Delo2020: Kdo bo služil z internetom?

Delova okrogla miza: Bi moralo biti na spletu vse zastonj?

sre, 15.02.2012, 18:00; spremenjen: 21:00

Ljubljana – Na 9. okrogli mizi projekta Delo 2020, ki jo je povezoval Lenart J. Kučić, novinar in komentator Sobotne priloge Dela, so se zbrani sogovorniki pogovarjali o tem, kdo bo služil z internetom. Bi moralo biti na internetu vse zastonj?

Sodelovali so Marko Crnkovič, namestnik urednice za digitalni razvoj in kolumnist Sobotne priloge, Gregor Rebolj, direktor in solastnik podjetja Klika,Tomasz Pirc, svetovalec za interaktivne medije in uporabniško izkušnjo v podjetju Innovatif, Marko Vrtovec, direktor marketinga in prodaje v podjetju Videotop in Mitja Mavsar, vodja uporabniške izkušnje pri D-Labs. Klepetali so v živo, brez Twitterja in drugih aplikacij.

Lenart Kučić je sogovornike k razpravi izzval z vprašanjem, ali se mediji tudi tokrat odločajo nerodno in napačno, ko vsebine zapirajo, kot so se takrat, ko so jih odpirali zaradi napovedane rasti prihodkov od prodaje oglasnega prostora.

Marko Vrtovec je predstavil primer podjetja Kodak, ki je pred dobrim mesecem šel v stečaj, čeprav je bil pred tem več kot sto let vodilni na svojem področju. »Kodak je pozabil, v kakšnem poslu je. Najprej so vedeli, da so v poslu ohranjanja trenutkov in čustev. Kasneje so prišli do sklepa, da so filmska industrija, to jih je pokopalo.« Drug primer je, kot pravi, New York Times, ki je vodilni v digitalnem svetu; vendar lahko s prihodki od oglasov v digitalnem svetu podprejo samo tretjino tiskanega uredništva.

Tomasz Pirc je izpostavil, da kupovanje časopisov od bralca, ki želi informacije, zahteva nek trud. Internet je to olajšal. Mediji so po njegovem tudi pozabili, da niso v istem poslu kot novinarji. »Novinarji kreirajo in plasirajo zgodbe na trg. Mediji pa uporabijo te zgodbe in delajo biznis s prodajo oglasov tistim, ki berejo novinarske zgodbe.«

Socialna omrežja so medijem postali konkurenčna po letu 2005, ko so blogi postali pomembni vsaj količinsko, če ne tudi kakovostno, kasneje pa s Facebookom in zlasti s Twiterjem. Marko Crnkovič pravi: »Zadnje dni mi je padel v oči članek, ki pravi, kaj vse so si časopisi pustili vzeti: male oglase, fotografije, novice z naslovne strani, novice iz skupnosti, prometne informacije, horoskop in stripe. Če smo samokritični, rečemo, da smo si to pustili vzeti; če smo realni, lahko rečemo, kako bi to lahko preprečili. Kaj ostane časopisom? Vsebina. Kakovostne zgodbe. Lahko so objavljene leta 1958 ali pa pred tremi minutami na twitterju.«

O uporabniški izkušnji, ki naj bi bila tista stvar, ki jo mediji lahko prodajajo, vsebina naj bi bila le nujni predpogoj, sta govorila Mitja Mavsar in Tomasz Pirc. »Uporabniška izkušnja je tisti, kar ostane na koncu uporabe v naši glavi. Želimo si jo deliti s prijatelji ali pa ne. Danes sem prvič opravil prijavo v Piano. Oglas se mi je prikazal že med registracijo. Zdelo se mi je, kot da se mediji prav trudijo, da grem na drugo spletno mesto, med tem, ko sem hotel plačati,« je izjavil Mitja Mavsar.

Tomasz Pirc pa je dodal, da mediji lahko prodajajo svoje specialistično znanje in arhive, ne pa distribucijskega kanala. »Novinar si želi, da bi njegov članek prebralo čimveč ljudi. Razumem, da hočejo zaslužiti, to je legitimno, toda v temelju je direktor medijskega podjetja v konfliktu z zaposlenimi, ko vpelje plačilni zid.«

Marko Crnkovič se je na izziv odzval z besedami, da je predsednik uprave v konfliktu, če ne zagotovi plač. »Bistvo je, da bralec hoče imeti informacijo zastonj. Jonasu je nekdo na Twitterju predlagal, naj se odpove 10 odstotkom honorarja, da bo vsebina zastonj. In Jonas mu je odgovoril: ti hočeš, da jaz tebi plačam internet?«

Bodo medije rešile tablice s svojo boljšo uporabniško izkušnjo? Gregor Rebolj je povedal, da so tablice postale distribucijski kanal z enostavnim načinom plačevanja. Dodal je še, da je 95 odstotkov uporabnikov pripravljenih vtipkati dve besedi, da pride do vsebin. Še ena raven višje pa je sistem zaklepanja vsebin Piano: pet odstotkov uporabnikov je pripravljenih plačati za te vsebine.

Na koncu je odzvenela misel Marka Vrtovca, da so ljudje pripravljeni plačati samo dve stvari: kar potrebujejo in kar ljubijo. Vmes ni ničesar. Če želijo mediji služiti z vsebino, jo bodo morali znati zapakirati na tak način, da bodo zadovoljili prvo ali drugo.

Povezane novice

Vsebina stane: Rajko Kenda
6. januar ob 15:00
Pričakujem, da bo za naročnike tiskane izdaje Dela dostop brezplačen, pravi Rajko Kenda.

Komentiraj članek

Spoštovani komentatorji!

Komentiranje je preprosto, vendar pa zaradi spodbujanja kulturne in dostojanstvene razprave pred oddajo komentarjev zahtevamo vnos osebnih podatkov.
Za komentiranje morate biti prijavljeni. Še nimate uporabniškega imena in gesla? Registrirajte se!

Spoštovani komentatorji!

Komentiranje prispevkov na straneh Dela ni pravica, temveč možnost, ki jo omogoča medijska družba Delo, d. d. S komentarji prispevkov izražate svoje mnenje ali stališče na lastno odgovornost. Za objavo komentarjev, ki bodo na ogled takoj vidni vsem obiskovalcem portala, zahtevamo vnos osebnih podatkov. Kot registriran uporabnik, ki osebnih podatkov v uporabniškem računu ni dopolnil, pa imate možnost oddaje komentarjev, pri čemer si uredništvo pridržuje pravico do objave po lastni presoji.

Uredništvo Dela in izdajatelj Delo, d. d., spodbujata argumentirano razpravo in ne dovoljujeta zlorabe medijskega prostora za žalitve, napeljevanje k sovraštvu ali nasilju, osebno diskreditacijo identificiranih piscev, oglaševanje izdelkov ali storitev ali kako drugače pravno spornih komentarjev.

Po kazenskem zakoniku je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti ter za grožnjo, da bo napadel življenje ali telo druge osebe, kakor tudi za razžalitev, žaljivo obdolžitev in obrekovanje. Uredništvo Dela bo pomagalo pri ugotavljanju identitete avtorjev sporočil, če bodo to zahtevali pristojni organi. Podatke lahko na zahtevo sporoči tudi prizadeti osebi zaradi uveljavljanja njenih pravic.

Uredništvo Dela bo zato po svoji presoji brisalo sporna sporočila; posameznim avtorjem bo tudi odvzelo možnost komentiranja.

Za vsebino, naslove in priloge sporočil v forumih so odgovorni avtorji sami.

Medijska družba Delo, d. d., uredništvo Dela

Prijavi se

Komentarji

Prikaži: starejši prej
3 komentarji
Demidzen

Butalcem je bilo sitno, da so morali sol kupovati tako daleč. Pot stane, sol ni zastonj in še se zgodi, da je nimaš, kadar bi jo najbolj potreboval. Doma pa je zemlje dovolj in kakšne zemlje — na taki zemlji plenja vse mogoče! Pa so sklenili, da bodo sol pridelovali sami doma.
Pa so spomladi vsak okoli svoje koče prekopali rušo, jo povlekli in vanjo posejali sol, da jo bo gospodinja imela kar pri roki kakor peteršiljček in drobnjak.
In potem je padal dež in je sijalo ljubo sonce in so pričakovali in veselo pričakali: pognalo je mlado zelenje, bujno šlo v rast in obetalo bogato žetev.
Pa kar je pognalo in se tako lepo šopirilo, so bile same mlade koprive in nič drugega.
Pa so jih Butalci gledali in so jemali mlado perjiče na jezik: pošteno jih je opeklo! Zadovoljni so dejali: »Ajsa! Mlada sol — že sedaj je tako ostra! Kako bo šele slana, hvala bogu, kadar dozori!«

16. februar 2012, ob 13:36:54
Neznan

Najbolj bedasto se mi zdi, ko eni govorijo o konzumaciji novic. Konzumacija pomeni trošenje. Kaj pa se troši, ko človek prebere novico. Ali se novica troši? A je potem, ko jo prebereš, zmanjka?
Ceprav to zgleda nepomembno, se skriva v tem pomenoslovnem problemu velika goljufija. Novica ni materialna, zmanjka jo le, če je nepomembna. Bolj se novica "troši", večja je njena vrednost. Ravno obratno od materialnih dobrin.Da pa bi se ta, povečana vrednost unovčila, pa je seveda treba imeti kaksne dobre ustvarjalne ideje. Le-te pa se seveda pričakuje od ustvarjalcev, ki ne bodo mogli več nekaznovano počivati na lovorikah. Ubogi novinarji, revcki bodo prisiljeni zaceti misliti s svojo glavo, ne samo prirejati informacije, da bodo všeč tistemu, ki jih plačuje ....

15. februar 2012, ob 20:13:15
zmajček49

Zemlja bo pisala leto 2020 ljudje ne.

15. februar 2012, ob 18:18:44
3 komentarji
Stran: <|1|>
Prikaži: starejši prej