Fotografija tedna: Ivan Bliznetsov

Tokrat izbrano fotografijo tedna ocenjuje Izidor Gašperlin.

Objavljeno
25. oktober 2013 15.10
Izidor Gašperlin
Izidor Gašperlin

»Pred kratkim sem si uredil svoj studio, zato sem ga želel odpreti s fotografiranjem svoje hčerke. Nastala je ta fotografija, in sicer na seniku, postavljenem v studiu. Hotel sem fotografijo, na kateri bi se videlo, kot da je posnetek narejen na pravem seniku iz starih časov.«


Oprema: Nikon D800, objektiv Nikkor 24-120 mm

Nastavitve: f 6.3, 1/100 s, ISO 100, F 120 mm

Komentira Izidor Gašperlin

Tehnika

Tokrat prvič komentirava fotografijo, ki je nastala v kontroliranih razmerah fotostudia. Že na prvi pogled se vidi, da je vse skrbno premišljeno in posneto z vrhunsko opremo. Izvrstna ostrina, svetloba na pravih mestih in lepo pridušena, kjer je to potrebno. Izstopajo odlični detajli, zlasti na lesu. Prileže se zmernost pri nasičenju barv, saj je posnetek zelo intenziven in pušča vtis, da je vse na meji in da bi bilo česar koli več že preveč. Tehnično gledano je morda malce preveč svetlobe s studijskih luči ušlo le na lase na hčerkini levi strani. Verjetno bi bilo bolje, če bi bil obraz najsvetlejši del fotografije.

Kompozicija

Zelo uravnotežena je postavitev kadra, ki sloni na obeh kolesih in se zgoraj lepo izteka z rahlo poševnimi prečkami. Zato pogled umirjeno in zvezno potuje po posnetku, raziskovanje povezav med detajli je prijetno. Rez na desni se ne zdi idealen in bi si želeli kakšen centimeter več. A če pogledamo os na levem kolesu, je jasno, da to ne bi nič prineslo, saj bi potem motil odrezan kovinski del.

Žanr/vsebina

Pri takšnih studijskih posnetkih se vedno dogaja, da nekatere gledalce navdušijo, drugi pa jih samo bežno pogledajo in jih podoba ne gane. Zato je to fotografijo tudi težko in nehvaležno komentirati. Nevarnost studijske perfekcije je, da se nas čustveno ne dotakne. Tej fotografiji res nimamo kaj pripomniti, vendar nas tudi vznemiri ne. Deklica, kot glavni motiv, seveda ima ta potencial. Vendar odsoten pogled iz kadra, brezhibna drža in že kar malo voščena koža ne dopuščajo, da bi deklico začutili. Medvedek v njenih rokah je kot iz neke druge zgodbe, podobno delujejo cvetlice.

Nasveti za izboljšave

Pri fotografiranju:
Tehnično bi težko še kaj dodali. Morda še malo ublažiti in zmehčati luč, ki osvetljuje lase, oziroma jo preusmeriti bolj na obraz. Vsebinsko pa bi bilo verjetno smiselno nekako povezati deklico in medvedka, če je že v kadru. Razmisliti, ali rože spadajo v kader oziroma prinesejo vanj.

Pri obdelavi: Poskušati ublažiti »voščeni« občutek kože, da bi se deklica bolj pristno vključila v sceno.