Applovo novo rekordno četrtletje že nakazuje ohlajanje

Prodaja iphonov je ostala na enaki ravni kot leto prej, ipad še naprej pada.

Objavljeno
27. januar 2016 10.24
Matjaž Ropret
Matjaž Ropret

V zadnjih treh mesecih lanskega leta (v njegovem poslovnem letu je to prvo četrtletje) je Apple s prodajo izdelkov in storitev zaslužil 75,9 milijarde dolarjev in imel 18,4 milijarde dolarjev dobička. Glede na isto lansko obdobje so se prihodki zvišali za 1,3 milijarde, dobiček pa za 400 milijonov dolarjev. Vendar so vodilni v podjetju s Timom Cookom na čelu potožili nad šibkostjo preostalih valut v primerjavi z dolarjem, kar je zaradi kar dveh tretjin prodaje zunaj ZDA efektivno pomenilo manjše prihodke in dobiček. Za naslednje četrtletje Cook in druščina pričakujejo padec prihodkov, predvsem zaradi ohlajanja svetovnega gospodarstva.

Prodaja iphonov, paradnega izdelka najvrednejše svetovne korporacije, je prav tako kot prihodki zrasla le malo. Apple jih je prodal 74,8 milijona, ob koncu leta 2014 pa nekaj stotisoč manj. S tem je tržni delež iphona ob koncu lanskega leta ostal na približno 15 odstotkih. Najvišji je bil leta 2012, ko je Apple v rokah držal petino celotnega trga pametnih telefonov.

Prodaja tablic se je glede na isto četrtletje 2014 zmanjšala za četrtino, kljub temu da je bil že na voljo (resda samo polovico četrtletja) večji ipad pro, ki tudi ni pripomogel k zvišanju povprečne cene prodanega ipada. Ta je zrasla za vsega šest dolarjev in ostaja malo nad 400 dolarji. Potrošniki so pokupili še 5,3 milijona macov, številk za pametno uro apple watch, glasbene predvajalnike ipod in televizijsko škatlico apple tv pa v Applu ne razkrivajo. Analitiki ocenjujejo, da bo v prvem letu Applu uspelo v promet spraviti vsaj 15 milijonov ur.

Apple se je vlagateljem tudi pohvalil, da je presegel mejo milijarde aktivnih jabolčnih naprav. Po ocenah analitikov je od teh približno 200 milijonov osebnih računalnikov mac, 800 milijonov pa odpade na naprave z mobilnim operacijskim sistemom ios (iphone, ipad, ipod). Posameznikov, ki uporabljajo Applove mobilne izdelke, je tako med 500 in 600 milijoni − nekateri imajo v lasti tako telefon kot tablico, mogoče celo po več modelov vsakega. Taka baza uporabnikov, ki so tradicionalno zvesti in se vedno znova odločajo za nakup novega iphona in ipada, Applu daje trdno podlago za nadaljnje uspešno poslovanje. Da se prodaja jabolčnih telefonov še ne bo tako hitro zmanjšala, pa nakazuje tudi drug podatek, ki ga je med pogovorom z vlagatelji navrgel Cook. Doslej naj bi namreč nov, večji iphone (6, 6 plus, 6s, 6s plus) kupili le dve petini tistih, ki so ob predstavitvi šestice uporabljali iphone. Morda bo za marsikoga med njimi v poštev prišel novi model s štiripalčnim zaslonom − menda se bo imenoval iphone 5se −, ki naj bi ga Apple predstavil marca ali aprila.

Cook je odgovoril tudi na vprašanje, kako množično zanimiva se mu zdi navidezna resničnost. Marsikdo namreč pričakuje njen skorajšnji razmah, ki ga Apple ne bo mogel ignorirati. Po mnenju Applovega direktorja je navidezna resničnost »kul, nikakor ni nišna zadeva in ima nekaj zalo zanimiv možnosti uporabe«. To že lahko nakazuje, da v podjetju resno razvijajo svoje rešitve na tem področju.