Dobrohotno pripominjamo in svetujemo, da bi z orodjem transformers v photoshopu raztegnili fotografijo v desnem zgornjem kotu in tako uravnovesili oba izteka dominantne diagonale.

Žanr/vsebina

Kot smo že nakazali, se je avtor odrekel klasični, »razgledniški« upodobitvi znamenitega vrtiljaka. Z dobro premišljenim detajlom je London Eye iz prepoznavne atrakcije pretvoril v igro geometrijskih razmerij in teles. Dejanska stvarnost postane zamolčana, neizražena: namesto gondol, denimo, vidimo kvečjemu zaporedje temnih prečk. Današnja fotografija dobro pokaže, kako močno na pojavnost motiva vplivata kot snemanja in oddaljenost oziroma bližina fotografa.

Nasveti za izboljšave

Fotografiji ni kaj veliko očitati. Avtorju bi svetovali le, da v photoshopu popravi pomanjkljivosti, ki smo jih navedli v razdelku za tehniko.