Tushek zdrvel med najboljše

Aljoša Tušek je ustvaril prestižni super avto, 
povpraševalce moti le, da je tako poceni, 300.000 evrov.

ned, 24.06.2012, 21:00

Sredi Monaca je na vratih znamenitega Ferrarijevega salona letos aprila plakat vabil na parado najbolj elitnih športnih avtomobilov na svetu. Skozi stekleno steno salona je zrl opevani avto enzo, ki ga ne dobite brez milijona evrov, na plakatu pa se je bleščal Tushek Renovatio 500. Enza so poznali vsi, renovatia skoraj nihče, saj se je predstavil prvič in takoj med približno dvajsetimi najprestižnejšimi superavtomobili Top marques. Zvezda je bil spet na paradi najbolj elitnih vozil na ulicah Le Mansa, tik pred znamenito vztrajnostno dirko.

Vse je bilo videti, kakor da je padel z lune, ta Renovatio T 500 in ta nova blagovna znamka Tushek. Razvpita oddaja na BBC Top Gear je lastnika avta Aljošo Tuška s Ptuja prosila za ključe, da bi avto preskusili s svojim izkušenim voznikom. Pa jih niso dobili, ker avto ključev nima, požene se s (p)osebno kombinacijo nekaj tipk na sredini volana. Potem je sledilo samo še navdušenje nad izdelkom, ki je prišel iz štajerskih delavnic in zagnane komaj desetčlanske ekipe. Sedem let neumornega dela, iskanja, načrtovanja in oblikovanja se je stisnilo v lupino iz karbonskih vlaken in kompozitnih materialov, ki nikogar več ne pusti ravnodušnega.

Zgodba je skoraj neverjetna, a jo Ptujčan Aljoša Tušek vedno znova tako logično in mirno razplete, da se zdi že samoumevna. Zato, ker sam s svojo mirnostjo sploh ne kaže, da je sploh kdaj dirkal z motorji in avtomobili in da si je sploh kdaj želel imeti vozilo, ki ga bo popolnoma »ubogalo«. Med preizkušanjem vseh športnih avtov ni našel takega, a si ga je sklenil izdelati kar sam. Po dobrem premisleku in preverjanju je za osnovo vzel češki K1, ker je bil konceptualno najbližje dirkalnikom formule. Od tod je vse peljal sam, današnji Renovatio 500 je avto, kakršnega je nekoč želel. »To je avto za voznika, ne za gledanje. Kar si želiš, to stori, če ga le obvladaš. Je bolj dirkalnik kot avto. Pohodiš plin in on gre, nobene zamude ni pri tem. Zaviraš in se ustavi; od 230 km/h v 3,1 sekunde. V 3,7 sekunde je pri stotih, v 11 in pol sekundah pri dvesto kilometrih na uro. Tristo kilogramov je lažji od večine drugih, in to je to.« Najsodobnejši materiali – 1133 kilogramov.

Tretji najcenejši

Na paradi najbolj prestižnih je bil Renovatio 500 tretji najcenejši avto z začetnimi 300.000 evri. Angleži, ki se na avte zagotovo spoznajo, so zapisali, da je to premalo. Arabcem je celo prepoceni, da bi ga lahko poklanjali kot darilo. Pri naročilu ima še 50 možnosti dodatne opreme. Nekaj naročnikov je med temi izbralo večino opcij. Kajti letošnjo jesen bodo na Ptuju začeli izdelovati prve iz omejene serije 30 takih vozil. Približno pet jih bodo izdelali. Vsakega posebej za naročnika, po njegovih osebnih željah, unikatno in vrhunsko. Kitajci so Aljošo povprašali, koliko takih avtov že ima in koliko jim jih lahko proda. Oni bi kupili vse, na 30 omejena serija jim je premajhna.

Tushek Renovatio 500 ima vgrajen Audijev 4,2-litrski V8 motor s 330 kilovati in doseže 310 kilometrov na uro. Šeststopenjski ročni menjalnik, zračne zavore, trdna snemljiva streha... Vse izdaja Aljoševo osnovno filozofijo, da sodobna pomagala in avtomatizacija lahko le skrijejo napake, ki jih sam v svoj avto ni hotel skriti. Najpomembnejši podatek pa je razmerje med težo avtomobila in konjskimi močmi. Pri Renovatiu 500 vsak konj drvi z 2,42 kilograma avtomobila na hrbtu. Ko mu bodo vgradili 600 konjev za športno različico, bo vsak imel samo še 1,8 kilograma bremena. Tudi novi avto, ki zdaj njega in vso ekipo še bolj okupira od Renovatia, bo konju naložil le 1,8 kilograma. Kajti Tushek Forego 700 bo naslednji prestižni avtomobil in bo konceptualno in v celoti nekaj popolnoma novega med športnimi superavtomobili.

Sam oblikuje

Aljoša Tušek, ki je ves ta čas razvijanja avtomobilov še vedno redno zaposlen z drugimi deli, sam oblikuje svoje avtomobile. To risanje ga je stalno navduševalo, in ko človek stoji pred njegovim avtom, ne more verjeti, da je to sploh mogoče, ko pa za številne avtomobilske podobe skrbijo velikanske ekipe posebej izšolanih strokovnjakov. In tako mimogrede s svojo mirnostjo in razorožujočim nasmehom razgrne še znanje celotnih trženjskih timov. Da so v zadnjem času razvijali blagovno znamko, brez katere se niso mogli nikjer pojaviti, pove tako mirno, in še to, da je pač na ogljišče postavljeni enakostranični trikotnik sprejel njegovo zamisel črke T – in ta znak je zdaj videti, kot bi ga mesece in mesece pilili in se ob tisočih različicah odločali najboljši oblikovalci. Za osvajanje trga ima svojo filozofijo počasne poti in individualnih kupcev. Vse, kar pove, je do zadnjega vlakna premišljeno, zato je tako preprosto in samoumevno. Premišljeno je, ker natančno ve, kaj hoče. Pri tem vedenju nobene ovire ali problema ne preskoči, ker sta se tam zagotovo pojavila zato, da ga izzoveta, naj ju reši.

Komentiraj članek

Spoštovani komentatorji!

Komentiranje je preprosto, vendar pa zaradi spodbujanja kulturne in dostojanstvene razprave pred oddajo komentarjev zahtevamo vnos osebnih podatkov.
Za komentiranje morate biti prijavljeni. Še nimate uporabniškega imena in gesla? Registrirajte se!

Spoštovani komentatorji!

Komentiranje prispevkov na straneh Dela ni pravica, temveč možnost, ki jo omogoča medijska družba Delo, d. d. S komentarji prispevkov izražate svoje mnenje ali stališče na lastno odgovornost. Za objavo komentarjev, ki bodo na ogled takoj vidni vsem obiskovalcem portala, zahtevamo vnos osebnih podatkov. Kot registriran uporabnik, ki osebnih podatkov v uporabniškem računu ni dopolnil, pa imate možnost oddaje komentarjev, pri čemer si uredništvo pridržuje pravico do objave po lastni presoji.

Uredništvo Dela in izdajatelj Delo, d. d., spodbujata argumentirano razpravo in ne dovoljujeta zlorabe medijskega prostora za žalitve, napeljevanje k sovraštvu ali nasilju, osebno diskreditacijo identificiranih piscev, oglaševanje izdelkov ali storitev ali kako drugače pravno spornih komentarjev.

Po kazenskem zakoniku je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti ter za grožnjo, da bo napadel življenje ali telo druge osebe, kakor tudi za razžalitev, žaljivo obdolžitev in obrekovanje. Uredništvo Dela bo pomagalo pri ugotavljanju identitete avtorjev sporočil, če bodo to zahtevali pristojni organi. Podatke lahko na zahtevo sporoči tudi prizadeti osebi zaradi uveljavljanja njenih pravic.

Uredništvo Dela bo zato po svoji presoji brisalo sporna sporočila; posameznim avtorjem bo tudi odvzelo možnost komentiranja.

Za vsebino, naslove in priloge sporočil v forumih so odgovorni avtorji sami.

Medijska družba Delo, d. d., uredništvo Dela

Prijavi se