Fotografija tedna: Miro Nunić

Tokratno fotografijo tedna ocenjuje Jure Kravanja.

Objavljeno
04. oktober 2013 14.02
Jure Kravanja
Jure Kravanja

»Fotografija je nastala na letošnjem dopustu, med sedemurno vožnjo na trajektu iz Zadra proti Malemu Lošinju. Plakat na steni je takoj pritegnil mojo pozornost, zato sem ves čas prežal na pravi trenutek. Na klop se je ulegel moški; noge so mu molele čez rob. Zanimivost fotografije je, da senca na desni strani tvori diagonalo, ki reže stopalo moškega. Zatemnjeni del plakata tvori drugo, manjšo diagonalo, ki reže stopalo na plakatu. Fotografiji sem dal naslov Skrivnost izgubljenega stopala,« je zapisal avtor tokrat ocenjevanje fotografije, Miro Nunić.

Oprema: Nikon D7000, Tamron 17-50

Nastavitve: f/10 , 500 s, ISO 100, 50 mm

 

Komentira Jure Kravanja


Tehnika

Navdušujoča, iskriva, razgibana ... takšna je današnja fotografija. Spet se lahko prepričamo, kako malo »akterjev« je potrebnih za dobro odigrano zgodbo! Vse je na svojem mestu, kakor note na črtovju krasne simfonije. Kompliment avtorju, ker je prepoznal prizor, ki se mu je ponujal, in čakal tako dolgo, da so vsi elementi ubrano zaigrali.

Ob opazovanju pričujoče fotografije ugibamo, kakšna je njena barvna različica. Najbrž bi barve utišale zgodbo, ki se nam v tej črno-beli podobi tako jasno izčrtuje. Poletni dan in sonce sta priskrbela senco, ki igra na tej fotografiji najpomembnejšo vlogo.

Kompozicija

Danes so nas pritegnili geometrijski odnosi med senco in svetlobo, ki osnovni prizor nadgrajujejo in mu dajo dodano vrednost. Poglejmo si te geometrijske odnose: opazujmo kvadrata, ki sta v medsebojni povezavi z diagonalno linijo sence. Ta senca ju deli, spodnji kvadrat senco preseka, lahko pa rečemo tudi, da senca preseka kvadrat. Prava zgodba zase je stičišče noge, kvadrata in sence. Prečiščenost spodnjega dela fotografije je tako močna, da bi bila lahko samostojna enota.

V zgornjem delu sta opazna trikotna lika, ki ju tvorijo senca in nogi na plakatu. Horizontalni zvar in diagonalna senca fotografijo razmejujeta na odnos ene proti dvema tretjinama.

Žanr/vsebina

Za fotografijo bi lahko rekli, da spada v poulični žanr. Njena velika odlika je v pretanjenem prikazu odnosa med osebo in vsebino plakata. Bežen pogled nam vzbudi iluzijo, da moško stopalo gleda iz orjaške bele hlačnice. Napis na plakatu izpostavi zanimiv kontrast: golo žensko nogo zakriva le obutev, medtem ko je pri moškem vidno zgolj stopalo, vse drugo pa zakriva omenjena »hlačnica«.

Nasveti za izboljšave

Avtorju je s svojo intuicijo in fotografsko odličnostjo uspelo vsakdanji prizor prikazati nevsakdanje. Z igro sence in svetlobe je začinil že tako kompozicijsko dober kader. Fotografija nima nikakršnih pomanjkljivosti, avtorju lahko izrazimo le vso pohvalo in navdušenje.