Evrovizija ni le glasbena, ampak tudi poslovna priložnost

Prvič se bo predstavilo nekaj slovenskih podjetij. Lado Leskovar na Dunaj 1967. odnesel slivovko.

Objavljeno
03. maj 2014 19.10
Tinkara Kovač pred odhodom na Evrovizijo 28.aprila 2014
Nina Krajčinović, Ljubljana, Anžej Dežan
Nina Krajčinović, Ljubljana, Anžej Dežan
Doslej smo bili vajeni poslušati o vip ložah na športnih dogodkih, kjer se poslovneži v sproščenem ozračju menijo o resnih poslih. Čeprav je Evrovizija eden najodmevnejših dogodkov v popkulturi, ki ga obišče na tisoče ljudi, pa doslej še nihče v njej ni videl priložnosti za poslovno promocijo Slovenije.

No, vsaj tako je bilo do letošnjega izbora. Jutri bodo namreč v treh avtodomih na Dansko odpotovali tipični slovenski izdelki največjih slovenskih družb in podjetij. Kristjan Verbič, predsednik Vseslovenskega združenja malih delničarjev (VZMD), se je domislil, da bi bilo na tako velikem dogodku smotrno predstaviti tudi slovenska podjetja. Za petdnevno evrovizijsko rajanje, ki bo letos potekalo v Københavnu, je bilo prodanih 90 tisoč vstopnic, na njem bodo sodelovali glasbeniki iz 37 držav.

Pričakujejo več kot 400 obiskovalcev

Šestega maja, na predvečer prvega predizbora, bodo tako organizirali slovenski poslovni dan, ki bo potekal kar v evroklubu, tam, kjer se bo tako ali tako zadrževala večina evrovizijskih prišlekov. Ob koncertu Tinkare Kovač bodo obiskovalce pogostili s slovenskimi izdelki, od vin do piva, mesnin in vsega, kar pritiče zraven.

Verbič je povedal, da takšnega poslovnega dogodka, vsaj po njegovem vedenju, na evrovizijskih prizoriščih še ni bilo, zato je »toliko bolj vesel, da smo bili deležni pozornosti slovenskih podjetij«. Na dogodku pričakuje več kot 400 obiskovalcev, med njimi bodo tako tuji kot slovenski poslovneži, ki bodo lahko v sproščenem razpoloženju rekli kakšno tudi o poslu in medsebojnem sodelovanju. Svojevrstne izkušnje s poti leta 1967 na Evrovizijo na Dunaju pa se spomni Lado Leskovar, ki je takrat s pesmijo Vse rože sveta zastopal Jugoslavijo: »Seveda takrat ni bilo nobene pogostit­ve, sam sem se zadnji trenutek spomnil, da bi lahko s seboj vzel zaboj slivovke. Moram priznati, da so si večer, ko smo to slivovko spili, vsi najbolj zapomnili.«

Zaradi omejenih sredstev ni promocije turizma

Organizator poslovnega dneva se je povezal s sektorjem za turizem pri gospodarskem ministrstvu in tako bodo v odhajajoče avtodome naložili tudi promocijsko in informativno gradivo. Na ministrstvu smo povprašali, ali so Slovenijo kot privlačno turistično destinacijo na preteklih evrovizijskih dogodkih že predstavljali, in izvedeli, da omejena sredstva tega v zadnjih nekaj letih niso omogočala. Potrdili pa so, da so se letos povezali s predsednikom združenja malih delničarjev in da bodo poslovni dogodek vsebinsko obogatili s turistično promocijo.