Amazon preizkuša trgovino brez blagajn

Kupci lahko izbrano blago naložijo v košarice in preprosto odkorakajo, ker tehnologija poskrbi za račun.

Objavljeno
06. december 2016 13.26
AMAZON-COM/STORE
Ba. Pa., STA
Ba. Pa., STA
Seattle − Ameriški spletni trgovec Amazon je v domačem Seattlu odprl testno trgovino brez blagajn. Kupci lahko izbrano blago naložijo v košarice in preprosto odkorakajo, saj tehnologija samodejno zabeleži njihov nakup in jim blago zaračuna prek njihovega računa pri Amazonu, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

V testni trgovini Amazon Go lahko trenutno nakupujejo le Amazonovi zaposleni, za javnost pa jo bodo odprli predvidoma prihodnje leto.

Nakupovanje brez blagajn omogočajo tehnologije, ki so uporabljene tudi v samovozečih avtomobilih, kot so računalniški vid, senzorji in globoko učenje.

»Naša tehnologija 'preprosto odkorakaj' samodejno zazna, kdaj so proizvodi vzeti s police ali vrnjeni nanje in jim sledi v virtualni košarici. Ko končate nakupovanje, lahko preprosto zapustite trgovino. Kmalu zatem vam bomo nakup zaračunali na Amazonovem računu in vam poslali račun,« so zapisali pri spletnem gigantu.

Edini pogoj za kupca je, da na pametni telefon naloži ustrezno aplikacijo in ob prihodu v trgovino skenira svojo kodo.

Testna trgovina se razteza na 170 kvadratnih metrih površine, ponuja pa različne prehranske izdelke, vključno s kruhom, siri in pripravljenimi obroki, ponuja pa tudi Amazonove prehranske pakete, ki vključujejo vse potrebne sestavine za doma pripravljene jedi.

Kupci lahko izbrano blago naložijo v košarice in preprosto odkorakajo. Foto: Jason Redmond/Reuters

Amazon sicer še ni pojasnil, ali namerava ta model razširiti z več lastnimi fizičnimi trgovinami ali pa bi svojo tehnologijo lahko ponudil drugim trgovcem.

Po poročanju Wall Street Journala naj bi bil to le eden od formatov trgovin, ki jih preučuje spletni trgovec. Če bo testna lokacija poslovala uspešno, bi lahko Amazon odprl več kot 2000 podobnih trgovin pod lastno znamko.

Če bi se Amazon odločil za prodajo svežih prehranskih izdelkov, bi pod velik pritisk postavil tradicionalne trgovce in supermarkete, še navaja AFP.