Ocena fotografije: Sanda Ž. Fajfarič

V okviru Nedelove fotoklepetalnice Izidor Gašperlin in Jure Kravanja komentirata izbrane fotografije. Tokrat ocenjuje Kravanja.

Objavljeno
08. junij 2013 01.37
J. Z.
J. Z.

O nastanku tokrat izbrane fotografije je Sanda Ž. Fajfarič zapisala:

»S smučmi na nogah sem se postavila ob rob smučišča, za menoj je stal delujoč snežni top. Največ težav sem imela z drugimi smučarji na progi. Sandiju sem dala znak, spustil se je proti meni in pritisnila sem na sprožilec. Zapeljal je ravno pred senco, ki je prej nisem opazila, in tako sem v roki držala sliko, ki je bila zame tisti trenutek neponovljiva. Čeprav si brat na njej ni bil všeč, je to ena od fotografij, ki so mi najbolj pri srcu. Samo naključje me je ustavilo ravno tam, kjer je fotografija dobila dodatno moč, pred senco, zaradi katere sem posnetek poimenovala Prelomnica. V vseh naslednjih smučarijah se mi takšna priložnost ni več ponudila, zato to fotografijo še toliko bolj cenim.«

Oprema: Canon eos 7D.
Nastavitve: f8.0, 1/640 s, ISO 100, F 29mm

Komentira: Jure Kravanja

TEHNIKA

Fotografija je nastala v težkih svetlobnih razmerah, prav tako je morala avtorica odreagirati impulzivno, ker se je motiv hitro premikal. Naj že zdaj rečem, da ji je odlično uspelo. Pas snega za deskarjem je nekoliko svetlobno prežgan, zato je sneg izgubil svojo teksturo.

KOMPOZICIJA

S poskusom rezanja fotografije na desni in spodnji strani sem želel deskarja s sredinske pozicije prestaviti v desnotretjinsko in se prepričal, da se je avtorica pravilno odločila, saj je moja različica izgubila nekaj ambientalnosti. Avtorici gre tudi vsa pohvala za optimalno reakcijo, saj je zaradi svetlobne kompozicije deskarja ujela v ravno pravem trenutku. Naj še omenim odličnost svetlo-temnih linij, ki potekajo v S-liniji iz spodnjega levega v desni zgornji kot. Če bi vztrajali pri presežku, bi želeli manj utesnjenosti na nebu in optimalen iztek senčne linije na desni strani.

ŽANR/VSEBINA

Fotografija spada v zahteven žanr, saj je potrebno tako dobro tehnično znanje kot bliskovita reakcija in predvidevanje gibanja hitro premikajočega se motiva. Avtorica je vse te prvine odlično uporabila. Tudi pretvorba v črno-belo in posledična obdelava sta opravljeni zelo dobro. Pri pričujoči fotografiji nisem opazil nič vsebinskih pomanjkljivosti, na katere bi bilo treba opozoriti.

Nasveti za izboljšave:

PRI FOTOGRAFIRANJU

Avtorica naj se še naprej preizkuša v tem žanru in tej fotografiji podobni vsebini, saj ju že dobro obvlada.

PRI OBDELAVI

Če je avtorica slikala v formatu RAW, predlagam, da prežganine za deskarjem odpravi s camera RAW filtrom. Ker desni zgornji kot preveč odvrača pozornost z glavnega motiva, bi bilo smiselno, da ga potemni.

---

Več informacij o fotografskih tečajih in osebnem mentorstvu dobite na Photo S&S.