Hewlett-Packard se deli na dvoje

V računalniškem velikanu obujajo tri leta star načrt. Eno podjetje bo prodajalo poslovnim, drugo domačim uporabnikom.

Objavljeno
06. oktober 2014 16.36
Matjaž Ropret, Infoteh
Matjaž Ropret, Infoteh

Računalniški velikan Hewlett-Packard (HP) je potrdil poročanje ameriških medijev, da se bo razdelil na  dva dela, kar je že pred tremi leti snoval takratni predsednik uprave Leo Apotheker. Ta je kmalu po objavi načrta moral zapustiti podjetje in njegova naslednica Meg Whitman ga je pospravila v predal in se zanašala na druge načine »prestrukturiranja«. Toda ob stagnaciji prihodkov je načrt o razbitju korporacije znova obudila.

Novi podjetji se bosta imenovali HP in Hewlett-Packard Enterprise. V prvem, to bo tudi obdržali zdajšnji logotip podjetja, bodo združili proizvodnjo osebnih računalnikov za domače kupce in tiskalnikov, v drugem pa se bodo osredotočili na rešitve in strojno opremo za poslovne kupce. Na čelu HP-ja bo Dion Weisler, ki že zdaj vodi oddelek za osebne računalnike in tiskalnike. Prva dama Hewlett-Packard Enterprise pa bo Whitmanova.

Odločitev za razdružitev bo omogočila večjo samostojnost, osredotočenost, fleksibilnost in finančno stabilnost vsake od novih korporacij, so prepričani vodilni v HP-ju. Ta je v zadnjem času izgubil primat največjega svetovnega proizvajalca osebnih računalnikov, ki ga je prevzel kitajski Lenovo. Whitmanovi pa ni uspelo povečati prihodkov - lani so znašali 112 milijard dolarjev - ali dvigniti vrednosti delnice. Prav slednje je lahko eden od glavnih motivov delitve, saj bi bili lahko ločeni podjetji vredni več kot eno združeno.

Po mnenju analitika Tima Bajarina je poteza zanimiva, ampak tvegana, saj imajo večje poslovne stranke rade integracijo, ne kupovanja pri različnih ponudnikih. V Hewlett-Packardu verjetno ocenjujejo, da bi vsako podjetje zase laže tekmovalo s podjetji, kot sta Lenovo in Dell, ki nista del orjaških struktur in se jima ni treba ozirati na vlagatelje na Wall Streetu.

Toda analitik Horace Dediu je tvitnil, da razbitje podjetja, kot pri Motoroli, Nokiji ali nedavno pri Ebayju, nikoli ni znak blaginje. Za oba dela podjetja so menda v HP-ju tudi poskušali najti kupce, vendar neuspešno.