V letoviščih ni nevarnosti za turiste

Grčija ima kljub slabim novicam eno boljših sezon, enako Turčija in Egipt.

Objavljeno
06. julij 2013 16.41
Egipt, Sharm el Sheikh, 10.02. 2005 - Coral bay - Domina hotel. foto: Bla Samec/DELO
Jana Zupančič, Nedelo
Jana Zupančič, Nedelo
Ne glede na večinoma slabe novice zaradi politične ali finančne krize, ki prihajajo iz turistično obleganih držav, trenutno zlasti iz Egipta in Grčije, na ministrstvu za zunanje zadeve in v slovenskih turističnih agencijah poudarjajo, da so turistična območja, večinoma več sto kilometrov oddaljena od razgretih političnih središč, varna.

Potem ko je bilo ta teden v egiptovskih političnih središčih, zlasti v Kairu, zelo napeto, občasno pa zaradi nepopuščanja zdaj že odstavljenega predsednika Mohameda Mursija tudi nasilno (posilstvo, streljanje, protesti), so številne države, med njimi v sredo tudi Slovenija, svojim državljanom odsvetovale nenujna potovanja v prestolnico, druga večja mesta in na obmejna območja z Libijo, Sudanom in Izraelom, vendar so poudarile, da so turistična središča ob Rdečem morju – Šarm el Šejk, Dahab, Hurgada in druga – varna. V Egiptu je po podatkih ministrstva za zunanje zadeve (MZZ) zdaj približno 400 slovenskih turistov. Svetujejo jim, naj se izogibajo demonstracijam in večjim zborovanjem, središču Kaira in okolici predsedniške palače, pozivajo pa jih tudi k rednemu spremljanju televizijskih in radijskih novic, obvestil oblasti, informacij, ki jih dajejo hoteli in turistične agencije.

Varnost na prvem mestu

V turističnih agencijah poudarjajo, da je varnost gostov njihovo prvo pravilo, ki pa mu niti ni težko zadostiti. »V Grčiji, Egiptu, Turčiji so namreč ti dogodki potekali daleč stran ob priljub­ljenih letovišč, tako da tam ne med domačini ne med turisti ni bilo čutiti zaskrbljenosti. Po naših izkušnjah so sicer ljudje čedalje bolj seznanjeni s pravimi informacijami in dejanskimi razmerami v državah, kjer se sicer dogajajo nemiri,« so povedali v turistični agenciji Palma. »Tudi dogodki v Egiptu zadnjih dni so omejeni na nekatere predele Kaira, Aleksandrijo, Suez in Port Said, medtem ko jim gostje ob obali Rdečega morja niso priča. Program letenja v Hurgado in Šarm El Šejk je zaradi vrhunca sezone intenziven, tako v Sloveniji kot v drugih državah. Odpovedi nimamo, rezervacije potekajo normalno, kar je tudi znak, da so gostje seznanjeni s pravimi podatki. Korektnost teh pa je najbolj odvisna od medijev,« poudarjajo.

Kljub slabim novicam dober obisk

Novice iz teh koncev sveta že nekaj zadnjih let, v zadnjih dneh pa sploh, žal niso dobre in v ljudi se lahko naseli strah, zato se ne odločijo za počit­nice v konfliktnih državah – slednjim pa to vse prej kot koristi; Grčiji, na primer, turizem prinaša več kot polovico BDP. »Pomisleki so seveda vedno mogoči, je pa počitniška izbira velika in vsak lahko najde tisto, kar je za njegovo prepričanje in dobro počutje najboljše. Večinoma pa ljudje alarmantnim novicam ne nasedajo več, saj zaupajo organizatorjem počitnic in potovanj,« so poudarili v Palmi. »Grčija ima, na primer, eno boljših sezon v zadnjih letih, vračajo se še zadnji dvomljivci, tako da si znova obetajo zelo dober obisk. Enako velja za Turčijo, ne zaostaja niti Egipt, saj se domačini izjemno trudijo in se zavedajo, kako zelo pomemben je ugoden odziv. Od turizma in z njim povezanih dejavnostih živi velik del prebivalstva, zato se vedno vzpostavijo še dodatna varovala, da je ta del gospodarstva najmanj prizadet,« so pojasnili v Palmi.

Dobrodošli (in varni) pri nas!

Proti negativni podobi v tujini so se zato zavzeli tudi domačini. Atenčani so naredili veliko spletno platformo This is my Athens, na kateri pokažejo Atene z druge plati prostovoljni lokalni vodniki, ki se že na spletu povežejo s turisti. S tem želijo preseči vtis iz medijev in opozoriti, da v Atenah nimajo le klasičnih turističnih znamenitosti, ampak tudi kotičke, ki presenečajo z ustvarjalnim nabojem in energijo. V Egiptu pa so lani in predlani pod vodstvom nacionalne turistične organizacije pripravili velike akcije in druženja pod sloganom I Love Egypt. Kakor je povedala Neja Petek, kreativna direktorica agencije za marketing v turizmu Nea Culpa, so za turistično agencijo Palma v istem času s podporo slovenskega veleposlaništva v Egiptu, egiptovske nacionalne organizacije in verige hotelov Sunrise ustvarili kampanjo Pustite Egiptu v srce, ki je na letošnji konferenci Travel Zoom na Bledu osvojila prvo nagrado. »Imela je lep odmev in pomagala je prebroditi medijsko krizo. Kampanja je tudi promocija strpne potovalne kulture in prijateljskih vezi, ki jih lahko sklenemo z gostoljubnimi domačini, če le nimamo predsodkov do njih,« je povedala Petkova in poudarila, da bi moralo biti iz novic jasno razvidno, da se nemiri dogajajo zgolj v političnih središčih, ne pa v letoviščih, ki so pravzaprav svoj svet. »Vse to namreč negativno vpliva na turistično sliko držav in domačinom, ki dobesedno živijo za turizem, povzroča nepotrebno škodo.«