Plastika, kamorkoli pogledaš, na področju erotičnih pripomočkov pa sploh. Mariborska oblikovalka Iris Trstenjak poskuša ta trend vsaj v majhnem delu obrniti na glavo. Pred kratkim je na Mesecu oblikovanja vzbudila veliko navdušenje s skrbno izdelanimi dildi iz lesa in se po načelu kuj, dokler je vroče, odločila, da na eni od platform za množično financiranje poskuša zbrati zagonski kapital za bolj množično proizvodnjo.
Vseeno pa so primarno namenjeni vzbujanju prijetnih dražljajev tako žensk kot moških, na voljo v šestih različnih oblikah, »ergonomsko oblikovanih in prilagojenih različni rabi in užitku«. Pri tem jo je, kot pravi, vodila predvsem intuicija, in ta naj ob morebitnem nakupu vodi tudi kupce, svetuje Trstenjakova. Vse modele so doslej tudi temeljito preizkusili, menda so se dobro izkazali pri obeh spolih, zanimivo pa je, da so najbolj učinkovite dokaj osnovne linije izdelka. »Poskusili smo tudi z bolj dodelanimi, manj običajnimi oblikami, a se niso dobro obnesle.«
Lokalno in naravno
Pri delu jo vodi zaupanje v lokalne izdelke trajnostnega značaja, zato posega po slovenskih vrstah lesa, edino eksotične (mahagonij, mutenye, zebrano …) kupuje v avstrijskem Gradcu. Les, ki je v nasprotju s plastiko ali silikonom topel in brez zoprnega vonja, obdelajo do popolne gladkosti in ga v več tankih slojih premažejo z naravnim, do okolja in telesa prijaznim zaščitnim premazom, ki ne vsebuje kemikalij, je vodoodporen in hkrati varuje izdelek pred poškodbami ter mu tako zagotavlja dolgotrajno kakovost. Naravna, iz slovenske volne, je tudi lično izdelana torbica, v kateri ga bodo prodajali, in s tako zastavljenim konceptom se Trstenjakova s svojo svetovalno ekipo od ponedeljka poteguje tudi na platformi za množično financiranje Indiegogo.
»Glede na to, da je po našem uspehu na Mesecu oblikovanja stvar še dokaj vroča, smo se odločili, da čim prej poskusimo srečo z zbiranjem zagonskega kapitala,« je pojasnila. Za cilj so si postavili zbrati deset tisoč dolarjev, kar bi jim omogočilo nabavo novih oz. dodatnih strojev in orodja ter večjih količin lesa, da bi lahko z dodatno delovno silo – zdaj delata v glavnem Iris in njen fant – izdelali več kosov v krajšem času. »Težimo k temu, da bi tudi v prihodnje delali ročno, saj so dildi ravno zaradi tega posebni. No, če bi bilo naročil še več, se strojni proizvodnji verjetno ne bi mogli izogniti, a za zdaj nam to res ni v interesu.«
Nič več Happy Lulu,
Irisina ekipa je za podpornike v zameno za kapital pripravila ponudbe oz. »darilca« različnih vrednosti – od obeska za ključe (12 evrov) do pravice do prvega primerka dilda iz serije (po promocijski ceni 60 evrov, sicer bodo dražji do 10 do 15 evrov), kolekcije Dee Lee Doo (vseh šest oblik, skupaj z bičem, izdelanim podobno kot dildi in opremljenim z usnjenimi trakovi za tepežkanje; 450 evrov), do kosila z Iris v eni izmed evropskih prestolnic (dobrih 3700 evrov), kar bi bila po njihovem odlična priložnost za poslovni sestanek o morebitnem prihodnjem sodelovanju.
Še imajo adute v rokavu
V slabem tednu dni so zbrali približno petnajstino želenega zneska, dobrih tisoč evrov, s čimer pa ekipa ni najbolj zadovoljna. »Zaradi vsega navdušenja doslej smo vseeno upali na večji odziv, zlasti medijski. Po drugi strani pa ni niti tako nepričakovano, ne nazadnje gre za izdelke, ki so malo posebni in niso najbolj poceni.«
No, to možnost bodo morda še uporabili, zdaj pa bodo vse sile usmerili v trženje na tujih trgih; ker se Indiegogo ne more pohvaliti s tako veliko bazo stalnih donatorjev, kot jih ima Kickstarter, morajo za promocijo več narediti sami. Najbolj se nadejajo zanimanja tujih medijev, ki hitro razširijo (dober) glas, pozneje se bodo morda predstavljali tudi na erotičnih sejmih, ponujali izdelke v trgovinah z erotičnimi pripomočki.
A kot pravi Iris, verjetno ne bodo obtičali zgolj pri dildih, vsekakor pa bo vztrajala pri lesu, v katerem je, pravi, našla svojo strast. »Ideje za naprej so, ravnokar smo naredili nov izdelek, a naj za zdaj ostane skrivnost. Morebiti ga objavimo že med kampanjo in jo s tem še malo podkurimo ... Ker s tem projektom si lokalni slovenski izdelek res želim približati tujim trgom in zagnati svojo proizvodnjo, hkrati pa okrepiti zavest, da so lahko tudi mladi uspešni pri zagonu svojega lastnega podjetja.«