Facebook nad zavajajoče naslove

Gre za naslove, ki namerno izpustijo ključno informacijo in tako poskušajo več bralcev pritegniti h kliku na povezavo do zgodbe.

Objavljeno
05. avgust 2016 18.35
Earns Facebook
A. S. H., STA
A. S. H., STA
San Francisco - Spletno družbeno omrežje Facebook je začelo nadgrajevati sistem prikazovanja novic s ciljem zmanjšati število novic z zavajajočimi naslovi. Vse več uporabnikov se namreč po pojasnilih Facebooka pritožuje nad tovrstnimi naslovi. Gre za naslove, ki namerno izpustijo ključno informacijo, o čem točno govori zgodba, in tako poskušajo več bralcev pritegniti h kliku na povezavo do same zgodbe. Pogosto se nato izkaže, da vsebina zgodbe ne izpolni pričakovanj na osnovi naslova.

Takšen naslov je na primer: »Ko je pogledala pod blazino na sedežni garnituri in videla tole ... Bila sem šokirana!« ali pa »Preden je šel spat, je v svoje čevlje dal česen, in kar je sledilo, je neverjetno.« Uporabniki sporočajo, da želijo imeti v svojih virih novic na Facebooku manj tovrstnih zavajajočih naslovov, pojasnjujeta Facebookova raziskovalca Kristin Hendrix in Alex Peysakhovich.

Največje spletno družbeno omrežje na svetu z več kot 1,7 milijarde uporabnikov se je zato odločilo nadgraditi računalniški algoritem, ki stoji za sistemom prikazovanja novic. Ta naj bi poskrbel, da bi se uporabnikom v njihovih virih novic prikazovalo manj objav z zavajajočimi naslovi.

Spremembe algoritmov se dogajajo ves čas

Facebook se je v preteklosti že lotil te problematike - sistem za prikazovanje novic je nadgradil na način, da je omejil distribucijo oziroma prikazovanje objav s povezavami, na katere so uporabniki kliknili, a se takoj zatem vrnili nazaj na stran družbenega omrežja. Nadgrajeni algoritem naj bi bil zdaj še učinkovitejši v boju proti zavajajočim naslovom objav, saj naj bi poskušal identificirati naslove, ki ne razkrijejo ključne informacije ali pa pretiravajo glede vsebine zgodbe.

Vsakršna sprememba algoritmov, s katerimi Facebook razvršča in umešča vsebine v vire novic svojih uporabnikov, je deležna velike pozornosti založnikov in oglaševalcev. Facebook kot vodilno družbeno omrežje na svetu je namreč pomemben vir internetnega obiska.